PZJA - pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AT2-2PWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PZJA - pisanie akademickie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii angielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.letni Filologia angielska z elemetami translatoryki 2 stopień 2 rok sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Biegła znajomość języka angielskiego, podstawowa orientacja w zakresie leksyki nowoczesnej angielszczyzny |
Skrócony opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka |
Pełny opis: |
Weryfikacja efektów na podstawie oceny prac pisemnych i uczestnictwa w zajęciach. Zaliczenie na ocenę będzie oparte o następujące kryteria: zaliczenie zadań pisemnych podczas zajęć, zaliczenie zadań domowych, obecność na zajęciach (dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecności w semestrze), aktywność podczas zajęć. Kurs kończy się egzaminem po semestrze letnim. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
Efekty uczenia się: |
EK - wiedza 1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. K_W13, K_W04, K_W02 2. Student zna i rozumie podstawowe zasady konstruowania eseju w formacie anglosaskim z uwzględnieniem właściwej stylistyki oraz interpunkcji. K_W04, K_W02, K_W12 3. Student posiada podstawowa wiedzę o pojęciach, zjawiskach i procesach prozodycznych oraz zna podstawową terminologię prozodyczną. K_W02, K_W03 EK – umiejętności 1. Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. K_U09,K_U08 2. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. K_U05, K_U01, K_U06 3. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. K_U08 4. Student potrafi poprawnie sformułować tezę i główne założenia eseju oraz potrafi poprawnie dobrać argumenty i przykłady popierające tezę eseju K_U05, K_U13, K_U11 EK – kompetencje Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy.K_K01, K_K02, K_K07 Poprawne wykorzystanie języka w zakresie różnych rodzajów komunikacji językowej, skuteczne komunikowanie się i użycie słownictwa w różnych sytuacjach społecznych, rozumienie i tworzenie tekstów zróżnicowanych stylistycznie i funkcjonalnie, poznanie słownictwa pozwalającego na swobodne wyrażanie złożonych opinii i sądów, posługiwanie się językiem naukowym. Po ukończeniu kursu student: • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwotematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne; • swobodnie posługuje się strukturami zdaniowymi języka angielskiego; • rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych poznał techniki efektywnego uczenia się słownictwa oraz sposobów monitorowania aktualnych trendów rozwoju słownictwa angielskiego |
Metody i kryteria oceniania: |
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka |
|
Pełny opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
|
Uwagi: |
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zadania wykonywane przez studentów podczas zajęć a także jako prace domowe będą obejmowały: - krytyczną analizę tekstu - streszczenia tekstów akademickich - abstrakty - porównywanie źródeł - prace badawcze na dany temat - prace związane z dyskursem akademickim - komentarze bibliograficzne - prace związane z rejestrem języka |
|
Pełny opis: |
Praktyczna Nauka Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Słownictwo Gramatyka praktyczna Fonetyka praktyczna Umiejętności łączone Pisanie akademickie Konwersacja Przedmioty wchodzące w skład PNJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta w zakresie leksyki, wymowy, gramatyki i komunikacji, przygotowując go jednocześnie do egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego oraz umożliwiając mu swobodną partycypację w programie studiów |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oshima, A. Hogue A., Writing Academic English, Addison-Wesley Publishing Co.,1981. Macpherson, R., English for Academic Purposes, PWN, 2004. Levin, G., Short Essays, HBJ, 1977. Cory, H., Advanced Writing, Oxford University Press, 1999. Źródła internetowe: - On-line activities - http://www.vuw.ac.nz/lals/div1/academic-writing/ - UVic Writer's Guide - http://webuvic.ca/wguide - On-line Writing Lab - http://owl.english.purdue.edu - University of Toronto Writing Support - http://www.utoronto.ca/writing - Writing @CSU - Writing Guides - http://colostate.edu/references/index.cfn |
|
Uwagi: |
Prace będą oceniane bezpośrednio przez prowadzącego. Dodatkowo wykorzystane będą alternatywne techniki oceny w postaci peer-correction oraz self-correction. Studenci otrzymują pogłębioną analize indywidualnych błędów po każdej zadanej pracy domowej w postaci eseju. Eseje pisane zarówno podczas zajęć (in-class writing) jak i w czasie własnym z poszanowaniem wyznaczonych terninów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.