Ćwiczenia specjalizacyjne literaturoznawczo-kulturoznawcze 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AS2-2LCS2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalizacyjne literaturoznawczo-kulturoznawcze 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.letni Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_5) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo i kulturoznawstwo Rok studiów:I rok. Wymagania wstępne: Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Liczba godzin: 30h, ćwiczenia. Metody dydaktyczne: analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach, prezentacje, eseje. Punkty ECTS: 3. Bilans nakładu pracy studenta: - Udział w zajęciach: 30h - Przygotowanie do zajęć: 10h - Udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 15h - Projekty: 16h - Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim: 10h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 46h - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 46h. |
Literatura: |
Patrz lista lektur obowiązująca w danym roku akademickim. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Student wylicza podstawowe powiązania współczesnej kultury i literatury z politycznymi, społecznymi i kulturowymi przemianami w XX wieku. (K_W04; K_W03) Umiejętności: - Student rozwija kompetencje badawcze, rozwija umiejętność krytycznego myślenia i potrafi formułować wnioski na podstawie analizowanych materiałów (K_U05; K_U06; K_U08; K_U10) Kompetencje: - Student przejawia intelektualną ciekawość wobec obcej kultury i poznawanych jej aspektów oraz demonstruje postawę otwartości i tolerancji wobec Innego (K_K04; K_K03; K_K05) Weryfikacja: prezentacje, wypowiedzi ustne i pisemne (K_W; K_U); praca w grupach (K_K) |
Metody i kryteria oceniania: |
Patrz kryteria obowiązujące w danym roku akademickim. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Weronika Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Weronika Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). |
|
Pełny opis: |
Wybrane zagadnienia z historii, kultury i literatury Indian Ameryki Północnej (wraz z jej czołowymi krytykami i przedstawicielami). Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. |
|
Literatura: |
1.Sacvan Bercovitch (ed.), The Cambridge History of American Literature, CUP 2005. 2.Joy Porter, The Cambridge Companion to Native American Literature, CUP 2005. 3.Arnold Krupat, The Voice in the Margin, Univ. of California Press 1989. 4.Harlod Bloom (ed.), Native American Writers, Bloom’s Literary Criticism 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.