Literatura i nowe media
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS2-1LNM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura i nowe media |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii polskiej - przedmioty specjalnościowe Filologia polska 1 rok sem.letni 2 stopień Filologia polska 1 rok sem.zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Przygotowanie z zakresu informatyki na poziomie licencjatu. Kurs literatury XX/XXI wieku |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę o cyfrowym środowisku literackim oraz literaturze elektronicznej, w umiejętności analizowania i tworzenia tekstów literackich charakterystycznych dla środowiska cyfrowego. |
Pełny opis: |
profil ogólnoakademicki studia stacjonarne język zajęć: polski status przedmiotu: przedmiot obowiązkowy w ramach bloku zajęć fakultatywnych dziedzina nauk humanistycznych – dyscyplina: literaturoznawstwo I rok, studia II stopnia, semestr 2 założenia i treści zajęć: student nabywa i utrwala umiejętności rozpoznawania i krytycznej oceny form obecności literatury w mediach elektronicznych: - cyberkultura literacka, - blogi literackie i blogi o literaturze, - e-literatura (mikrofikcje, literatura hipertekstowa) - światotwórstwo i immersja w transfikcji Bilans nakładu pracy studenta: 2 ECTS - 15 godz. zajęć + konsultacje + 20 godz. lektury tekstów i próby tworzenia tekstów Wskaźniki ilościowe: bezpośredni kontakt z nauczycielem (zajęcia i konsultacje) 20 godz. (1 ECTS); zajęcia o charakterze praktycznym (analiza stron internetowych i tekstów literackich) - 40 godz. - 2 ECTS |
Literatura: |
M. Maryl, Życie literackie w sieci, Warszawa 2015. M. Maryl, Startup literacki. Blog a powieść w odcinkach na przykładzie pierwowzoru Cwaniar Sylwii Chutnik, w: Teksty kultury uczestnictwa. Red. Dąbrówka, A., Maryl, M., Wójtowicz, A., Warszawa 2016. M. Maryl, Antropologia życia literackiego w internecie w perspektywie historii komunikacji, w: Kulturowa historia literatury, Red. A. Łebkowska, W. Bolecki, Warszawa 2015. M. Maryl, Moderatorzy i amatorzy. Nowe instytucje życia literackiego w sieci, w: Literatura w mediach. Media w literaturze. III. Nowe wizerunki. Red. K. Taborska, W. Kuska, Gorzów Wielkopolski 2014. M. Adamiec, Dzieło literackie w Sieci: pomysły, hipotezy i interpretacje, Gdańsk 2005. M. Wieczorek-Tomaszewska, Cyfrowa humanistyka jako metaforyczna współczesna ‘Republika Listów’, Kraków 2012. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WK1 - interdyscyplinarność e-literaturyi badań nad nią KA7_WGK1 - specjalistyczne pojęcia KA7_WGK2 - wiedza o komunikacji literackiej KA7_UWKOU2 - analiza i interpretacja utworów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prób tworzenia mikrofikcji i utworów hipertekstowych, aktywność na zajęciach, zaliczenie ustne. Zaliczenie na ocenę. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę o cyfrowym środowisku literackim oraz literaturze elektronicznej, w umiejętności analizowania i tworzenia tekstów literackich charakterystycznych dla środowiska cyfrowego. |
|
Pełny opis: |
