Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki animacji czytelnictwa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-SPI-1TAC
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki animacji czytelnictwa
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa - przedm. obowiązk.
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Ogólne przygotowanie w zakresie odbioru tekstów, komunikacji

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury.

Pełny opis:

Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS;

bilans nakładu pracy:

Udział w zajęciach- 10 godz.

udział w konsultacjach- 2 godz.

przygotowanie do zajęć – 10 godz.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS)

Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5

Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5

O charakterze praktycznym 10 h 0,5

Literatura:

Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011.

Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998.

Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011.

Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna).

Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992.

Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999.

Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy).

Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000.

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Słuchacz definiuje i objaśnia problematykę animacji czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć)

- rozróżnia i charakteryzuje metody i techniki pracy z czytelnikiem i animacji czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć)

Umiejętności

- słuchacz potrafi stosować różne techniki animacji czytelnictwa w praktyce (ocena aktywności w trakcie zajęć)

- potrafi prowadzić działalność związaną z promocją, upowszechnianiem czytelnictwa (ocena aktywności w trakcie zajęć)

Kompetencje społeczne

W wyniku przeprowadzonych zajęć słuchacz nabędzie postawę aktywną i kreatywną na rzecz upowszechniania czytelnictwa oraz kształtowania wysokiego poziomu kultury czytelniczej społeczeństwa (ocenianie ciągłe)

Odniesienie do efektów kształcenia SPACINiB:

SP7_WG01, SP7_WG02, SP7_WG03, SP7_WG07, SP7_UW01, SP7_UW06, SP7_KK03, SP7_KO01, SP7_KR01, SP7_KR01

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.

Zaliczenie na podstawie obecności (dopuszczalna jest 1 nieobecność, pozostałe należy zaliczać w formie ustnej) oraz aktywności na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Kochanowski, Anna Nosek
Prowadzący grup: Marek Kochanowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury.

Pełny opis:

Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS;

bilans nakładu pracy:

Udział w zajęciach- 10 godz.

udział w konsultacjach- 2 godz.

przygotowanie do zajęć – 10 godz.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS)

Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5

Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5

O charakterze praktycznym 10 h 0,5

Literatura:

Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011.

Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998.

Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011.

Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna).

Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992.

Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999.

Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy).

Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Kochanowski, Anna Nosek
Prowadzący grup: Marek Kochanowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat technik animacji czytelnictwa. W trakcie zajęć słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z czytelnikami; zapozna się z formami promocji, upowszechniania czytelnictwa; zdobędzie kompetencje niezbędne do pracy z różnymi grupami czytelników, niezbędne do tego, by być animatorem czytelnictwa czy szerzej – kultury.

Pełny opis:

Studia Podyplomowe Animacji Czytelnictwa, Informacji Naukowej i Bibliotekarstwa; profil ogólnoakademicki, przedmiot obowiązkowy, I semestr, 10 godz. ćwiczeń, 1 ECTS;

bilans nakładu pracy:

Udział w zajęciach- 10 godz.

udział w konsultacjach- 2 godz.

przygotowanie do zajęć – 10 godz.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy słuchacza związany z zajęciami (Liczba godzin Punkty ECTS)

Wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 12 h 0,5

Niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 10 h 0,5

O charakterze praktycznym 10 h 0,5

Literatura:

Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, pod red. A. Żbikowskiej-Migoń, Wrocław 2011.

Dunin J., Pismo zmienia świat: czytanie, lektura, czytelnictwo, Warszawa 1998.

Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011.

Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym, praca zbiorowa pod red. E.B. Zybert, Warszawa 2002 (tu: Edukacja czytelnicza i medialna).

Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992.

Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 1999.

Wojciechowski J., Praca z użytkownikiem w bibliotece, Warszawa 2000 (tu: Formy pracy).

Zając M., Promocja książki dziecięcej: podręcznik akademicki, Warszawa 2000.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)