Najnowsze prądy w językoznawstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS1-3SNTL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Najnowsze prądy w językoznawstwie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska 3 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Student: (1) powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze; (2) powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych; (3) powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu językoznawstwa kognitywnego. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki, forma studiów: stacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo rok studiów: III semestr: V wymagania wstępne: Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych. Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu, metody dydaktyczne: metoda podająca z elementami interaktywnymi punkty ECTS: 3 bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładzie - 30h, - samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h, - konsultacje - 5h, - przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h+2h=25h wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 30+5+2=37h, 1,5 pkt ECTS udział w zajęciach o charakterze praktycznym - 30h, 1 pkt ECTS |
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001. Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_U01, K_U02, K_U04, K_K08, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Karczewski | |
Prowadzący grup: | Daniel Karczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniel Karczewski | |
Prowadzący grup: | Daniel Karczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001. Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.