profil ogólnoakademicki studia stacjonarne język zajęć: polski status przedmiotu: przedmiot obowiązkowy w ramach bloku zajęć fakultatywnych dziedzina nauk humanistycznych – dyscyplina: literaturoznawstwo I rok, studia II stopnia, semestr 2 założenia i treści zajęć: student nabywa i utrwala umiejętności rozpoznawania i krytycznej oceny form obecności literatury w mediach elektronicznych: - cyberkultura literacka, - blogi literackie i blogi o literaturze, - e-literatura (mikrofikcje, literatura hipertekstowa) - warsztaty - światotwórstwo i immersja w transfikcji Bilans nakładu pracy studenta: 2 ECTS - 15 godz. zajęć + konsultacje + 20 godz. lektury tekstów Wskaźniki ilościowe: bezpośredni kontakt z nauczycielem (zajęcia i konsultacje) 20 godz. (1 ECTS); zajęcia o charakterze praktycznym (analiza stron internetowych i tekstów literackich) - 40 godz. - 2 ECTS |
|
Literatura: |
M. Maryl, Życie literackie w sieci, Warszawa 2015. M. Maryl, Startup literacki. Blog a powieść w odcinkach na przykładzie pierwowzoru Cwaniar Sylwii Chutnik, w: Teksty kultury uczestnictwa. Red. Dąbrówka, A., Maryl, M., Wójtowicz, A., Warszawa 2016. M. Maryl, Antropologia życia literackiego w internecie w perspektywie historii komunikacji, w: Kulturowa historia literatury, Red. A. Łebkowska, W. Bolecki, Warszawa 2015. M. Maryl, Moderatorzy i amatorzy. Nowe instytucje życia literackiego w sieci, w: Literatura w mediach. Media w literaturze. III. Nowe wizerunki. Red. K. Taborska, W. Kuska, Gorzów Wielkopolski 2014. M. Adamiec, Dzieło literackie w Sieci: pomysły, hipotezy i interpretacje, Gdańsk 2005. M. Wieczorek-Tomaszewska, Cyfrowa humanistyka jako metaforyczna współczesna ‘Republika Listów’, Kraków 2012. strony internetowe: techsty.art.pl www.liberatura.pl www.ha.art.pl |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu wyposażenie studentów w wiedzę o cyfrowym środowisku literackim oraz literaturze elektronicznej, w umiejętności analizowania i tworzenia tekstów literackich charakterystycznych dla środowiska cyfrowego. |
|
Pełny opis: |
profil ogólnoakademicki studia stacjonarne język zajęć: polski status przedmiotu: przedmiot obowiązkowy w ramach bloku zajęć fakultatywnych dziedzina nauk humanistycznych – dyscyplina: literaturoznawstwo I rok, studia II stopnia, semestr 2 założenia i treści zajęć: student nabywa i utrwala umiejętności rozpoznawania i krytycznej oceny form obecności literatury w mediach elektronicznych: - cyberkultura literacka, - blogi literackie i blogi o literaturze, - e-literatura (mikrofikcje, literatura hipertekstowa) - warsztaty - światotwórstwo i immersja w transfikcji Bilans nakładu pracy studenta: 2 ECTS - 15 godz. zajęć + konsultacje + 20 godz. lektury tekstów Wskaźniki ilościowe: bezpośredni kontakt z nauczycielem (zajęcia i konsultacje) 20 godz. (1 ECTS); zajęcia o charakterze praktycznym (analiza stron internetowych i tekstów literackich) - 40 godz. - 2 ECTS |
|
Literatura: |
M. Maryl, Życie literackie w sieci, Warszawa 2015. M. Maryl, Startup literacki. Blog a powieść w odcinkach na przykładzie pierwowzoru Cwaniar Sylwii Chutnik, w: Teksty kultury uczestnictwa. Red. Dąbrówka, A., Maryl, M., Wójtowicz, A., Warszawa 2016. M. Maryl, Antropologia życia literackiego w internecie w perspektywie historii komunikacji, w: Kulturowa historia literatury, Red. A. Łebkowska, W. Bolecki, Warszawa 2015. M. Maryl, Moderatorzy i amatorzy. Nowe instytucje życia literackiego w sieci, w: Literatura w mediach. Media w literaturze. III. Nowe wizerunki. Red. K. Taborska, W. Kuska, Gorzów Wielkopolski 2014. M. Adamiec, Dzieło literackie w Sieci: pomysły, hipotezy i interpretacje, Gdańsk 2005. M. Wieczorek-Tomaszewska, Cyfrowa humanistyka jako metaforyczna współczesna ‘Republika Listów’, Kraków 2012. strony internetowe: techsty.art.pl www.liberatura.pl www.ha.art.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.