Język angielski w kulturze i sztuce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AR1-3CGPE |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski w kulturze i sztuce |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia filologii angielskiej z językiem rosyjskim- przedm.obowiązk. Język angielski stos. z rosyjskim 1 stopień 3 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Po ukończeniu kursu student: - zna podstawowe terminy z zakresu kultury i sztuki. - zna podstawowe informacje na temat Białegostoku. - zna ofertę kulturalną Białegostoku. - potrafi w interesujący sposób zaprezentować kulturalne wydarzenia w swoim regionie. - potrafi świadomie uczestniczyć w ofercie kulturalnej Białegostoku i okolic. |
Skrócony opis: |
Przedmiot przygotowuje do uczestnictwie w kulturze regionu i pozwala zaznajomić się z ofertą kulturalną regionu, a także zapoznać się z najważniejszymi instytucjami kulturalnymi w regionie w celu wykorzystania i promowania kultury Podlasia w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_5), dziedzina: praktyczna nauka j. ang. III rok, 1 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h Razem: 60h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+10=40 h /1,3 ECTS |
Literatura: |
Flower, J., Berman, M., Build Your Vocabulary, LTP Harmer, J. Rossner, R., More Than Words, CUP Hadfield, J., Advanced Communication Games, Nelson Jones, L., Ideas, CUP Kuropatnicki, A., Mały słownik tematyczny, Wiedza Powszechna Ladousse, G. P., Speaking Personally, CUP McCarthy, M., English Vocabulary in Use, CUP Misztal, M., Tests in English Thematic Vocabulary, Wyd. Szkolne I Pedagogiczne Thomas, B. J., Indermediate Vocabulary and Idiom, Longman Thomas, B. J., Advanced Vocabulary and Idiom, Longman Vince, M., FC Language Practice, Heineman Vince, M., Advanced Language Practice, Heineman Wellman, G., The Heineman English Wordbuilder, Heineman Matase, M., English Advanced Vocabulary and Structure Practice, Altravox Press Le Robert & Nathan, Angielski współczesny słownik tematyczny, REA Prodromou, L., Grammar and Vocabulary for First Certificate, Longman Matasek M., Słownictwo agnielskie dla zaawansowanych. Handybooks, Poznań, 2003. Informacje i broszury na temat instytucji kulturalnych. |
Efekty uczenia się: |
Student: K_W01 K_W02 K_W16 K_U02 K_U03 K_K01 Wypowiedź ustna, przygotowanie projektu |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Guzowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Guzowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Drapało | |
Prowadzący grup: | Kamila Drapało | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
This course aims to enhance the student's ability to critically analyze cultural and artistic products such as movies, dance, theatre, literature, and more while developing the necessary linguistic skills. We will delve into the concept of artistic and creative imagination, explore how it is portrayed in different cultural and artistic works, and ponder its relevance to our everyday lives. Celem kursu jest zwiększenie umiejętności studentów w zakresie krytycznej analizy tekstów kultury i sztuki, takich jak filmy, taniec, teatr, literatura i nie tylko, przy jednoczesnym rozwijaniu niezbędnych umiejętności językowych. Zagłębimy się w koncepcję wyobraźni artystycznej i twórczej: zbadamy, w jaki sposób jest ona przedstawiana w różnych dziełach kultury oraz zastanowimy się nad jej znaczeniem w naszym codziennym życiu. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_5), dziedzina: praktyczna nauka j. ang. III rok, 1 semestr, wymagania wstępne: znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom CAE, 30 godzin ćwiczenia, 3 ECTS. Bilans nakładu pracy studenta: udział w świczeniach 30h, udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 10h, przygotowanie do zaliczenia - 20h Razem: 55h (odpowiada 3 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+5+2=37 h /1,75 ECTS |
|
Literatura: |
Literature: Movies: Amadeus (Milos Forman, 1984) Dead poets society (Peter Weir, 1989) The house that jack built (Lars von Trier, 2018) Caravaggio (Derek Jarman, 1986) The Double Life of Veronique (Krzystof Kieślowski, 1991) The Red Shoes (Emeric Pressburger, Michael Powell, 1948) Andrej Rublev (Andrei Tarkovsky, 1966) The Dancer (Stephanie di Giusto, 2016) Pina (Wim Wenders, 2011) The Artist is Present (Matthew Akers, 2012) What Dreams May Come (Vincent Ward, 1998) The White Crow (Ralph Fiennes, 2019) And other movies selected with the students Texts: Martin Heidegger, „The Origin of The Work of Art” (Cambridge University Press, https://assets.cambridge.org/97805218/01140/excerpt/9780521801140_excerpt.pdf) Thinking Film: Philosophy At The Movies (ed. By Richard Kearney, Murray Littlejohn, Bloomsbury 2023) Anacarnation and Returning to the Lived Body with Richard Kearney (ed. by Brian Tranor, James L. Tanor, Routledge 2023) Not for Profit: Why Democracy Needs The Humanities (Martha Nussbaum, The Public Sqare, 2010) The Fragility of Goodness: Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy (Martha Nussbaum, Cambridge University Press 2001) Longhurst, B., Introducing Cultural Studies (3rd Edition). Taylor & Francis, 2016. Broukal M. All About the USA: A Cultural Reader, Pearson Education 2007 Christopher D., British Culture. An Introduction. Routledge 2015 Payne M., Barbera J.R (ed), A Dictionary of cultural and critical theory, Wiley-Blackwell 2010 Selected materials from www.englishcurrent.com, www.kialo.com, www.onestopenglish.com (MacMillan), culture.pl, a także audycje i wykłady z transom.org, www.ted.com, www.linguahouse.com, www.bbc.co.uk, learnenglish.britishcouncil.org, Additional Literature: Imagination Now: A Richard Kearney Reader, ed. by Murray Littlejohn (Rowman & Littlefield Publishers; Illustrated edition, 2020) Selected readings by Byung chul han Selected readings from The Blackwell Philosophy and Pop Culture Series (https://andphilosophy.com/books/) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.