Praktyczna nauka drugiego języka obcego - j. angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-RP1-1PNA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.021
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego - j. angielski |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii rosyjskiej dla poczatkujących-przedmioty lektoratowe Filologia rosyjska dla rozpoczynających 1 rok sem. letni 1 stopień - podstawy Filologia rosyjska dla rozpoczynających 1 rok sem. zimowy 1 stopień - podstawy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A2 |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia mają na celu kształcenie na poziomie biegłości językowej B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, realizujący treści kierunkowe MK_2 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok, 2 semestry Wymagania wstępne: znajomość jęz. angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 Liczba godzin: 60 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: metoda eklektyczna (metoda komunikacyjna, kognitywna, gramatyczno-tłumaczeniowa). Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 60h Przygotowanie do ćwiczeń: 15h (0,5 ECTS) Udział w konsultacjach: 15h (0,5 ECTS) Razem: 90h (3 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 75h (2,5 ECTS) - o charakterze praktycznym - 90 (3 ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oxenden C., Latam-Koenig Ch., Seligson P. ENGLISH FILE INTERMEDIATE Student`s Book Literatura uzupełniająca: Murphy R. ENGLISH GRAMMAR IN USE OXFORD WORDPOWER Swan M. & Walter C. HOW ENGLISH WORKS, A GRAMMAR PRACTICE BOOK. Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot: 1. Potrafi przygotować typowe prace pisemne w języku angielskim (list osobisty/e-mail, opis) z wykorzystaniem leksyki (związanej z życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu), podstawowych zasad gramatycznych (czasy gramatyczne, stopniowanie przymiotników) i stylistycznych języka angielskiego, opanowanych w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł. K7_WG1, K7_WG9 2.Potrafi przygotować typowe wystąpienia ustne w języku angielskim z wykorzystaniem leksyki (związanej z życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu), z wykorzystaniem podstawowych zasad fonetycznych (artykulacja samogłosek, akcent wyrazowy i zdaniowy) , gramatycznych (czasy gramatyczne, stopniowanie przymiotników) i stylistycznych języka angielskiego, opanowanych w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł. K7_WG2, K7_UW5, K7_UW6 3. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu językoznawstwa w języku angielskim (nazwy części mowy, nazwy kategorii gramatycznych itp.), co umożliwia mu opanowanie podstawowych zasad gramatycznych i efektywne korzystanie ze źródeł specjalistycznych (słowniki itp.) KA6_WG4, KA6_WG5, KA6_UK2 4.Potrafi pracować i współdziałać w grupie podczas dyskusji i w trakcie przygotowywania prac projektowych, przyjmując w niej różne role. K7_UK1, K7_UK2, K7_UO1 5. Potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu, zgodnym z wymaganiami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. KA6_UK6 6. Jest gotów do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy w warunkach komunikacji wielokulturowej. K7_KO3, K7_KO4, K7_WG11 |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji: ćwiczenia, praca w grupie, dyskusja, praca projektowa, konsultacje, praca własna studenta. Kryteria oceniania: test gramatyczno-słownikowy po przerobieniu każdego rozdziału. Zaliczenie na podstawie średniej z sumy ocen cząstkowych. W przypadku nieobecności lub oceny niedostatecznej z kolokwium, konieczność zaliczenia testu na konsultacjach. Nieobecność na więcej niż dwóch zajęciach w trakcie semestru bez podania istotnego powodu, potwierdzonego odpowiednim dokumentem, jest równoznaczna z niezaliczeniem przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alina Suchowilska-Geniusz | |
Prowadzący grup: | Alina Suchowilska-Geniusz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia mają na celu kształcenie na poziomie biegłości językowej A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Tematyka oraz słownictwo związane życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu. Materiał gramatyczny: formy czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego, szyk zdania pytającego. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, realizujący treści kierunkowe MK_2 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok, 2 semestry Wymagania wstępne: znajomość jęz. angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 Liczba godzin: 60 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: metoda eklektyczna (metoda komunikacyjna, kognitywna, gramatyczno-tłumaczeniowa). Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 60h Przygotowanie do ćwiczeń: 30h Udział w konsultacjach: 30h Razem: 120h (4 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 90h (3 ECTS) - o charakterze praktycznym - 120h (4 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oxenden C., Latam-Koenig Ch., Seligson P. ENGLISH FILE PRE-INTERMEDIATE Student`s Book Literatura uzupełniająca: Murphy R. ENGLISH GRAMMAR IN USE OXFORD WORDPOWER Swan M. & Walter C. HOW ENGLISH WORKS, A GRAMMAR PRACTICE BOOK. Oxford University Press. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia mają na celu kształcenie na poziomie biegłości językowej A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Tematyka oraz słownictwo związane życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu. Materiał gramatyczny: formy czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego, szyk zdania pytającego. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, realizujący treści kierunkowe MK_2 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok, 2 semestry Wymagania wstępne: znajomość jęz. angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 Liczba godzin: 60 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: metoda eklektyczna (metoda komunikacyjna, kognitywna, gramatyczno-tłumaczeniowa). Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 60h Przygotowanie do ćwiczeń: 30h Udział w konsultacjach: 30h Razem: 120h (4 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 90h (3 ECTS) - o charakterze praktycznym - 120h (4 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oxenden C., Latam-Koenig Ch., Seligson P. ENGLISH FILE PRE-INTERMEDIATE Student`s Book Literatura uzupełniająca: Murphy R. ENGLISH GRAMMAR IN USE OXFORD WORDPOWER Swan M. & Walter C. HOW ENGLISH WORKS, A GRAMMAR PRACTICE BOOK. Oxford University Press. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.