PNJA Pisanie akademickie 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJA Pisanie akademickie 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia angielska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia są oparte o nastepujące zagadnienia: budowa akapitu angielskiego (topic sentencje, controlling idea, supporting sentences), jednolitość tematyczna – wykluczenie materiału odbiegającego od tematu (unity), logika tekstu (coherence, transitions), spójność tekstu, interpunkcja, elementy stylistyki, rejestr formalny, rodzaj tekstu: argumentative essay, cel pracy, świadomość odbiorcy, łaczenie zdań, szyk wyrazów. |
Skrócony opis: |
student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej |
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
K_W02, K_W03, K_W04, K_W09, K_W10 K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U11 K_K01, K_K03, K_K04, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
70% Portfolio (złożenie prac: argumentative essays) 15% Prace domowe 15% Praca podczas zajęć |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Anna Karczewska | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Małgorzata Jarmołowicz-Dziekońska, Anna Karczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur | |
Prowadzący grup: | Anna Dziok, Anna Karczewska, Vitaly Tur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
student potrafi skonstruować wypowiedź pisemna w języku angielskim zgodnie z regułami obowiązującymi w tradycji anglosaskiej |
|
Pełny opis: |
Po ukończeniu kursu student: • rozumie znaczenie krytycznego myślenia na etapie przygotowań do realizacji zadania pisemnego; • swobodnie posługuje się formatem pięcioakapitowego eseju argumentacyjnego według formatu anglosaskiego ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem o odpowiedniej strukturze; • potrafi formułować i identifikować tezy oraz budować stosowną dla nich argumentację; • rozwinął umiejętność użycia środków wyrazu służących spójności wypowiedzi; • jest zdolny edytować teksty własne i innych pod kątem poprawności językowej i interpunkcji; • umie korzystać z materiałów źródłowych i odwoływać się do nich w pracy własnej z poszanowaniem praw autorskich; • swobodnie posługuje się parafrazą i streszczeniem; • rozwinął umiejętność krytycznego czytania i myślenia niezbędnych do selekcji i interpretacji tekstów źródłowych; |
|
Literatura: |
Schenck, M.J. (1988). Read, Write, Revise. A Guide to Academic Writing. New York: St. Martin’s Press. Swales, J. and Feak, Ch. (1994). Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan Press. Taylor, G. (1989). The Student’s Writing Guide. Cambridge University Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.