PZJA - umiejętności łączone 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AT2-1PJS2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PZJA - umiejętności łączone 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.letni Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 1 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | EK - wiedza 1. Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z przedmiotów objętych kursem. K_W13 K_W04 K_W02 EK - umiejętności 1. Student potrafi samodzielnie i biegle posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Języka (ESOKJ), stosując różnorodne struktury leksykalne, różniące się gramatycznie i fonetycznie poprawne. K_U08 K_U09 2. Student rozumie większość języka mówionego w różnych dziedzinach życia. W zasadzie rozumie każdego rozmówcę, choć może prosić o potwierdzenie wyjaśnienia szczegółów, zwłaszcza gdy rozmówca posługuje się niestandardowym akcentem lub nieznanym dialektem. K_U08 3. Student potrafi samodzielnie przygotowywać dłuższe wypowiedzi naukowe (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej). K_U02 K_U11 K_U13 4. Student potrafi korzystać z informacji zawartych w innych tekstach zgodnie z prawem autorskim i z zachowaniem wszelkich wymagań technicznych. K_U01 K_U03 K_U07 K_U10 EK - kompetencje 1. Wykształcił postawę systematycznej i dobrze zorganizowanej pracy w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. K_K01 K_K04 |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze umiejętności łączonych, praktyczna nauka języka angielskiego |
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN. • Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman. • Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP. • Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP. • Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann. • Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild. • Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman. • Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP. • Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN. • www.britishcouncil.org/podcasts |
Efekty uczenia się: |
Oczekuje się, że ogólna znajomość języka angielskiego studentów zostanie udoskonalona poprzez ćwiczenia w zakresie tych obszarów języka angielskiego, które sprawiają studentom trudności. Oczekuje się także, że uczniowie będą umieli przedstawiać i odpierać argumenty w różnych kwestiach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Najwyższy wynik, jaki można uzyskać w jednym semestrze to 100 punktów (ocena końcowa 5). Skala ocen przedstawia się następująco: 96- 100 = 5, 90- 95 = 4,5, 80-89 = 4, 70-79 = 3,5, 50- 69 = 3 Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność. NIE MA EGZAMINU KOŃCOWEGO. Ocenianie ma charakter ciągły. Punkty mogą być przyznawane na każdych zajęciach. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia. Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Czyżewska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Czyżewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
|
Skrócony opis: |
Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy licencjackiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady. |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Participation in discussion will be mandatory for receiving a final grade. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Czyżewska | |
Prowadzący grup: | Wioletta Czyżewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
|
Skrócony opis: |
Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy licencjackiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady. |
|
Pełny opis: |
Studenci otrzymają zadania obejmujące wszystkie cztery umiejętności. Oprócz ćwiczenia umiejętności czytania, w tym tekstów prasowych, akademickich i literackich, pisania, słuchania, w tym rozumienia słuchanych tekstów różnego rodzaju, w tym fragmentów programów radiowych i telewizyjnych oraz filmów, i reagowania na zawarte w nich treści, wypowiadania się na tematy abstrakcyjne, w kwestiach poruszanych podczas zajęć, oraz tematy ważne dla studenta/studentki i przez niego/nią wybrane. W razie potrzeby zostaną omówione obszary problemowe dotyczące kwestii gramatycznych. |
|
Literatura: |
Materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie lub przy wykorzystaniu różnych źródeł i mediów. |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) Participation in discussion will be mandatory for receiving a final grade. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.