Kształcenie interkulturowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2ICT |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie interkulturowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami komunikacji interkulturowej, szczególnie zachowań werbalnych i niewerbalnych zależnych od kontekstu kulturowego, przygotowanie do roli mediatora interkulturowego oraz kształcenie umiejętności dydaktycznych w zakresie nauczania kompetencji interkulturowej na lekcjach języka angielskiego. |
Literatura: |
Byram, M. Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters. 1997. Byram, Prof. Michael, and Dr. Peter Grundy. Context and Culture in Language Teaching and Learning. Vol. 6. Bristol: Channel View Publications, 2003. Fay, S. Teaching and Learning Intercultural Communicative Competence: Theories and Practice. 2017. Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures. Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins. Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013. Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016. Artykuły wybrane przez nauczyciela. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student charakteryzuje wymiary kultury, które decydują o różnicach kulturowych. KA6_WG9 KA6_WK1 Student opisuje cechy zachowań werbalnych i niewerbalnych charakteryzujących różne konteksty kulturowe. KA6_WG9 KA6_WK1 Student porównuje własny kontekst kulturowy z innymi kontekstami KA6_WG9 KA6_WK1 UMIEJĘTNOŚCI Student korzysta z narzędzi służących do analizy i interpretacji różnych wytworów kultury. KA6_UW4 KA6_UW6 Student samodzielnie zdobywa wiedzę wykorzystując różne źródła. KA6_UW4 KA6_UW6 Student analizuje różnice i bariery interkulturowe KA6_UW4 KA6_UW6 Student prezentuje przygotowane zagadnienie z wykorzystaniem technik multimedialnych KA6_UK4 Student potrafi projektować i organizować zadania w pracy indywidualnej i w zespole kształtujące kompetencję interkulturową i świadomie realizuje własne uczenie się przez całe życie KA6_UW4 KA6_UW6 KA6_UK4 KA6_UO1 KA6_UU1 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów praktycznych. KA6_KK1 KA6_KK2 Student akceptuje odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, z którego pochodzi, tworząc płaszczyzny tolerancji i uczestnicząc w życiu kulturalnym. KA6_KO3 KA6_KO4 KA6_KO5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest jedna nieobecnośc nieusprawiedliwiona) • Przygotowanie prezentacji na temat wymiarów kultury oraz zachowań niewerbalnych uwarunkowanych kulturowo • Przygotowanie zestawu ćwiczeń oceniających umiejętności interklulturowe • Analiza różnic i barier interkulturowych w nauczaniu jezyka angielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Wajda | |
Prowadzący grup: | Edyta Wajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami komunikacji interkulturowej, szczególnie zachowań werbalnych i niewerbalnych zależnych od kontekstu kulturowego, przygotowanie do roli mediatora interkulturowego oraz kształcenie umiejętności dydaktycznych w zakresie nauczania kompetencji interkulturowej na lekcjach języka angielskiego. |
|
Literatura: |
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures. Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins. Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013. Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016. Artykuły wybrane przez nauczyciela. |
|
Uwagi: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest jedna nieobecnośc nieusprawiedliwiona) • Przygotowanie prezentacji na temat wymiarów kultury oraz zachowań niewerbalnych uwarunkowanych kulturowo • Przygotowanie zestawu ćwiczeń oceniających umiejętności interklulturowe • Analiza różnic i barier interkulturowych w nauczaniu jezyka angielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi aspektami komunikacji interkulturowej, szczególnie zachowań werbalnych i niewerbalnych zależnych od kontekstu kulturowego, przygotowanie do roli mediatora interkulturowego oraz kształcenie umiejętności dydaktycznych w zakresie nauczania kompetencji interkulturowej na lekcjach języka angielskiego. |
|
Literatura: |
Hofstede, G. J., Pedersen, B, and Hofstede, G. (2001). Exploring Culture: Exercises, Stories, and Synthetic Cultures. Hofstede, G. 1994. Cultures and Organizations: Software of the Mind. London: Harper Collins. Liddicoat, Anthony J, and Angela Scarino. Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2013. Matveev, Alex. Intercultural Competence in Organizations: A Guide for Leaders, Educators and Team Players. Cham: Springer International Publishing AG, 2016. Artykuły wybrane przez nauczyciela. |
|
Uwagi: |
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach Podstawą zaliczenia jest: • Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczona jest jedna nieobecnośc nieusprawiedliwiona) • Przygotowanie prezentacji na temat wymiarów kultury oraz zachowań niewerbalnych uwarunkowanych kulturowo • Przygotowanie zestawu ćwiczeń oceniających umiejętności interklulturowe • Analiza różnic i barier interkulturowych w nauczaniu jezyka angielskiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.