Techniki animacji czytelnictwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS1-3TACZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki animacji czytelnictwa |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii polskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia polska 3 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalizacyjne |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury. |
Pełny opis: |
3 rok 1 stopnia, filologia polska, przedmiot specjalnościowy, 15 godz lab. |
Literatura: |
Andrzejewska J., Pojęcie kultury czytelniczej (przegląd literatury i propozycja definicji funkcjonalnej, „Roczniki Biblioteczne” 1973, z. 1-2. Andrzejewska J., Edukacja czytelnicza i medialna: poradnik metodyczno-programowy dla wszystkich typów szkół i bibliotek, Warszawa 2003. Baluch A., Czyta, nie czyta...: (o dziecku literackim), Kraków 1998. Bestsellery – literatura popularna – odbiorcy. Empiryczne badania współczesnego czytelnictwa, pod red. A. Dymmel, Lublin 2009. Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998. Dunin J., Publiczność i kultura literacka, „Nowe Książki” 1996, nr 5. Eco U., Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią, tł. J. Ugniewska, Warszawa 1996. Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011. Edukacja czytelnicza. Wybór konspektów, oprac. D. Grabowska, Warszawa 2003. Koźmińska I., Olszewska E., Wychowanie przez czytanie, Warszawa 2010. Kultura literacka dzieci i młodzieży u progu XXI stulecia, Warszawa 2002. Papuzińska J., Inicjacje literackie: problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, Warszawa 1988. Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999. Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie obecności (dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej) oraz aktywności na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.