Ćwiczenia specjalizacyjne (literaturoznawstwo/kulturoznawstwo) 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-ON2-1SLA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalizacyjne (literaturoznawstwo/kulturoznawstwo) 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. |
Pełny opis: |
Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. |
Literatura: |
Literatura Materiały źródłowe: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - Bernard Malamud, The Complete Stories, New York, 1997. Prace krytyczne: Bennett, Royle, An Introduction to Literature, Criticism and Theory, Routledge, 2016 Eagleton, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota, 2008 Rooney, The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory, Cambridge University Press, 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa na podstawie zaprezentowanej na zajęciach prezentacji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 2 spotkaniach w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Partyka | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. |
|
Pełny opis: |
Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. Materiały źródłowe do dyskusji będą obejmowały między innymi: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - opowiadania Bernarda Malamuda. |
|
Literatura: |
Literatura Materiały źródłowe: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - Bernard Malamud, The Complete Stories, New York, 1997. Prace krytyczne: Bennett, Royle, An Introduction to Literature, Criticism and Theory, Routledge, 2016 Eagleton, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota, 2008 Rooney, The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory, Cambridge University Press, 2010. |
|
Uwagi: |
Ocena końcowa na podstawie zaprezentowanej na zajęciach prezentacji (analiza 2 opowiadań Beranarda Malamuda) oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 2 spotkaniach w semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. |
|
Pełny opis: |
Student powinien wykazać się podstawową wiedzą w zakresie studiów kulturoznawczych i literaturoznawczych i mieć podstawowe informacje na temat historii, kultury i literatury krajów angielskiego obszaru językowego. Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie kulturoznawstwa i literaturoznawstwa. W trakcie kursów studenci poznają nowe kierunki badań w tych zakresach, doskonalą umiejętności interpretowania wytworów kultury oraz odnajdywania związków pomiędzy różnymi zjawiskami kulturowymi. Ćwiczenia specjalizacyjne - literaturoznawczo-kulturoznawcze 1 poruszają różne tematy i dotykają różnych epok. Materiały źródłowe do dyskusji będą obejmowały między innymi: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - opowiadania Bernarda Malamuda. |
|
Literatura: |
Literatura Materiały źródłowe: - wykłady laureatów literackich nagród Nobla (Naipal, Coetzee, Pinter, Lessing, Dylan, Tokarczuk) - Bernard Malamud, The Complete Stories, New York, 1997. Prace krytyczne: Bennett, Royle, An Introduction to Literature, Criticism and Theory, Routledge, 2016 Eagleton, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota, 2008 Rooney, The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory, Cambridge University Press, 2010. |
|
Uwagi: |
Ocena końcowa na podstawie zaprezentowanej na zajęciach prezentacji (analiza 2 opowiadań Beranarda Malamuda) oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 2 spotkaniach w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.