Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-ON2-1SEMA1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień
Filologia obca nauczycielska 1 rok sem zimowy 2 stopień
Punkty ECTS i inne: 15.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Założeniem seminarium magisterskiego w trakcie pierwszego roku studiów jest zapoznanie się z tematyką seminarium oraz metodami badawczymi, gromadzenie literatury przedmiotu, wybranie tematu badania własnego, zaplanowanie badania własnego i napisanie części teoretycznej pracy magisterskiej.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z oczekiwaniami i wymogami dotyczącymi pisania pracy magisterskiej, przygotowanie ich do świadomego wyboru tematu pracy, dyskusja i refleksja nad tematami i treścią prac, wskazanie kierunku poszukiwań badawczych, przygotowanie do stworzenia bibliografii oraz analiza zebranego materiału i fragmentów prac.

Pełny opis:

Nazwa kierunku / specjalności studiów: Kierunek: filologia obca nauczycielska

Poziom kształcenia: studia II stopnia

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: kierunkowy, obowiązkowy

Dziedzina: nauki humanistyczne, dyscyplina: językoznawstwo

Rok studiów/semestr: I rok, 1 i 2 semestr

Punkty ECTS: 15

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 60h ćwiczenia

Metody dydaktyczne: dyskusja, analiza tekstów naukowych i napisanych przez studentów fragmentów prac, prezentacja

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w ćwiczeniach seminaryjnych: 60h

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami: 135h

- przygotowanie do zajęć: 15h

- przygotowanie referatu / prezentacji: 15h

- kwerenda biblioteczna: 60h

- gromadzenie materiału badawczego: 30h

- pisanie pracy: 115h

Razem: 430h

(odpowiada 15 punktom ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego: 195 godzin - 7 punktów ECTS

- nakład pracy studenta bez bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 235 godzin - 8 punktów ECTS

Literatura:

Literatura z zakresu uczenia się języków nieojczystych oraz praktycznych zastosowań teorii glottodydaktycznych określona jest szczegółowo w sylabusach B.

Literatura z metodologii badań:

Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2005). Research methods in education. 5th edition.

Creswell John W. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków.

Garrod, S. 2006. Psycholinguistic research methods. Encyclopedia of Linguistics. https://bayanbox.ir/view/6805377917185868660/Psycholinguistic-Research-Methods.pdf

Dornyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press.

McKinley, J. & Heath, R. (eds.). (2020). The Routledge handbook of research methods in applied linguistics. Routledge.

Murata, K. (ed.). (2021). ELF research methods and approaches to data and analyses: Theoretical and methodological underpinnings.

Routledge.

Paltridge, B. & Phakiti, A. (2015). Research methods in applied linguistics: A practical resource. Bloomsbury.

Richards, K., Ross, S. & Seedhouse, P. (2012). Research methods for applied language studies. Routledge.

Scott, D. & Usher, R. (2011). Researching education: Data, methods and theory in educational enquiry. 2nd edition. Continuum

Taylor & Francis.

Wilczyńska, W. & Michońska-Stadnik, A. (2009). Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Avalon

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie:

KP7_WG2 − złożone zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w glottodydaktyce

KP7_WG4 − zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa stosowanego

KP7_WG5 − zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat metodologii badań z zakresu teorii uczenia się i nauczania języków

KP7_WG7 − zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów i innych wytworów kultury danego obszaru językowego w obrębie wybranych tradycji i teorii glottodydaktycznych

KP7_WK1 − problemy i wyzwania związane z uczeniem się i nauczaniem języków obcych oraz ich złożone powiązania z fundamentalnymi dylematami współczesnej cywilizacji

KP7_WK2 − złożone prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania badań glottodydaktycznych

KP7_WK3 − zasady z zakresu prawa autorskiego

Student potrafi:

KP7_UW2 − formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, innowacyjnie dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków

KP7_UW5 − dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne

KP7_UW6 − właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze glottodydaktyki oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji

KP7_UK2 − komunikować się z innymi studentami, promotorem i recenzentem używając specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy o nabywaniu i nauczaniu języków

KP7_UK4 − prowadzić w debatę w języku obcym na temat uczenia się i nauczania języków, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich

Student jest gotów do:

KP7_KK1 − krytycznej oceny odbieranych treści pochodzących z publikacji badawczych w zakresie glottodydaktyki

KP7_KK2 − uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Obserwacja aktywności studenta przez nauczyciela , ocena przygotowanego referatu / prezentacji multimedialnej oraz zleconych zadań (ocena nauczyciela, samoocena, ocena wzajemna), ocena rozdziału teoretycznego pracy przez prowadzącego zajęcia

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Chłopek
Prowadzący grup: Zofia Chłopek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin, 11 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Chłopek, Anna Sańczyk-Cruz
Prowadzący grup: Zofia Chłopek, Anna Sańczyk-Cruz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin, 11 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)