Ewaluacja umiejętności językowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3SLAE |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Ewaluacja umiejętności językowych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Student wykazuje umiejętności z podstawowego zakresu metodyki nauczania języka angielskiego jako języka obcego. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi aspektami ewaluacji produktów i procesów uczenia się, przygotowanie do wyboru odpowiednich metod oceniania, konstruowania oraz ewaluacji testów i innych technik oceniania umiejętności językowych, a także uwrażliwienie na społeczny i etyczny wymiar oceniania językowego. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: filologia angielska Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Forma studiów: stacjonarne Profil studiów OgólnoakademickI Rodzaj przedmiotu Przedmiot obowiązkowy (M_10) Rok studiów /semestr III rok semestr VI Wymagania wstępne zaliczenie przedmiotu: Metodyka nauczania języka angielskiego I Punkty ECTS 3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15h ćwiczenia Metody dydaktyczne: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach 15h Przygotowanie do zajęć 15h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15h Realizacja zadań projektowych. 20h Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego i udział w nim 20h+2h=27h Razem: 87h (odpowiada 3 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 15h+15h+2h=32h Odpowiada 1 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 15h+20h=35h Odpowiada1,5 pkt. ECTS |
Literatura: |
Bachman, L. F. & Palmer, A. S. 2002. Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press. Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. 2002. Council of Europe, Strasbourg: Cambridge University Press. Genesee, F. & Upshur, J. A. 1996. Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: CUP Hughes, A. 2003. Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP Komorowska, Hanna. 2005. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Weir, C. J. 1990. Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W02, K_W03, K_W06, K_W08 UMIEJĘTNOŚCI K_U01, K_U04, K_U12, K_U13 KOMPETENCJE K_K02, K_K04, K_K05, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody weryfikacji efektów uczenia się: test pisemny, zadanie praktyczne (mini-projekt), samoocena i ocena koleżeńska |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi aspektami ewaluacji produktów i procesów uczenia się, przygotowanie do wyboru odpowiednich metod oceniania, konstruowania oraz ewaluacji testów i innych technik oceniania umiejętności językowych, a także uwrażliwienie na społeczny i etyczny wymiar oceniania językowego. |
|
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: filologia angielska Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Forma studiów: stacjonarne Profil studiów OgólnoakademickI Rodzaj przedmiotu Przedmiot obowiązkowy (M_10) Rok studiów /semestr III rok semestr VI Wymagania wstępne zaliczenie przedmiotu: Metodyka nauczania języka angielskiego I Punkty ECTS 3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15h ćwiczenia Metody dydaktyczne: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach 15h Przygotowanie do zajęć 15h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15h Realizacja zadań projektowych. 20h Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego i udział w nim 20h+2h=27h Razem: 87h (odpowiada 3 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 15h+15h+2h=32h Odpowiada 1 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 15h+20h=35h Odpowiada1,5 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Bachman, L. F. & Palmer, A. S. 2002. Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press. Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. 2002. Council of Europe, Strasbourg: Cambridge University Press. Genesee, F. & Upshur, J. A. 1996. Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: CUP Hughes, A. 2003. Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP Komorowska, Hanna. 2005. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Weir, C. J. 1990. Communicative language testing. London: Prentice Hall. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.