Krytyka i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS1-2KOI |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Krytyka i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii polskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia polska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia polska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Krytyka i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym. Opracowanie danych, systemy segregacji i katalogowania treści. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, studia stacjonarne pierwszego stopnia, konwersatorium, przedmiot obowiązkowy specjalnościowy; dziedzina nauk humanistycznych, literaturoznawstwo; II rok studiów, semestr letni; 15 godz. laboratorium; metody dydaktyczne: heurezy, ćwiczenia komputerowe, praca samodzielna studenta, punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 15 godz. (0,5 ECTS); przygotowanie do zajęć - 45 godz. (1,5 ECTS) Wskaźniki ilościowe. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., 0,5 ECTS niewymagającymi udziału nauczyciela 45 godz. 1,5 ECTS, o charakterze praktycznym 15h 0,5 ECTS |
Literatura: |
J. Przyborowicz, Hashtag a wspólnota medialna w środowisku oporu, „Zarządzanie mediami”, 2014, t. 2 (2), s. 91-98. K. Stępień, Folksonomie czyli społecznościowe opisywanie treści: poradnik, Warszawa 2010. Jak pisać i redagować. Poradnik edytora. Wzory tekstów użytkowych, pod red. E. Wolańskiej, Warszawa 2010. Bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe. Serwisy rekomendujące z zakresu literaturoznawstwa i beletrystyki. |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady wyszukiwania informacji w sieci oraz redagowania i korekty tekstów. 2. Student potrafi rozpoznać różne elementy tekstu. 3. Student zna i stosuje systemy opracowania danych i katalogowania treści. 4. Student pisze teksty informacyjne, pochodne. FP1_U10 KA6_WG3 KA6_UWO1 KA6_KKO2 KA6_KOR1 KA6_KR1 KA6_KKOR1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na wykonywanych zadań podczas zajęć. Dopuszczalna jest 1 nieobecność. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nosek | |
Prowadzący grup: | Anna Nosek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalnościowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Krytyka i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym. Opracowanie danych, systemy segregacji i katalogowania treści. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, studia stacjonarne pierwszego stopnia, konwersatorium, przedmiot obowiązkowy specjalnościowy; dziedzina nauk humanistycznych, literaturoznawstwo; II rok studiów, semestr letni; 15 godz. laboratorium; metody dydaktyczne: heurezy, ćwiczenia komputerowe, praca samodzielna studenta, punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 15 godz. (0,5 ECTS); przygotowanie do zajęć - 45 godz. (1,5 ECTS) Wskaźniki ilościowe. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., 0,5 ECTS niewymagającymi udziału nauczyciela 45 godz. 1,5 ECTS, o charakterze praktycznym 15h 0,5 ECTS |
|
Literatura: |
J. Przyborowicz, Hashtag a wspólnota medialna w środowisku oporu, „Zarządzanie mediami”, 2014, t. 2 (2), s. 91-98. K. Stępień, Folksonomie czyli społecznościowe opisywanie treści: poradnik, Warszawa 2010. Jak pisać i redagować. Poradnik edytora. Wzory tekstów użytkowych, pod red. E. Wolańskiej, Warszawa 2010. Bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe. Serwisy rekomendujące z zakresu literaturoznawstwa i beletrystyki. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nosek | |
Prowadzący grup: | Anna Nosek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalnościowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Krytyka i opracowanie informacji w środowisku cyfrowym. Opracowanie danych, systemy segregacji i katalogowania treści. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki, studia stacjonarne pierwszego stopnia, konwersatorium, przedmiot obowiązkowy specjalnościowy; dziedzina nauk humanistycznych, literaturoznawstwo; II rok studiów, semestr letni; 15 godz. laboratorium; metody dydaktyczne: heurezy, ćwiczenia komputerowe, praca samodzielna studenta, punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 15 godz. (0,5 ECTS); przygotowanie do zajęć - 45 godz. (1,5 ECTS) Wskaźniki ilościowe. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., 0,5 ECTS niewymagającymi udziału nauczyciela 45 godz. 1,5 ECTS, o charakterze praktycznym 15h 0,5 ECTS |
|
Literatura: |
J. Przyborowicz, Hashtag a wspólnota medialna w środowisku oporu, „Zarządzanie mediami”, 2014, t. 2 (2), s. 91-98. K. Stępień, Folksonomie czyli społecznościowe opisywanie treści: poradnik, Warszawa 2010. Jak pisać i redagować. Poradnik edytora. Wzory tekstów użytkowych, pod red. E. Wolańskiej, Warszawa 2010. Bazy danych, biblioteki i repozytoria cyfrowe. Serwisy rekomendujące z zakresu literaturoznawstwa i beletrystyki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.