Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-ON2-1SEMA1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień Filologia obca nauczycielska 1 rok sem zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
15.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem seminarium magisterskiego w trakcie pierwszego roku studiów jest zapoznanie się z tematyką seminarium oraz metodami badawczymi, gromadzenie literatury przedmiotu, wybranie tematu badania własnego, zaplanowanie badania własnego i napisanie części teoretycznej pracy magisterskiej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy magisterskiej, przygotowanie ich do świadomego wyboru tematu pracy, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac, wskazanie kierunku poszukiwań badawczych, przygotowanie do stworzenia bibliografii oraz analiza zebranego materiału i fragmentów prac. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: Kierunek: filologia obca nauczycielska Poziom kształcenia: studia II stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: kierunkowy, obowiązkowy Dziedzina: nauki humanistyczne, dyscyplina: językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok, 1 i 2 semestr Punkty ECTS: 15 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 60h ćwiczenia Metody dydaktyczne: dyskusja, analiza tekstów naukowych i napisanych przez studentów fragmentów prac, prezentacja Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach seminaryjnych: 60h - udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 135h - przygotowanie do zajęć: 15h - przygotowanie referatu / prezentacji: 15h - kwerenda biblioteczna: 60h - gromadzenie materiału badawczego: 30h - pisanie pracy: 115h Razem: 430h (odpowiada 15 punktom ECTS) Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 195 godzin - 7 punktów ECTS - nakład pracy studenta bez bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 235 godzin - 8 punktów ECTS |
Literatura: |
Literatura z zakresu uczenia się języków nieojczystych oraz praktycznych zastosowań teorii glottodydaktycznych określona jest szczegółowo w sylabusach B. Literatura z metodologii badań: Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2005). Research methods in education. 5th edition. Creswell John W. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków. Garrod, S. 2006. Psycholinguistic research methods. Encyclopedia of Linguistics. https://bayanbox.ir/view/6805377917185868660/Psycholinguistic-Research-Methods.pdf Dornyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press. McKinley, J. & Heath, R. (eds.). (2020). The Routledge handbook of research methods in applied linguistics. Routledge. Murata, K. (ed.). (2021). ELF research methods and approaches to data and analyses: Theoretical and methodological underpinnings. Routledge. Paltridge, B. & Phakiti, A. (2015). Research methods in applied linguistics: A practical resource. Bloomsbury. Richards, K., Ross, S. & Seedhouse, P. (2012). Research methods for applied language studies. Routledge. Scott, D. & Usher, R. (2011). Researching education: Data, methods and theory in educational enquiry. 2nd edition. Continuum Taylor & Francis. Wilczyńska, W. & Michońska-Stadnik, A. (2009). Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Avalon |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: KP7_WG2 − złożone zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w glottodydaktyce KP7_WG4 − zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa stosowanego KP7_WG5 − zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat metodologii badań z zakresu teorii uczenia się i nauczania języków KP7_WG7 − zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów i innych wytworów kultury danego obszaru językowego w obrębie wybranych tradycji i teorii glottodydaktycznych KP7_WK1 − problemy i wyzwania związane z uczeniem się i nauczaniem języków obcych oraz ich złożone powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji KP7_WK2 − złożone prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania badań glottodydaktycznych KP7_WK3 − zasady z zakresu prawa autorskiego Student potrafi: KP7_UW2 − formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, innowacyjnie dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków KP7_UW5 − dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne KP7_UW6 − właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze glottodydaktyki oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji KP7_UK2 − komunikować się z innymi studentami, promotorem i recenzentem używając specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o nabywaniu i nauczaniu języków KP7_UK4 − prowadzić w debatę w języku obcym na temat uczenia się i nauczania języków, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich Student jest gotów do: KP7_KK1 − krytycznej oceny odbieranych treści pochodzących z publikacji badawczych w zakresie glottodydaktyki KP7_KK2 − uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja aktywności studenta przez nauczyciela , ocena przygotowanego referatu / prezentacji multimedialnej oraz zleconych zadań (ocena nauczyciela, samoocena, ocena wzajemna), ocena rozdziału teoretycznego pracy przez prowadzącego zajęcia |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Chłopek | |
Prowadzący grup: | Zofia Chłopek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin, 11 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Zofia Chłopek, Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Zofia Chłopek, Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin, 11 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.