Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJA Pisanie akademickie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-1PWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJA Pisanie akademickie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień
Filologia angielska 1 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego.

Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego.

Pełny opis:

Co-ordination and subordination

• Co-ordination and parallel structures / co-ordinators and conjunctive expressions / co-ordination of clauses and lesser constituents / constraints on co-ordination

• Subordination: finite, non-finite, verbless clauses/ subordinators

Types of verb complementation

• that-clause, -ing participle clause, -ed-participle, to-infinitive clause, bare infinitive clause

• gerund v. participle

• verb patterns and dependent prepositions

Noun clauses – functions of noun clauses (subject, object, complement, appositive)

Relative (adjectival) clauses – defining and non-defining / relative pronouns / punctuation / formal v. informal / cleft structure / co-ordinate relative clauses

Adverbial clauses - time, concession, purpose, result, comparison, etc. / linking devices / formal v. informal linkers

Conditional sentences

• The sequence of tenses / time v. tense

• Conditional sentences; type 0, type 1 , type 2, type 3, mixed conditionals

• Special uses of "will/ would" and "should" in if-clauses

• Inversion in conditional structures

• Conjunctions (if, suppose, in case, unless ...)

• Conditionals in reported speech

Subjunctive / putative ‘should’

Indirect speech

• Statements / questions in reporting

• The sequence of tenses (backshift) and other changes (pronouns, expressions of time and place)

• Subjunctives in indirect speech (wish, would rather/sooner, it is time)

• Modal verbs / infinitive and gerund constructions

• Other verbs introducing sentences in indirect speech / exclamations /

Emphatic structures

• Inversion – grammatical/ stylistic

• Cleft sentences

Literatura:

Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008.

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002.

Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998.

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Zemach, D. E., & Rumisek, L. A. Academic Writing. From Paragraphs to Essay. Macmillan. 2000.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W13, K_W04, K_W02, K_W04, K_W02, K_W12, K_W02, K_W03

UMIEJĘTNOŚCI

K_U09,K_U08, K_U05, K_U01, K_U06, K_U05, K_U13, K_U11

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01, K_K02, K_K07

Metody i kryteria oceniania:

Metody pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej

Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach

Podstawą zaliczenia jest:

• Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione)

• Ocena prac pisemnych na zadany temat przygotowywanych w ramach pracy własnej studenta,

• Przygotowywania zadań́ domowych,

• Prace pisanie w trakcie zajęć.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daniel Breslow, Anna Dziok, Eliza Krotke, Monika Śleszyńska
Prowadzący grup: Daniel Breslow, Anna Dziok, Eliza Krotke, Monika Śleszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego.

Pełny opis:

Co-ordination and subordination

• Co-ordination and parallel structures / co-ordinators and conjunctive expressions / co-ordination of clauses and lesser constituents / constraints on co-ordination

• Subordination: finite, non-finite, verbless clauses/ subordinators

Types of verb complementation

• that-clause, -ing participle clause, -ed-participle, to-infinitive clause, bare infinitive clause

• gerund v. participle

• verb patterns and dependent prepositions

Noun clauses – functions of noun clauses (subject, object, complement, appositive)

Relative (adjectival) clauses – defining and non-defining / relative pronouns / punctuation / formal v. informal / cleft structure / co-ordinate relative clauses

Adverbial clauses - time, concession, purpose, result, comparison, etc. / linking devices / formal v. informal linkers

Conditional sentences

• The sequence of tenses / time v. tense

• Conditional sentences; type 0, type 1 , type 2, type 3, mixed conditionals

• Special uses of "will/ would" and "should" in if-clauses

• Inversion in conditional structures

• Conjunctions (if, suppose, in case, unless ...)

• Conditionals in reported speech

Subjunctive / putative ‘should’

Indirect speech

• Statements / questions in reporting

• The sequence of tenses (backshift) and other changes (pronouns, expressions of time and place)

• Subjunctives in indirect speech (wish, would rather/sooner, it is time)

• Modal verbs / infinitive and gerund constructions

• Other verbs introducing sentences in indirect speech / exclamations /

Emphatic structures

• Inversion – grammatical/ stylistic

• Cleft sentences

Literatura:

Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008.

Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002.

Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998.

Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981.

Zemach, D. E., & Rumisek, L. A. Academic Writing. From Paragraphs to Essay. Macmillan. 2000.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Dziok, Stefan Kubiak, Monika Śleszyńska
Prowadzący grup: Anna Dziok, Stefan Kubiak, Monika Śleszyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)