Współczesne koncepcje kształcenia językowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-2MLT |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne koncepcje kształcenia językowego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Założenia (opisowo): | Studenci mają podstawową wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego jako języka obcego w zakresie nauczania elementów i sprawności językowych. Studenci potrafią planować elementy lekcji języka angielskiego, projektować ćwiczenia i dokonywać ewaluacji materiałów językowych. |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest • zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami kształcenia językowego , takimi jak: metoda komunikacyjna, podejście postmetodyczne, autonomia uczącego się, zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe, rozwijanie kompetencji międzykulturowej, nauczanie języków specjalistycznych oraz pedagogika krytyczna, • przygotowanie studentów do pracy ze współczesnym narzędziami oceniania umiejętności językowych, • przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w procesie kształcenia językowego. |
Literatura: |
Benson, P. and Voller, P. (eds.). 1997. Autonomy and independence in language learning. London: Longman. Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence, Clevedon : Multilingual Matters Carr, W. and Kemmis, S. 1986. Becoming critical: education, knowledge and action research. London: The Falmer Press. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 2001. Cambridge: Cambridge University Press. Freire, P. 1970/1993. Pedagogy of the oppressed. Trans. M.B. Ramos. London: Penguin Books. Gutek, G. 2007. Filozofia dla pedagogów. Gdańsk: GWP Kohonen, V. 1992. Experiential language learning: second language learning as cooperative learner education. In D. Nunan (ed.). Collaborative language learning and teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 8−60. Kohonen, V., Jaatinen, R., Kaikonen, P. and Lehtovaara, J. 2001. Experiential Learning in Foreign Language Education. Harlow: Pearson Education Limited. Cambridge Kumaravadivelu, B. 2003. Beyond methods: macrostrategies for language teaching. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W02, K_W03, K_W06, K_W08 UMIEJĘTNOŚCI K_U01, K_U04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: • zaliczenie sprawdzianu pisemnego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Wajda | |
Prowadzący grup: | Edyta Wajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest • zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami kształcenia językowego , takimi jak: metoda komunikacyjna, podejście postmetodyczne, autonomia uczącego się, zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe, rozwijanie kompetencji międzykulturowej, nauczanie języków specjalistycznych oraz pedagogika krytyczna, • przygotowanie studentów do pracy ze współczesnym narzędziami oceniania umiejętności językowych, • przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w procesie kształcenia językowego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.