Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja oficjalna i handlowa w języku angielskim

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AH1-3LEN
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja oficjalna i handlowa w języku angielskim
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty specjalnościowe
Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Kurs przeznaczony jest dla studentów III roku, którzy powinni mieć zaliczone przedmioty PNJA z czwartego semestru. Komunikacja oficjalna i handlowa w języku angielskim wymaga od studentów zaawansowanej znajomości języka o charakterze ogólnym, który można ukierunkować w stronę języka specjalistycznego.

Skrócony opis:

Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie.

Pełny opis:

Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie.

Studenci prowadzą dziennik, w którym co tydzień umieszczają streszczenie artykułu z prasy anglojęzycznej na tematy związane z dyplomacją, polityką i gospodarką. Przygotowują również prezentacje nt. ustrojów poszczególnych państw oraz na temat przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym.

Studenci biorą również udział w zaaranżowanych negocjacjach i debatach. Dodatkowo ćwiczą pisanie email i listów oficjalnych i handlowych.

Literatura:

D. Cotton, D. Falvey, S. Kent, Market Leader, Pearson

- Intermediate, 3rd edition

- Upper-Intermediate, 3rd edition

- Advanced, 3rd edition

M et al, O'Kafee, Business Partner, B1 and C1, Pearson, 2018

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

- orientuje się w systemach politicznych wybranych państw i potrafi o tym opowiadać w języku angielskim

- potrafi brać udział w negocjacjach i debatach

- potrafi napisać półformalny email i list

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Kubiak
Prowadzący grup: Stefan Kubiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie.

Pełny opis:

Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie.

Studenci prowadzą dziennik, w którym co tydzień umieszczają streszczenie artykułu z prasy anglojęzycznej na tematy związane z dyplomacją, polityką i gospodarką. Przygotowują również prezentacje nt. ustrojów poszczególnych państw oraz na temat przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym.

Studenci biorą również udział w zaaranżowanych negocjacjach i debatach. Dodatkowo ćwiczą pisanie email i listów oficjalnych i handlowych.

Literatura:

D. Cotton, D. Falvey, S. Kent, Market Leader, Pearson

- Intermediate, 3rd edition

- Upper-Intermediate, 3rd edition

- Advanced, 3rd edition

M et al, O'Kafee, Business Partner, B1 and C1, Pearson, 2018

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie.

Pełny opis:

Celem kursu jest poszerzenie słownictwa związanego z komunikacją o charakterze politycznym i handlowym na poziomie makro (polityka i gospodarka międzynarodowa), jak i mikro (komunikacja między przedsiębiorstwami). Studenci śledzą doniesienia medialne nt. bieżących wydarzeń w polityce i gospodarce światowej, a następnie potrafią na ten temat twórczo dyskutować i osiągać porozumienie.

Studenci prowadzą dziennik, w którym co tydzień umieszczają streszczenie artykułu z prasy anglojęzycznej na tematy związane z dyplomacją, polityką i gospodarką. Przygotowują również prezentacje nt. ustrojów poszczególnych państw oraz na temat przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym.

Studenci biorą również udział w zaaranżowanych negocjacjach i debatach. Dodatkowo ćwiczą pisanie email i listów oficjalnych i handlowych.

Literatura:

D. Cotton, D. Falvey, S. Kent, Market Leader, Pearson

- Intermediate, 3rd edition

- Upper-Intermediate, 3rd edition

- Advanced, 3rd edition

M et al, O'Kafee, Business Partner, B1 and C1, Pearson, 2018

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)