Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-AS2-2SEM10
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.letni
Filologia angielska 2 stopień 2 rok sem.zimowy
Punkty ECTS i inne: 17.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Wymagania formalne: wybór seminarium

Wymagania wstępne: student posiada umiejętność samodzielnej pracy; potrafi pracować w grupie

Skrócony opis:

Zapoznanie ze specyfiką subdziedziny, której dotyczy seminarium, i zdobycie uszczegółowionej wiedzy związanej z tematem

przygotowywanej pracy dyplomowej. Przygotowanie do prowadzenia bardziej złożonych i samodzielnych badań filologicznych.

Pogłębienie znajomości metodologii i warsztatu badań literaturoznawczych. Rozwijanie umiejętności przygotowywania dłuższych prac pisemnych, m.in. zbierania i selekcji materiałów, porządkowania opracowywanego tematu, redakcji tekstu. Rozwijanie umiejętności publicznej prezentacji własnych tez i

dyskusji nad nimi. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie.

Pełny opis:

Seminarium adresowane jest do studentów zainteresowanych badaniem zagadnień amerykanistycznych związanych z min.: reprezentacją, narracją, historią (historiami), traumą w amerykańskiej literaturze współczesnej. Uczestników seminarium zachęcać się będzie do zaproponowania i rozwijania własnych tematów. Studenci zapoznają się z wybranymi teoriami literaturoznawczymi, które będą mogli aplikować w pracy.

Literatura:

MLA Handbook for Writers of Research Papers. Modern Language Association. Latest available editions.

Goldfarb, Alvin with Scott Walters and Edwin Wilson. Theatergoer's Guide: A McGraw-Hill Handbook for Students. McGrawHill, Inc. New York: 1994.

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_W09, K_W10

Student:

 ma pogłębioną wiedzę z zakresu subdziedziny, której dotyczy seminarium i jej związków z

innymi obszarami humanistyki, a w szczególności filologii (K_W02, K_W03K_W07),

 zna terminologię filologiczną na poziomie rozszerzonym, szczególnie w zakresie tematyki

seminarium (K_W03),

 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę dotyczącą metodologii badań (odpowiednio) literackich lub językoznawczych oraz ma świadomość konsekwencji jej praktycznego zastosowania

(K_W07, K_W08),

 zna i rozumie zaawansowane metody analityczne stosowane w filologii w zakresie obszaru

badań związanego z tematyką seminarium (K_W09),

 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz ma

świadomość konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej (K_W10).

Umiejętności

K_U01, K_U02, K_U03, K_U07, K_U09, K_U10, K_U12, K_U13, K_U14

Student:

 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem źródeł mówionych i pisanych oraz wydawać na ich podstawie krytyczne sądy (K_U01),

 posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów

badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie tematyki seminarium (K_U02),

 potrafi rozpoznawać i rozwiązywać problemy teoretyczne z zakresu literaturoznawstwa lub

językoznawstwa (K_U02),

 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze w zakresie literaturoznwawstwa i/lub językoznawstwa, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego

(K_U03),

 potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami filologicznymi oraz terminologią specjalistyczną

w zakresie tematyki seminarium (K_U02, K_U03),

 posiada umiejętność merytorycznego uzasadnienia swoich tez interpretacyjnych z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków

(K_U07, K_U09),

 formułuje w mowie i piśmie tezy interpretacyjne oraz podstawowe problemy teoretyczne, wykorzystując właściwą terminologię (K_U10),

 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania obszernej pracy pisemnej w języku angielskim, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, terminologii oraz źródeł

(K_U12),

 umie planować i organizować samodzielną pracę w dłuższym okresie (K_U12),

 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku angielskim, z

wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz źródeł (K_U12, K_U14),

 potrafi redagować teksty i opatrywać je przypisami i komentarzami (K_U13),

 potrafi krytycznie oceniać pod względem merytorycznym i formalnym cudze wypowiedzi pisemne i ustne (K_U13).

H2A_K01

H2A_K03

Kompetencje społeczne (postawy)

K_K01, K_K04, K_K05

Student:

 zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, szczególnie w zakresie subdziedziny, której dotyczy seminarium, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K01),

 określa priorytety swoich badań i pracy magisterskiej (K_K04)

 jest otwarty na nowe idee i gotów do przeformułowania swojego stanowiska (K_K05),

 samodzielnie podejmuje i inicjuje proste działania badawcze (K_K05),

 efektywnie organizuje swoją pracę i krytycznie ocenia stopień jej zaawansowania (K_K05),

 ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy w zakresie odpowiadającym tematyce seminarium oraz własnej odpowiedzialności za jego zachowanie

(K_K08).

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia

przygotowanie pracy magisterskiej

prezentacje ustne poszczególnych rozdziałów pracy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)