Ćwiczenia specjalizacyjne literaturoznawczo-kulturoznawcze 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS2-1LCS2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalizacyjne literaturoznawczo-kulturoznawcze 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska 2 stopień 1 rok sem.letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_5) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo i kulturoznawstwo Rok studiów:I rok. Wymagania wstępne: Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Liczba godzin: 30h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach, prezentacje, eseje. Punkty ECTS: 3. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w zajęciach: 30h - Przygotowanie do zajęć: 10h - Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 15h - Projekty: 16h - Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim: 10h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 46h - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 46h. |
Literatura: |
Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim. |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W03, K_W06, K_W04, K_W05, K_U05, K_U06, K_U04, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10, K_K04, K_K03, K_K05, K_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Patrz kryteria obowiązujące w danym roku akademickim. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zdzisław Głębocki | |
Prowadzący grup: | Zdzisław Głębocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. |
|
Pełny opis: |
Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. Materiały źródłowe do dyskusji będą obejmowały między innymi: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - opowiadania Bernarda Malamuda. |
|
Literatura: |
Literatura Materiały źródłowe: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - Bernard Malamud, The Complete Stories, New York, 1997. Prace krytyczne: Bennett, Royle, An Introduction to Literature, Criticism and Theory, Routledge, 2016 Eagleton, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota, 2008 Rooney, The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory, Cambridge University Press, 2010. |
|
Uwagi: |
Ocena końcowa na podstawie zaprezentowanej na zajęciach prezentacji (analiza 2 opowiadań Beranarda Malamuda) oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 2 spotkaniach w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Weronika Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). |
|
Pełny opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
|
Literatura: |
1.Sacvan Bercovitch (ed.), The Cambridge History of American Literature, CUP 2005. 2.Joy Porter, The Cambridge Companion to Native American Literature, CUP 2005. 3.Arnold Krupat, The Voice in the Margin, Univ. of California Press 1989. 4.Harlod Bloom (ed.), Native American Writers, Bloom’s Literary Criticism 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.