PNJA-pisanie akademickie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AR1-1PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA-pisanie akademickie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk. Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.letni 1 stopień Język angielski stos. z rosyjskim 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Kurs pisania akademickiego jest przeznaczony dla studentów pierwszego roku filologii angielskiej i jest częścią trzyletniego cyklu przygotowującego ich do pisania prac naukowych, w tym licencjatu. Po zakończeniu rocznego kursu pisania akademickiego, podczas którego studenci przećwiczą pisanie tekstów krótkich (jednoakapitowych) i dłuższych (5-6-akapitowych), powinni być gotowi do kolejnego etapu przygotowania do pisania tekstu naukowego opatrzonego aparatem badawczym (przypisy i bibliografia), jakim będzie esej polemiczny. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. |
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student I. umie wypowiedzieć się pisemnie w formie 1) jednoakapitowego tekstu 2) pięcio-sześcioakapitowego eseju typu a) ogólnego b) opisującego proces/chronologicznego c) porównawczego d) przyczynowo-skutkowego II. umie posługiwać się słownictwem akademickim |
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowa ocena z kursu wynika z ocen prac dostarczanych przez studentów. Eseje są oceniane pod względem 1) kompozycji i stylu (formalnego), 2) poprawnego zastosowanego słownictwa (akademickiego) i struktur gramatycznych 3)logiki i rzetelności wywodu. Ocena końcowa nie jest średnią ocen z poszczególnych esejów! Ważnym kryterium jest postęp. Jeżeli student początkowo słabo sobie radzi z zadaniami, ale kolejne prace są coraz lepsze, liczyć się będą oceny z tych ostatnich. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 48 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs pisania akademickiego polega na praktyce pisania tekstów przygotowujących do pisania prac o charakterze naukowym. Obejmuje instrukcję i praktykę pisania tekstów jednoakapitowych i kilkuakapitowych esejów. Studenci zobowiązani są również do czytania i streszczania artykułów z czasopism naukowych. |
|
Pełny opis: |
Kurs pisania akademickiego obejmuje instrukcję praktycznych technik pisania tekstów przygotowujących do tworzenia prac akademickich, oraz wdrożenie jej w praktykę tworzenia tychże. Studenci zaczynają od form krótkich, typu tekstów jednoakapitowa, żeby następnie przejść do form dłuższych, typu pięcioakapitowy (lub dłuższy) esej akademicki. Studenci zapoznają się z zasadami i dyscypliną organizacji tekstu (kompozycji) typu: ogólnoinformacyjnego, przeprowadzonego chronologicznie, opisującego proces, porównawczego oraz przyczynowo-skutkowego. W celu nieustannego wzbogacania słownictwa studenci zobowiązani są do prowadzenia dziennika z cotygodniowymi wpisami na temat przeczytanych artykułów z czasopism akademickich. Oprócz nowych słów, studenci zapoznają się również praktycznie z zasadami kompozycji tekstów akademickich, jak również z formatami przypisów i bibliografii. Słownictwo poszerzanie jest również poprzez ćwiczenia z podręczników języka akademickiego. |
|
Literatura: |
A. Oshima, A. Hogue, Writing Academic English, 4th edition, Pearson-Longman,2005 H. Cory, Advanced Writing with English in Use, OUP, 1999. I. Leki, Academic Writing: Exploring Processes and Strategies, CUP, 1998. M. McCarthy, F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use: Vocabulary reference and practice, CUP, 2008. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.