Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ewaluacja umiejętności językowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS1-3SLAE
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ewaluacja umiejętności językowych
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe
Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe specjalizacyjne
specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Student wykazuje umiejętności z podstawowego zakresu metodyki nauczania języka angielskiego jako języka obcego.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi aspektami ewaluacji produktów i procesów uczenia się, przygotowanie do wyboru odpowiednich metod oceniania, konstruowania oraz ewaluacji testów i innych technik oceniania umiejętności językowych, a także uwrażliwienie na społeczny i etyczny wymiar oceniania językowego.

Pełny opis:

Nazwa kierunku / specjalności studiów: filologia angielska

Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Profil studiów OgólnoakademickI

Rodzaj przedmiotu Przedmiot obowiązkowy (M_10)

Rok studiów /semestr III rok semestr VI

Wymagania wstępne zaliczenie przedmiotu: Metodyka nauczania języka angielskiego I

Punkty ECTS 3

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15h ćwiczenia

Metody dydaktyczne: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach 15h

Przygotowanie do zajęć 15h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15h

Realizacja zadań projektowych. 20h

Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego i udział w nim 20h+2h=27h

Razem: 87h (odpowiada 3 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 15h+15h+2h=32h Odpowiada 1 pkt. ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 15h+20h=35h Odpowiada1,5 pkt. ECTS

Literatura:

Bachman, L. F. & Palmer, A. S. 2002. Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press.

Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. 2002. Council of Europe, Strasbourg: Cambridge University Press.

Genesee, F. & Upshur, J. A. 1996. Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: CUP

Hughes, A. 2003. Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP

Komorowska, Hanna. 2005. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Weir, C. J. 1990. Communicative language testing. London: Prentice Hall.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W02, K_W03, K_W06, K_W08

UMIEJĘTNOŚCI

K_U01, K_U04, K_U12, K_U13

KOMPETENCJE

K_K02, K_K04, K_K05, K_K06

Metody i kryteria oceniania:

Metody weryfikacji efektów uczenia się: test pisemny, zadanie praktyczne (mini-projekt), samoocena i ocena koleżeńska

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi aspektami ewaluacji produktów i procesów uczenia się, przygotowanie do wyboru odpowiednich metod oceniania, konstruowania oraz ewaluacji testów i innych technik oceniania umiejętności językowych, a także uwrażliwienie na społeczny i etyczny wymiar oceniania językowego.

Pełny opis:

Nazwa kierunku / specjalności studiów: filologia angielska

Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Profil studiów OgólnoakademickI

Rodzaj przedmiotu Przedmiot obowiązkowy (M_10)

Rok studiów /semestr III rok semestr VI

Wymagania wstępne zaliczenie przedmiotu: Metodyka nauczania języka angielskiego I

Punkty ECTS 3

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15h ćwiczenia

Metody dydaktyczne: zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i pracy projektowej

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach 15h

Przygotowanie do zajęć 15h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15h

Realizacja zadań projektowych. 20h

Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego i udział w nim 20h+2h=27h

Razem: 87h (odpowiada 3 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 15h+15h+2h=32h Odpowiada 1 pkt. ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 15h+20h=35h Odpowiada1,5 pkt. ECTS

Literatura:

Bachman, L. F. & Palmer, A. S. 2002. Language testing in practice. Oxford: Oxford University Press.

Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. 2002. Council of Europe, Strasbourg: Cambridge University Press.

Genesee, F. & Upshur, J. A. 1996. Classroom-based evaluation in second language education. Cambridge: CUP

Hughes, A. 2003. Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP

Komorowska, Hanna. 2005. Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Weir, C. J. 1990. Communicative language testing. London: Prentice Hall.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)