Seminarium magisterskie - etap 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PN2-1SEM4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie - etap 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii polskiej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia polska nauczycielska 1 rok sem.letni 2 stopień Filologia polska nauczycielska 1 rok sem.zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem seminarium jest przygotowanie warsztatu pracy magistranta na etapie badań i pisania pracy naukowej: omówienie metodyki pracy z literaturą przedmiotu, zasad katalogowania bibliografii i podstaw teoretycznych badanej problematyki; dokonanie przeglądu dotychczasowego stanu badań; wyznaczenie zakresu zadań badawczych; formułowanie tematów prac magisterskich i opracowywanie koncepcji metodologicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotów: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godzin. Metody dydaktyczne: elementy wykładu, dyskusja, prezentacje studentów Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminarium - 60 godzin 2 ECTS przygotowanie materiału źródłowego, bibliografii specjalistycznej, opracowanie planu tekstu – 120 godzin 4 ECTS pisanie pracy – 60 godzin 2 ECTS Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (90 godz. 3 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (150 godzin 5 ECTS) |
Pełny opis: |
Wiedza: 1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem; 2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych; 3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych 3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2 Umiejętności: 1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami; 2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego; 3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii; 4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej. 5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1 Kompetencje: 1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; 2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego 3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02 |
Literatura: |
Tokarski R., Słownictwo jako interpretacja świata, [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2: Współczesny język polski, pod red. J. Bartmińskiego, Wrocław 1993. Wierzbicka A., Słowa klucze. Różne języki – różne kultury, Warszawa 2007. Językowy obraz świata, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 1990. oraz inne wg wskazań wykładowcy |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem; 2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych; 3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych 3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2 Umiejętności: 1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami; 2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego; 3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii; 4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej. 5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1 Kompetencje: 1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; 2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego 3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02 |
Metody i kryteria oceniania: |
dyskusja, przygotowanie referatu, konspekt pracy magisterskiej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kuć | |
Prowadzący grup: | Joanna Kuć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotów: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godzin. Metody dydaktyczne: elementy wykładu, dyskusja, prezentacje studentów Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminarium - 60 godzin 2 ECTS przygotowanie materiału źródłowego, bibliografii specjalistycznej, opracowanie planu tekstu – 120 godzin 4 ECTS pisanie pracy – 60 godzin 2 ECTS Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (90 godz. 3 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (150 godzin 5 ECTS) |
|
Pełny opis: |
Wiedza: 1) Student ma pogłębioną wiedzę o specyfice badań nad dyskursem; 2) zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji i wartościowania komunikatów medialnych; 3) posiada wiedzę o historycznych, funkcjonalnych, kompozycyjnych, stylistycznych aspektach dyskursów społecznych 3) zna pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: KA7_WG1 KA7_WG2 KA7_WK2 Umiejętności: 1) formułuje krytyczne sądy na podstawie samodzielnie zebranych i zanalizowanych źródeł informacji oraz prowadzi dyskusję z innymi badaczami; 2) analizuje ii kontekstowo interpretuje komunikaty medialne z uwzględnieniem aspektów: kulturowego, pragmatycznego, poznawczego, aksjologicznego, kompozycyjnego i stylistycznego; 3) formułuje syntetyczne wypowiedzi pisemne i ustne z wykorzystaniem własnych poglądów, poglądów innych autorów z użyciem argumentacji i specjalistycznej terminologii; 4) Potrafi wykorzystać źródła w indywidualnej pracy analityczno- interpretacyjnej. 5) Posiada umiejętność porozumiewania się z niespecjalistami i przedstawicielami nauk pokrewnych. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_UWKOU1 KA7_UWKOU2 KA7_UWKOU3 , KA7_UWOU1 Kompetencje: 1) rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; 2) określa priorytety służące realizacji zadania badawczego 3) dostrzega konieczność postępowania zgodnie z zasadami etyki badawczej i edytorskiej. Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się: KA7_ KOR2 KA7_ KKO1 KA7_KK02 |
|
Literatura: |
Tokarski R., Słownictwo jako interpretacja świata, [w:] Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2: Współczesny język polski, pod red. J. Bartmińskiego, Wrocław 1993. Wierzbicka A., Słowa klucze. Różne języki – różne kultury, Warszawa 2007. Językowy obraz świata, pod red. J. Bartmińskiego, Lublin 1990. oraz inne wg wskazań wykładowcy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.