Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-1TUN
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wstęp do teorii uczenia się i nauczania języków
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 1 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Skrócony opis:

Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi.

Pełny opis:

PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki

FORMA STUDIÓW: stacjonarne

RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego

DZIEDZINA: Nauki humanistyczne

DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane

ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I

KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN

WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

Wykład

Praca z całą grupą

Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal.

Punkty ECTS: 1

BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA:

udział w wykładach: 15h

przygotowanie do wykładów: 4h

przygotowanie do testu końcowego: 10h

udział w konsultacjach: 1h

WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE:

-wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64))

- o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6)

Literatura:

Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York.

Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies

in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters.

Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education.

White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

P6S_WG student zna zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teorie wyjaśniające zależności między nimi KA6_WG2

P6S_WG student zna terminologię ogólną oraz podstawowy aparat metodologii badań z zakresu teorii uczenia się i nauczania języków KA6_WG5

P6S_WK student zna problemy i wyzwania związane z językiem i komunikacją i ich powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KA6_WK1

P6S_UW student umie formułować i rozwiązywać złożone problemy, dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków KA6_UW2

P6S_UW student umie właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KA6_UW7

P6S_UK student umie komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o uczeniu się i nauczaniu języków

z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych KA6_UK2

P6S_KK student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy KA6_KK1

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia kończą się testem, którego próg zaliczenia to 50%.

Obecność na wykładzie jest obowiązkowa, i aktywność w czasie zajęć będzie mieć pozytywny wpływ na ocenę końcową.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sańczyk-Cruz
Prowadzący grup: Anna Sańczyk-Cruz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi.

Pełny opis:

PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki

FORMA STUDIÓW: stacjonarne

RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego

DZIEDZINA: Nauki humanistyczne

DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane

ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I

KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN

WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

Wykład

Praca z całą grupą

Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal.

Punkty ECTS: 1

BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA:

udział w wykładach: 15h

przygotowanie do wykładów: 4h

przygotowanie do testu końcowego: 10h

udział w konsultacjach: 1h

WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE:

-wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64))

- o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6)

Literatura:

Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York.

Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies

in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters.

Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education.

White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sańczyk-Cruz
Prowadzący grup: Anna Sańczyk-Cruz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem wykładów jest zapoznanie studentów z podstawowymi zjawiskami i procesy związanymi z uczeniem się i nauczaniem języków oraz teoria wyjaśniającymi zależności między nimi.

Pełny opis:

PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki

FORMA STUDIÓW: stacjonarne

RODZAJ PRZEDMIOTU: Podstawowy; Moduł 9, Blok językoznawstwa stosowanego

DZIEDZINA: Nauki humanistyczne

DYSCYPLINA: Językoznawstwo stosowane

ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr I

KOD PRZEDMIOTU: 340-AS1-1TUN

WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: 15h - wykład

METODY DYDAKTYCZNE:

Wykład

Praca z całą grupą

Zajęcia będą odbywać się w trybie synchronicznym ('na żywo') na platformie Eduportal.

Punkty ECTS: 1

BILANS NAKŁADU PRACY STUDENTA:

udział w wykładach: 15h

przygotowanie do wykładów: 4h

przygotowanie do testu końcowego: 10h

udział w konsultacjach: 1h

WSKAŹNIKI ILOŚCIOWE:

-wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: 16h (ECTS: o,64))

- o charakterze praktycznym: 15h (ECTS: 0,6)

Literatura:

Gass, S. M., Selinker, L. 2008. Second Language Acquisition. An Introductory Course. Routledge: New York.

Hurd, S., Lewis, T. (red.). 2008. Language Learning Strategies

in Independent Settings. Bristol: Multilingual Matters.

Leaver, B. L., Ehrman, M., Shekthman, B. 2005. Achieving Success In Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education.

White, L. 2003. Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)