Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne koncepcje kształcenia językowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-2MLT
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne koncepcje kształcenia językowego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 2 rok sem.letni 1 stopień
Filologia angielska 2 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

kształcenia ogólnego

Założenia (opisowo):

Studenci mają podstawową wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego jako języka

obcego w zakresie nauczania elementów i sprawności językowych.

Studenci potrafią planować elementy lekcji języka angielskiego, projektować ćwiczenia i

dokonywać ewaluacji materiałów językowych.

Pełny opis:

Celem wykładu jest

• zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami kształcenia językowego , takimi

jak: metoda komunikacyjna, podejście postmetodyczne, autonomia uczącego się,

zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe, rozwijanie kompetencji

międzykulturowej, nauczanie języków specjalistycznych oraz pedagogika krytyczna,

• przygotowanie studentów do pracy ze współczesnym narzędziami oceniania

umiejętności językowych,

• przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w

procesie kształcenia językowego.

Literatura:

Benson, P. and Voller, P. (eds.). 1997. Autonomy and independence in language learning.

London: Longman.

Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence,

Clevedon : Multilingual Matters

Carr, W. and Kemmis, S. 1986. Becoming critical: education, knowledge and action

research. London: The Falmer Press.

Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching,

Assessment. 2001. Cambridge: Cambridge University Press.

Freire, P. 1970/1993. Pedagogy of the oppressed. Trans. M.B. Ramos. London: Penguin

Books.

Gutek, G. 2007. Filozofia dla pedagogów. Gdańsk: GWP

Kohonen, V. 1992. Experiential language learning: second language learning as

cooperative learner education. In D. Nunan (ed.). Collaborative language learning and

teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 8−60.

Kohonen, V., Jaatinen, R., Kaikonen, P. and Lehtovaara, J. 2001. Experiential Learning in

Foreign Language Education. Harlow: Pearson Education Limited. Cambridge

Kumaravadivelu, B. 2003. Beyond methods: macrostrategies for language teaching.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W02, K_W03, K_W06, K_W08

UMIEJĘTNOŚCI

K_U01, K_U04

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

• zaliczenie sprawdzianu pisemnego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Wajda
Prowadzący grup: Edyta Wajda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Sańczyk-Cruz
Prowadzący grup: Anna Sańczyk-Cruz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem wykładu jest

• zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami kształcenia językowego , takimi jak: metoda komunikacyjna, podejście postmetodyczne, autonomia uczącego się, zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe, rozwijanie kompetencji międzykulturowej, nauczanie języków specjalistycznych oraz pedagogika krytyczna,

• przygotowanie studentów do pracy ze współczesnym narzędziami oceniania umiejętności językowych,

• przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w procesie kształcenia językowego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)