Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-FA1-3PEN3
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego z angielskim - przedmioty obowiązkowe
Filologia francuska z ang. profil tłumaczeniowy 3 rok sem.letni 1 stopień
Filologia francuska z ang. profil tłumaczeniowy 3 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Po ukończeniu kursu student:

• potrafi posługiwać się płynnie językiem angielskim na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), używając różnorodnych struktur leksykalnych zróżnicowanych gramatycznie i poprawnych pod względem fonetycznym.

• rozwinął techniki czytania takich jak np: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia;

• rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro'

• potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat;

• ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych



Tryb prowadzenia przedmiotu:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie C1/C1+ (CEFR), mający na celu rozwinięcie wszystkich umiejętności językowych.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy(M_1) Rok studiów III, V i VI semestr

Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 30

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 325 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 325 h

Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 325x1h= 325h

Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 80h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).25 h.

Realizacja zadań projektowych.20h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 17h + 3h=20

Razem:750h (odpowiada 30 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Liczba godzin. Punkty ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 325 +25 +3h = 353h odpowiada 14 pkt. ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 325+300 + 80 + 25+ 17 = 747 odpowiada 29,5 pkt. ECTS

Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty).

Literatura:

New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester)

New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester)

Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold.

McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP.

Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem.

UMIEJĘTNOŚCI

Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań.

Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia.

Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej.

KA6_WG1

KA6_WG9

KA6_WK1

KA6_WG1

KA6_WG4

KA6_UW4

KA6_UK4

KA6_UK5

KA6_UK5

KA6_UK4

KA6_UK5

KA6_UW4

KA6_UW6

KA6_UK5

KA6_KO4

Metody i kryteria oceniania:

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach

- testy z rozumienia języka mówionego

- testy z rozumienia języka pisanego

- testy ze słownictwa i gramatyki

- indywidualna wypowiedź ustna

Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność.

Ocenianie ma charakter ciągły. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia.

Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi i gramatycznymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Ebelashvili
Prowadzący grup: Diana Ebelashvili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie C1/C1+ (CEFR), mający na celu rozwinięcie wszystkich umiejętności językowych.

Pełny opis:

Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych.

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach

- testy z rozumienia języka mówionego

- testy z rozumienia języka pisanego

- testy ze słownictwa i gramatyki

- indywidualna wypowiedź ustna

Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 60% ze wszystkich testów łącznie.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.

Literatura:

New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester)

New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester)

Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold.

McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP.

Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson.

Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson

Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 120 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Diana Ebelashvili
Prowadzący grup: Diana Ebelashvili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie C1/C1+ (CEFR), mający na celu rozwinięcie wszystkich umiejętności językowych.

Pełny opis:

Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych.

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach

- testy z rozumienia języka mówionego

- testy z rozumienia języka pisanego

- testy ze słownictwa i gramatyki

- indywidualna wypowiedź ustna

Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 51% ze wszystkich testów łącznie.

Literatura:

SpeakOut Advanced (Plus). Pearson Longman.

New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester)

New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester)

Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold.

McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP.

Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson.

Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson

Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych.

Uwagi:

96- 100 = 5,

90- 95 = 4,5,

80-89 = 4,

70-79 = 3,5,

51- 69 = 3

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, student/ka ma 7 dni na doniesienie usprawiedliwienia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)