PNJA Pisanie akademickie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-1PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Pisanie akademickie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 1 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 1 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego. |
Pełny opis: |
Co-ordination and subordination • Co-ordination and parallel structures / co-ordinators and conjunctive expressions / co-ordination of clauses and lesser constituents / constraints on co-ordination • Subordination: finite, non-finite, verbless clauses/ subordinators Types of verb complementation • that-clause, -ing participle clause, -ed-participle, to-infinitive clause, bare infinitive clause • gerund v. participle • verb patterns and dependent prepositions Noun clauses – functions of noun clauses (subject, object, complement, appositive) Relative (adjectival) clauses – defining and non-defining / relative pronouns / punctuation / formal v. informal / cleft structure / co-ordinate relative clauses Adverbial clauses - time, concession, purpose, result, comparison, etc. / linking devices / formal v. informal linkers Conditional sentences • The sequence of tenses / time v. tense • Conditional sentences; type 0, type 1 , type 2, type 3, mixed conditionals • Special uses of "will/ would" and "should" in if-clauses • Inversion in conditional structures • Conjunctions (if, suppose, in case, unless ...) • Conditionals in reported speech Subjunctive / putative ‘should’ Indirect speech • Statements / questions in reporting • The sequence of tenses (backshift) and other changes (pronouns, expressions of time and place) • Subjunctives in indirect speech (wish, would rather/sooner, it is time) • Modal verbs / infinitive and gerund constructions • Other verbs introducing sentences in indirect speech / exclamations / Emphatic structures • Inversion – grammatical/ stylistic • Cleft sentences |
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002. Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Zemach, D. E., & Rumisek, L. A. Academic Writing. From Paragraphs to Essay. Macmillan. 2000. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W13, K_W04, K_W02, K_W04, K_W02, K_W12, K_W02, K_W03 UMIEJĘTNOŚCI K_U09,K_U08, K_U05, K_U01, K_U06, K_U05, K_U13, K_U11 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01, K_K02, K_K07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody pracy: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione) • Ocena prac pisemnych na zadany temat przygotowywanych w ramach pracy własnej studenta, • Przygotowywania zadań́ domowych, • Prace pisanie w trakcie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Breslow, Anna Dziok, Eliza Krotke, Monika Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Daniel Breslow, Anna Dziok, Eliza Krotke, Monika Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów podstawami umiejętności pisania eseju akademickiego, organizacji treści paragrafu, struktury eseju, a także pisania z zachowaniem spójności i poszanowaniem zasad interpunkcji i gramatyki języka angielskiego. |
|
Pełny opis: |
Co-ordination and subordination • Co-ordination and parallel structures / co-ordinators and conjunctive expressions / co-ordination of clauses and lesser constituents / constraints on co-ordination • Subordination: finite, non-finite, verbless clauses/ subordinators Types of verb complementation • that-clause, -ing participle clause, -ed-participle, to-infinitive clause, bare infinitive clause • gerund v. participle • verb patterns and dependent prepositions Noun clauses – functions of noun clauses (subject, object, complement, appositive) Relative (adjectival) clauses – defining and non-defining / relative pronouns / punctuation / formal v. informal / cleft structure / co-ordinate relative clauses Adverbial clauses - time, concession, purpose, result, comparison, etc. / linking devices / formal v. informal linkers Conditional sentences • The sequence of tenses / time v. tense • Conditional sentences; type 0, type 1 , type 2, type 3, mixed conditionals • Special uses of "will/ would" and "should" in if-clauses • Inversion in conditional structures • Conjunctions (if, suppose, in case, unless ...) • Conditionals in reported speech Subjunctive / putative ‘should’ Indirect speech • Statements / questions in reporting • The sequence of tenses (backshift) and other changes (pronouns, expressions of time and place) • Subjunctives in indirect speech (wish, would rather/sooner, it is time) • Modal verbs / infinitive and gerund constructions • Other verbs introducing sentences in indirect speech / exclamations / Emphatic structures • Inversion – grammatical/ stylistic • Cleft sentences |
|
Literatura: |
Boardman C. A., Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essays., 2008. Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use, OUP. 2002. Leki, Ilona. Academic Writing. Exploring Processes and Strategies. St. Martin’s Press. 1998. Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Zemach, D. E., & Rumisek, L. A. Academic Writing. From Paragraphs to Essay. Macmillan. 2000. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Stefan Kubiak, Monika Śleszyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Stefan Kubiak, Monika Śleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.