Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja językowa-współczesne trendy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS2-2AT
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja językowa-współczesne trendy
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe
Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Wajda
Prowadzący grup: Edyta Wajda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest

• zapoznanie studentów z koncepcją zmiany paradygmatów w naukach humanistycznych oraz współczesnymi tendencjami w edukacji językowej, takimi jak: podejście konstruktywistyczne, autonomia uczącego się, zintegrowane nauczanie języka i treści przedmiotowych, rozwijanie kompetencji międzykulturowej oraz pedagogika krytyczna,

• przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w procesie kształcenia językowego.

Pełny opis:

Nazwa kierunku / specjalności studiów: Filologia: filologia angielska

Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_3)

Rok studiów /semestr: II rok, semestr III

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 30h, ćwiczenia

Metody dydaktyczne: warsztaty, pracę projektową, prezentacje i dyskusje

Punkty ECTS: 6

Bilans nakładu pracy studenta:

• Udział w zajęciach: 30h

• Przygotowanie do zajęć: 30h

• Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 20h

• Realizacja zadań projektowych: 50h

• Przygotowanie do sprawdzianów i obecności na nich: (16+4) 20h

• Razem: 150h (odpowiada 6 pkt. ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

• Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15+15+20+4=54h (odpowiada 2 pkt. ECTS)

• Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 30+50=80h (odpowiada 3 pkt. ECTS)

Literatura:

1. Aleksandrowicz-Pędich, L. 2005. Międzykulturowość na lekcjach języków obcych. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 26-27.

2. Benson, P. and Voller, P. (eds.). 1997. Autonomy and independence in language learning. London: Longman.

3. Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence, Clevedon : Multilingual Matters.

4. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 2001. Cambridge: Cambridge University Press.

5. Jandt, Fred E. 2001. Intercultural Communication: an Introduction. Third Edition. California: Sage Publications, Inc.

6. Kohonen, V., Jaatinen, R., Kaikonen, P. and Lehtovaara, J. 2001. Experiential Learning in Foreign Language Education. Harlow: Pearson Education Limited. Cambridge

7. Kumaravadivelu, B. 2003. Beyond methods: macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press.

8. Nunan, D (ed.). 1992. Collaborative language learning and teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

9. Palfreyman, D. 2003. Introduction: Culture and learner autonomy. In: D. Palfreyman and R. C. Smith (eds.). Learner autonomy across cultures. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 1−22.

10. Pennycook, A. 1999. Introduction: critical approaches to TESOL. TESOL Quarterly 33(3), 329−348.

11. Tudor, I. 2001. The dynamics of the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.

12. Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Impuls.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)