Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowe technologie w doskonaleniu językowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-RT2-1NTD
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowe technologie w doskonaleniu językowym
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii rosyjskiej przykładoznawstwo-przedmioty obowiązkowe
Filologia rosyjska przekładoznastwo 1 rok sem. zimowy 2 stopień - translatoryka
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości nowych technologii w kontekście samodzielnego kształcenia i doskonalenia językowego studentów oraz sposobów efektywnego uczenia się odpowiadających najnowszym badaniom z tego zakresu.

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_3

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo

rok studiów: I, semestr: I (I rok, II stopień)

wymagania wstępne: -

liczba godzin dydaktycznych: 15h

metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zadania testowe

punkty ECTS: 1

bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 15h, przygotowanie do zajęć 5h, przygotowanie do testu oraz prezentacji 4h, udział w konsultacjach 2h

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym 0.

Literatura:

E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33.

E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110.

E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej

M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51.

M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok.

M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изусении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234.

Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114.

Efekty uczenia się:

KP7_WG1, KP7_WG2, KP7_WG5,

KP7_UW5, KP7_UO1, KP7_KK1

Sposoby weryfikacji: dyskusje, prezentacje studentów, test.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie w ocenie na podstawie aktywności studenta, obecności na zajęciach, przygotowanej przez studenta prezentacji i/lub pracy projektowej, testu.

Nieobecności: student nie otrzymuje zaliczenia po opuszczeniu powyżej 30% zajęć; w celu uzyskania zaliczenia przedmiotu (w przypadku nieobecności poniżej 30%) - student jest zobowiązany zaliczyć nieobecności w ramach konsultacji.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marzanna Karolczuk
Prowadzący grup: Marzanna Karolczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości nowych technologi w kontekście samodzielnego kształcenia i doskonalenia językowego studentów.

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_4

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo

rok studiów: I, semestr: I (I rok, II stopień)

wymagania wstępne: -

liczba godzin dydaktycznych: 15h

metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zadania testowe

punkty ECTS: 1

bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 15h, przygotowanie do zajęć 5h, przygotowanie do testu oraz prezentacji 4h, udział w konsultacjach 2h

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym 0.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33.

M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok.

В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изучении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234.

Literatura uzupełniająca:

E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110.

E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej

M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51.

M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marzanna Karolczuk
Prowadzący grup: Marzanna Karolczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości nowych technologi w kontekście samodzielnego kształcenia i doskonalenia językowego studentów.

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, M_4

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo

rok studiów: I, semestr: I (I rok, II stopień)

wymagania wstępne: -

liczba godzin dydaktycznych: 15h

metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zadania testowe

punkty ECTS: 1

bilans nakładu pracy studenta: udział w konwersatorium 15h, przygotowanie do zajęć 5h, przygotowanie do testu oraz prezentacji 4h, udział w konsultacjach 2h

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 17h (0,68 ECTS), o charakterze praktycznym 0.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Gajek, 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego. Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny, Nr 4 str. 27-33.

M. Karolczuk, D. Gałkowska, U. Lipato, 2018, Слушай, читай, не забывай. Преподавание и изучение русского языка как иносторанного с помощью современных технологий, Białystok.

В.Н. Василовская, 2008, Использование мультимедиа как одного из средств интенсификации самостоятельной работы при изучении иностранного языка, Известия ЮФУ. Техническме науки, с. 230-234.

Literatura uzupełniająca:

E. Gajek, 2012, Audiodeskrypcja i napisy jako techniki uczenia się języka – projekt ClipFlair. (co-authored with A. Szarkowska) Języki obce w szkole nr 2 (2012), s. 106-110.

E. Gajek, 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym Warszawa: Wydawnictwo Instytytutu Lingwistyki Stosowanej

M. Ziółek-Wojnar, J. Deczewska, 2015, Wykorzystanie materiałów internetowych na zajęciach z języka rosyjskiego, Języki Obce w Szkole, nr 4, s. 46-51.

M. Karolczuk M. 2014, „O kształtowaniu kompetencji medialnej (przyszłych) nauczycieli języków obcych”, (w:) Edukacja dla przyszłości, t. X, red. J. F. Nosowicz, s. 203-218, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Е.В. Воевода, 2009, Интернет-технологии в обучении иностранным языкам, Высшее образование в России, № 9, с. 110-114.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)