Techniki animacji czytelnictwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-SPI-1TAC |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki animacji czytelnictwa |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa - przedm. obowiązk. |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Ogólne przygotowanie w zakresie odbioru tekstów, komunikacji |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury. |
Pełny opis: |
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS; bilans nakładu pracy: Udział w zajęciach- 10 godz. udział w konsultacjach- 2 godz. przygotowanie do zajęć – 10 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS) Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5 Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5 O charakterze praktycznym 10 h 0,5 |
Literatura: |
Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011. Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998. Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011. Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna). Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992. Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999. Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy). Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Słuchacz definiuje i objaśnia problematykę animacji czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć) - rozróżnia i charakteryzuje metody i techniki pracy z czytelnikiem i animacji czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć) Umiejętności - słuchacz potrafi stosować różne techniki animacji czytelnictwa w praktyce (ocena aktywności w trakcie zajęć) - potrafi prowadzić działalność związaną z promocją, upowszechnianiem czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć) Kompetencje społeczne W wyniku przeprowadzonych zajęć słuchacz nabędzie postawę aktywną i kreatywną na rzecz upowszechniania czytelnictwa oraz kształtowania wysokiego poziomu kultury czytelniczej społeczeństwa (ocenianie ciągłe) Odniesienie do efektów kształcenia SPACINiB: SP7_WG01, SP7_WG02, SP7_WG03, SP7_WG07, SP7_UW01, SP7_UW06, SP7_KK03, SP7_KO01, SP7_KR01, SP7_KR01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Zaliczenie na podstawie obecności (dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej) oraz aktywności na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kochanowski, Anna Nosek | |
Prowadzący grup: | Marek Kochanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury. |
|
Pełny opis: |
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS; bilans nakładu pracy: Udział w zajęciach- 10 godz. udział w konsultacjach- 2 godz. przygotowanie do zajęć – 10 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS) Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5 Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5 O charakterze praktycznym 10 h 0,5 |
|
Literatura: |
Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011. Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998. Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011. Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna). Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992. Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999. Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy). Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kochanowski, Anna Nosek | |
Prowadzący grup: | Marek Kochanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury. |
|
Pełny opis: |
Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS; bilans nakładu pracy: Udział w zajęciach- 10 godz. udział w konsultacjach- 2 godz. przygotowanie do zajęć – 10 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS) Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5 Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5 O charakterze praktycznym 10 h 0,5 |
|
Literatura: |
Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011. Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998. Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011. Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna). Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992. Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999. Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy). Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.