Nowe technologie w doskonaleniu językowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-RT2-1NTD |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Nowe technologie w doskonaleniu językowym |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii rosyjskiej przykładoznawstwo-przedmioty obowiązkowe Filologia rosyjska przekładoznastwo 1 rok sem. zimowy 2 stopień - translatoryka |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości nowych technologii w kontekście samodzielnego kształcenia i doskonalenia językowego studentów oraz sposobów efektywnego uczenia się odpowiadających najnowszym badaniom z tego zakresu. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_3 dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo rok studiów: I, semestr: I (I rok, II stopień) wymagania wstępne: - liczba godzin dydaktycznych: 15h metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zadania testowe punkty ECTS: 1 bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 15h, przygotowanie do zajęć 5h, przygotowanie do testu oraz prezentacji 4h, udział w konsultacjach 2h nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym 0. |
Literatura: |
E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33. E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110. E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51. M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok. M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изусении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234. Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114. |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG1, KP7_WG2, KP7_WG5, KP7_UW5, KP7_UO1, KP7_KK1 Sposoby weryfikacji: dyskusje, prezentacje studentów, test. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie w ocenie na podstawie aktywności studenta, obecności na zajęciach, przygotowanej przez studenta prezentacji i/lub pracy projektowej, testu. Nieobecności: student nie otrzymuje zaliczenia po opuszczeniu powyżej 30% zajęć; w celu uzyskania zaliczenia przedmiotu (w przypadku nieobecności poniżej 30%) - student jest zobowiązany zaliczyć nieobecności w ramach konsultacji. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Karolczuk | |
Prowadzący grup: | Marzanna Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości nowych technologi w kontekście samodzielnego kształcenia i doskonalenia językowego studentów. |
|
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_4 dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo rok studiów: I, semestr: I (I rok, II stopień) wymagania wstępne: - liczba godzin dydaktycznych: 15h metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zadania testowe punkty ECTS: 1 bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 15h, przygotowanie do zajęć 5h, przygotowanie do testu oraz prezentacji 4h, udział w konsultacjach 2h nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym 0. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33. M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok. В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изучении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234. Literatura uzupełniająca: E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110. E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51. M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marzanna Karolczuk | |
Prowadzący grup: | Marzanna Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości nowych technologi w kontekście samodzielnego kształcenia i doskonalenia językowego studentów. |
|
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_4 dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo rok studiów: I, semestr: I (I rok, II stopień) wymagania wstępne: - liczba godzin dydaktycznych: 15h metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zadania testowe punkty ECTS: 1 bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 15h, przygotowanie do zajęć 5h, przygotowanie do testu oraz prezentacji 4h, udział w konsultacjach 2h nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym 0. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33. M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok. В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изучении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234. Literatura uzupełniająca: E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110. E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51. M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.