Język angielski - doskonalenie językowe A2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1MODA2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski - doskonalenie językowe A2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | warsztatowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują ćwiczenie wypowiedzi ustnych i pisemnych na tematy związane z wybranymi pozycjami literatury anglojęzycznej. Odbywać się będą na zasadzie dyskusyjnego klubu czytelniczego, czyli jedna (lub dwie osoby w zależności od liczebności grupy) prezentuje wybrane opowiadanie, wiersz lub krótką powieść, po czym reszta grupy dyskutuje jej problematykę, na koniec zaś każdy student pisze esej na zagadnienie zainspirowane przez wybrany tekst. Są to zajęcia dla osób lubiących czytać! |
Efekty uczenia się: |
Studenci poszerzają swoje słownictwo, potrafią przygotować prezentację na temat literatury, dyskutować wybrane teksty i napisać na ich temat recenzję, analizę i esej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przedstawianie: dwóch prezentacji (jedna nt. tekstu prozą, druga na temat wiersza), (40%) notatek z zajęć (10%) 3 własnych tekstów: recenzji, analizy wiersza i eseju. (45%, 15% za każdy tekst) Liczy się również aktywność na zajęciach (5%) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Lake Wobegon A Prairie Home Companion: News from Lake Wobegon by Garrison Keillor: Language and Culture |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) This 20 hour course will focus on developing English language skills and cultural awareness through a wide spectrum of interactive activities which will include text analysis, vocabulary development, as well as speaking and writing activities. The input will be provided by a selection of podcasts by Garrison Keillor A Prairie Home Companion: News from Lake Wobegon available on Podbean. The final credit will be based on attendance, active participation and a Project Work prepared by students. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) F. Boyd, D.Quinn, Stories from Lake Wobegon. Advanced Listening and Conversation Skills, Longman, 1990. I. Brodie, A Vulgar Art: A New Approach to Stand-Up Comedy, University Press of Mississippi, 2014. R. Stebbins, The Laugh-Makers: Stand-Up Comedy as Art, Business, and Life-Style, McGill-Queen’s University Press, 1990. R. Zoglin, Comedy at the Edge: How Stand-up in the 1970s Changed America, Bloomsbury USA, 2008. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Project Guidelines: Each student selects a podcast which is available on-line and prepares a series of activities which will be presented to the group on a given class date. A selection of the activities will be conducted with the group. The final (full version of the project, including the 5 minute script of the chosen stand-up) is to be printed out and handed in during the last meeting. The project should consist of: 1. Front page containing information about the author, stand-up artist, URL to the selected stand-up, length of the stand-up. 2. Activities to the selected stand-up. The language level of the activities should be adjusted to the level of the students in the group. a. Warm-up/introductory activity. b. Listening activity c. Vocabulary activity d. Speaking activity e. Writing activity f. Cultural context activity. 3. Script of minimum 5 minutes of the podcast. 4. Key to the activities. Grade for the Project will be based on the quality and inventiveness of the activities, accuracy of the script and the quality of the presentation of the project and activities to the group. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefan Kubiak | |
Prowadzący grup: | Stefan Kubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) Lake Wobegon A Prairie Home Companion: News from Lake Wobegon by Garrison Keillor: Language and Culture |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) This 20 hour course will focus on developing English language skills and cultural awareness through a wide spectrum of interactive activities which will include text analysis, vocabulary development, as well as speaking and writing activities. The input will be provided by a selection of podcasts by Garrison Keillor A Prairie Home Companion: News from Lake Wobegon available on Podbean. The final credit will be based on attendance, active participation and a Project Work prepared by students. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) F. Boyd, D.Quinn, Stories from Lake Wobegon. Advanced Listening and Conversation Skills, Longman, 1990. I. Brodie, A Vulgar Art: A New Approach to Stand-Up Comedy, University Press of Mississippi, 2014. R. Stebbins, The Laugh-Makers: Stand-Up Comedy as Art, Business, and Life-Style, McGill-Queen’s University Press, 1990. R. Zoglin, Comedy at the Edge: How Stand-up in the 1970s Changed America, Bloomsbury USA, 2008. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Project Guidelines: Each student selects a podcast which is available on-line and prepares a series of activities which will be presented to the group on a given class date. A selection of the activities will be conducted with the group. The final (full version of the project, including the 5 minute script of the chosen stand-up) is to be printed out and handed in during the last meeting. The project should consist of: 1. Front page containing information about the author, stand-up artist, URL to the selected stand-up, length of the stand-up. 2. Activities to the selected stand-up. The language level of the activities should be adjusted to the level of the students in the group. a. Warm-up/introductory activity. b. Listening activity c. Vocabulary activity d. Speaking activity e. Writing activity f. Cultural context activity. 3. Script of minimum 5 minutes of the podcast. 4. Key to the activities. Grade for the Project will be based on the quality and inventiveness of the activities, accuracy of the script and the quality of the presentation of the project and activities to the group. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.