Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FA1-3PEN3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna Nauka Języka Angielskiego 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego z angielskim - przedmioty obowiązkowe Filologia francuska z ang. profil tłumaczeniowy 3 rok sem.letni 1 stopień Filologia francuska z ang. profil tłumaczeniowy 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Po ukończeniu kursu student: • potrafi posługiwać się płynnie językiem angielskim na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), używając różnorodnych struktur leksykalnych zróżnicowanych gramatycznie i poprawnych pod względem fonetycznym. • rozwinął techniki czytania takich jak np: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji, czytanie dla ogólnego zrozumienia; • rozwinął sprawności słuchania i rozumienia w skali 'mikro' • potrafi wypowiadać się wyczerpująco i w sposób naturalny; swobodnie nadąża za wypowiedziami innych, włączając się do dyskusji na temat; • ma świadomość różnych stylów i rejestrów językowych |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie C1/C1+ (CEFR), mający na celu rozwinięcie wszystkich umiejętności językowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Rodzaj przedmiotu : obowiązkowy(M_1) Rok studiów III, V i VI semestr Wymagania wstępne : znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym standardom B2 Punkty ECTS : 30 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 325 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: praca indywidualna i grupowa, prezentacje, konsultacje Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 325 h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 325x1h= 325h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 80h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).25 h. Realizacja zadań projektowych.20h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim. 17h + 3h=20 Razem:750h (odpowiada 30 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin. Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 325 +25 +3h = 353h odpowiada 14 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 325+300 + 80 + 25+ 17 = 747 odpowiada 29,5 pkt. ECTS Powyższy opis dotyczy całości Praktycznej Nauki Języka Angielskiego (bez podziału na poszczególne przedmioty). |
Literatura: |
New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester) New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester) Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki z tematyki objętej kursem. UMIEJĘTNOŚCI Student posiada umiejętności językowe na poziomie zapewniającym komunikowanie się w kraju nauczanego języka, w kontaktach z użytkownikami tego języka. Potrafi wypowiadać się dość płynnie, spontanicznie, używając właściwych sformułowań. Student potrafi korzystać ze strategii czytelniczych w celu określenia rodzaju, tematyki, celu i stylu tekstu oraz poprzez dostosowanie tych strategii do różnych typów tekstów (instruktażowych, prasowych, urzędowych, literackich, naukowych). Potrafi zrozumieć różnorodne teksty z różnych obszarów życia. Student rozumie złożone wypowiedzi. Po wysłuchaniu tekstu student potrafi określić myśl przewodnią, znaleźć szczegółowe informacje, rozpoznać wyrażane opinie i kontekst tekstu mówionego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student potrafi pracować w grupie, podejmować decyzje, negocjować, identyfikować i rozstrzygać problemy w warunkach komunikacji wielokulturowej. KA6_WG1 KA6_WG9 KA6_WK1 KA6_WG1 KA6_WG4 KA6_UW4 KA6_UK4 KA6_UK5 KA6_UK5 KA6_UK4 KA6_UK5 KA6_UW4 KA6_UW6 KA6_UK5 KA6_KO4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa i gramatyki - indywidualna wypowiedź ustna Nie ma powtórek quizów, testów i zadań pisemnych, chyba że uczeń przedstawi zaświadczenie lekarskie lub inny dokument usprawiedliwiający nieobecność. Ocenianie ma charakter ciągły. Udział w dyskusji/rozmowie podczas zajęć jest jednym z wymogów otrzymania zaliczenia. Uczniowie otrzymują punkty za osiągnięcia w nauce, sprawdzane za pomocą: testów i quizów; pracy nad zadaniami leksykalnymi i gramatycznymi; czytania ze zrozumieniem; wypowiadanie się na wybrany przez studenta temat; zaangażowanie w zajęcia (CP); umiejętność ustnego i pisemnego wyrażania opinii, pomysłów i sugestii oraz zadawania pytań i formułowania logicznych i stosownych odpowiedzi; używanie właściwego rejestru; wykorzystywanie i rozwijanie umiejętności mediacji i prowadzenia rozmowy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie C1/C1+ (CEFR), mający na celu rozwinięcie wszystkich umiejętności językowych. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa i gramatyki - indywidualna wypowiedź ustna Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 60% ze wszystkich testów łącznie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
|
Literatura: |
New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester) New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester) Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson. Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Ebelashvili | |
Prowadzący grup: | Diana Ebelashvili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Kurs praktycznej nauki języka angielskiego na poziomie C1/C1+ (CEFR), mający na celu rozwinięcie wszystkich umiejętności językowych. |
|
Pełny opis: |
Głównym celem przedmiotu jest rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowej oraz komunikacyjnej. Celem zajęć jest doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, tj. sprawności produktywnych i receptywnych, a także wzbogacanie leksyki oraz rozwijanie zastosowania różnorodnych struktur gramatycznych. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - testy z rozumienia języka mówionego - testy z rozumienia języka pisanego - testy ze słownictwa i gramatyki - indywidualna wypowiedź ustna Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min. 51% ze wszystkich testów łącznie. |
|
Literatura: |
SpeakOut Advanced (Plus). Pearson Longman. New Total English Upper-Intermediate, Pearson Longman. (1st semester) New Total English Advanced, Pearson Longman. (2nd semester) Thomas, B.J. (1989). Advanced Vocabulary and Idiom. London: Edward Arnold. McCarthy, M. and F. O’Dell (1994). English Vocabulary in Use upper-intermediate & advanced. Cambridge: CUP. Storton, Richard. SpeakOut Advanced Plus (2nd edition). Pearson. Kenny, Nick. and Bell Jan. Expert Advanced 3rd Edition Student's Resource Book (3rd edition). Pearson Materiały przygotowane przez prowadzącego na podstawie autentycznych źródeł anglojęzycznych. |
|
Uwagi: |
96- 100 = 5, 90- 95 = 4,5, 80-89 = 4, 70-79 = 3,5, 51- 69 = 3 Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze, student/ka ma 7 dni na doniesienie usprawiedliwienia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.