PNJA Umiejętności łączone 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3PJS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Umiejętności łączone 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Studenci znają język angielski co najmniej na poziomie B2+. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Efekty uczenia się: |
Oczekuje się, że ogólna znajomość języka angielskiego studentów zostanie udoskonalona poprzez ćwiczenia w zakresie tych obszarów języka angielskiego, które sprawiają studentom trudności. Oczekuje się także, że uczniowie będą umieli przedstawiać i odpierać argumenty w różnych kwestiach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen przedstawia się następująco: 96- 100 = 5, 90- 95 = 4,5, 80-89 = 4, 70-79 = 3,5, 50- 69 = 3 Ocena końcowa będzie średnią arytmetyczną oceny za pierwszy semestr i oceny otrzymanej na koniec drugiego semestru. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Robert Kuźma | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dzięcioł-Pędich, Diana Ebelashvili, Robert Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.