PNJF3 - pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-FP1-3PIS |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF3 - pisanie akademickie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia f. francuskiej od podstaw - przedm. obowiązkowe Filologia francuska od postaw 3 rok sem. letni 1 stopień Filologia francuska od postaw 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności związanych z analizą tekstów oraz ćwiczenie formułowania wypowiedzi pisemnej w języku francuskim, ze szczególnym uwzględnieniem stylu akademickiego. Zajęcia mają przygotować studentów do pisania pracy licencjackiej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium i są przeznaczone dla studentów 3. roku filologii francuskich (FAT, FF, FH). |
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim. Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i pisania streszczenia oraz syntezy. Pisanie resume oraz syntezy. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego na piśmie. |
Literatura: |
1. Anne-Simone Dufief, S'exprimer avec logique, Hatier, 1995; 2. Armance Lauga, Florence Michelet, Guide d'expression écrite française à l'usage des étudiants polonais, UAM, 2003; 3. Saisir les nuances des mots, Thème et champ lexical, dans: Les Exercices du Français du CCDMD, p. 1-9, www.ccdmd.qc.ca; 4. Ghislaine Cotentin-Rey, Le résumé, le compte rendu, la synthèse, CLE International, 1995; 5. Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998; 6. teksty źródłowe (artykuły), na podstawie których studenci będą pisać streszczenia i syntezy. |
Efekty uczenia się: |
1. Student/ka potrafi poprawnie czytać zdania i teksty o zróżnicowanej przystępności na poziomie C1 w języku francuskim. 2. Student/ka zna różne typy tekstów oraz ich strukturę. 3. Student/ka analizuje różnego typu teksty w języku francuskim i potrafi przekazać ich treść w formie pisemnej. 4. Student/ka potrafi operować złożonymi strukturami gramatycznymi i leksykalnymi, służącymi do klarownego komunikowania się na piśmie. 5. Student/ka rozumie znaczenie komunikacji międzykulturowej we współczesnym świecie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - obecność na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze); - aktywny udział w zajęciach; - pozytywne oceny z dwóch prac napisanych od podstaw w czasie zajęć (1. w połowie semestru; 2. pod koniec). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Kaznowski | |
Prowadzący grup: | Jan Kaznowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium i są przeznaczone dla studentów 3. roku filologii francuskich (FAT, FF, FH). |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim. Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i pisania streszczenia oraz syntezy. Pisanie resume oraz syntezy. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego na piśmie. |
|
Literatura: |
1. Anne-Simone Dufief, S'exprimer avec logique, Hatier, 1995; 2. Armance Lauga, Florence Michelet, Guide d'expression écrite française à l'usage des étudiants polonais, UAM, 2003; 3. Saisir les nuances des mots, Thème et champ lexical, dans: Les Exercices du Français du CCDMD, p. 1-9, www.ccdmd.qc.ca; 4. Ghislaine Cotentin-Rey, Le résumé, le compte rendu, la synthèse, CLE International, 1995; 5. Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998; 6. teksty źródłowe (artykuły), na podstawie których studenci będą pisać streszczenia i syntezy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Kaznowski | |
Prowadzący grup: | Barbara Głowacka, Jan Kaznowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium i są przeznaczone dla studentów 3. roku filologii francuskich (FAT, FF, FH). |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów ze strukturą i z zasadami pisania streszczenia (resume) i syntezy (synthese) tekstu pisanego w języku francuskim. Ćwiczenie poszczególnych etapów analizy tekstu i pisania streszczenia oraz syntezy. Pisanie resume oraz syntezy. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych struktur języka francuskiego na piśmie. |
|
Literatura: |
1. Anne-Simone Dufief, S'exprimer avec logique, Hatier, 1995; 2. Armance Lauga, Florence Michelet, Guide d'expression écrite française à l'usage des étudiants polonais, UAM, 2003; 3. Saisir les nuances des mots, Thème et champ lexical, dans: Les Exercices du Français du CCDMD, p. 1-9, www.ccdmd.qc.ca; 4. Ghislaine Cotentin-Rey, Le résumé, le compte rendu, la synthèse, CLE International, 1995; 5. Chantal Cali, Véronique Dupuis, Réussir le Delf-Dalf, compte rendu, résumé, synthèse, Didier/Hatier, 1998; 6. teksty źródłowe (artykuły), na podstawie których studenci będą pisać streszczenia i syntezy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.