Pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS1-1PIA |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.351
|
Nazwa przedmiotu: | Pisanie akademickie |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe Historia I rok I stopnia sem. letni Historia I rok I stopniasem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest ukazanie studentom różnic w sposobie konstrukcji, zakresu wykorzystania aparatu naukowego, sposobie narracji i formie językowej różnego rodzaju tekstów: naukowych, popularnonaukowych i popularyzatorskich, recenzji, haseł encyklopedycznych i słownikowych itp., oraz technik zbierania i organizowania informacji w trakcie procesu przygotowań do pisania. |
Skrócony opis: |
Zajęcia w ramach przedmiotu mają wprowadzić studenta w tajniki pisarstwa historycznego z uwzględnieniem konstrukcji poszczególnych gatunków prac historycznych oraz pracy z programem Power Point w celu przygotowania prezentacji naukowej |
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: obowiązkowe DZIEDZINA: nauki humanistyczne DYSCYPLINA: historia ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr II WYMAGANIA WSTĘPNE: brak wymagań wstępnych LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 30 h METODY DYDAKTYCZNE: elementy wykładu, dyskusja, praca pod kierunkiem z materiałami ćwiczeniowymi FORMY ZALICZENIA PRZEDMIOTU: zaliczenie ustne; napisanie recenzji oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego PUNKTY ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 30 h - przygotowanie do ćwiczeń: 8 h - udział w konsultacjach: 2 h - przygotowanie prac pisemnych: 20 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: liczba godzin 32 h (ECTS: 1,1) - o charakterze praktycznym: 28 h (ECTS: 0,9) |
Literatura: |
Bielec Ewa, Janusz, Podręcznik do pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000. Domańska E., Mikrohistorie, Poznań 2005. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. Hartley J., Academic Writing and Publishing. A practical Handbook, Routledge 2008. Kamień J., Podręcznik Autora, Gdańsk 2015. Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka , Łódź 1978. Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005. Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004, s. 253-254 (hasło: “opracowania historyczne”). Materiał ćwiczeniowy: wybrane artykuły, sprawozdania naukowe i recenzje z “Przeglądu Historycznego”, „Przeszłości Demograficznej Polski”, “Odrodzenia i Reformacji w Polsce” |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG2, KP7_WG4, KP7_WG5, KP7_WG6, KP7_WG7, KP7_WG10, KP7_WG11, KP7_WG12, KP7_WK6, KP7_UW1, KP7_UW2, KP7_UW3, KP7_UW4, KP7_UW5, KP7_UW8, KP7_UK1, KP7_UK3, KP7_UK5, KP7_UK6, KP7_UO1, KP7_UU1, KP7_KK1, KP7_KK2, KP7_KK4, KP7_KR1, KP7_KR2, KP7_KR3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia, obok aktywności na zajęciach, jest zrobienie prezentacji, napisanie recenzji oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego. Oceniana jest aktywność na zajęciach oraz końcowy wynik zaliczenia w formie pisemnej. Dopuszczalne są 2 nieobecności. Student może przystąpić do zaliczenia przedmiotu mając minimum 80% obecności. Większa liczba nieobecności podlega zaliczeniu na dyżurze. Studenci są zobowiązani do punktualnego stawiania się na zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Boroda, Monika Kozłowska-Szyc | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Boroda, Monika Kozłowska-Szyc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia w ramach przedmiotu mają wprowadzić studenta w tajniki pisarstwa historycznego z uwzględnieniem konstrukcji poszczególnych gatunków prac historycznych oraz pracy z programem Power Point w celu przygotowania prezentacji naukowej |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: obowiązkowe DZIEDZINA: nauki humanistyczne DYSCYPLINA: historia ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr II WYMAGANIA WSTĘPNE: brak wymagań wstępnych LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 30 h METODY DYDAKTYCZNE: elementy wykładu, dyskusja, praca pod kierunkiem z materiałami ćwiczeniowymi FORMY ZALICZENIA PRZEDMIOTU: zaliczenie ustne; napisanie recenzji oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego PUNKTY ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 30 h - przygotowanie do ćwiczeń: 8 h - udział w konsultacjach: 2 h - przygotowanie prac pisemnych: 20 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: liczba godzin 32 h (ECTS: 1,1) - o charakterze praktycznym: 28 h (ECTS: 0,9) |
|
Literatura: |
Bielec Ewa, Janusz, Podręcznik do pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000. Domańska E., Mikrohistorie, Poznań 2005. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. Hartley J., Academic Writing and Publishing. A practical Handbook, Routledge 2008. Kamień J., Podręcznik Autora, Gdańsk 2015. Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka , Łódź 1978. Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005. Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004, s. 253-254 (hasło: “opracowania historyczne”). Materiał ćwiczeniowy: wybrane artykuły, sprawozdania naukowe i recenzje z “Przeglądu Historycznego”, „Przeszłości Demograficznej Polski”, “Odrodzenia i Reformacji w Polsce” |
|
Uwagi: |
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną może zajść konieczność prowadzenia zajęć online |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kozłowska-Szyc, Piotr Łozowski | |
Prowadzący grup: | Monika Kozłowska-Szyc, Piotr Łozowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia w ramach przedmiotu mają wprowadzić studenta w tajniki pisarstwa historycznego z uwzględnieniem konstrukcji poszczególnych gatunków prac historycznych oraz pracy z programem Power Point w celu przygotowania prezentacji naukowej |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: obowiązkowe DZIEDZINA: nauki humanistyczne DYSCYPLINA: historia ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok I/ semestr II WYMAGANIA WSTĘPNE: brak wymagań wstępnych LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 30 h METODY DYDAKTYCZNE: elementy wykładu, dyskusja, praca pod kierunkiem z materiałami ćwiczeniowymi FORMY ZALICZENIA PRZEDMIOTU: zaliczenie ustne; napisanie recenzji oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego PUNKTY ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach: 30 h - przygotowanie do ćwiczeń: 8 h - udział w konsultacjach: 2 h - przygotowanie prac pisemnych: 20 h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: liczba godzin 32 h (ECTS: 1,1) - o charakterze praktycznym: 28 h (ECTS: 0,9) |
|
Literatura: |
Bielec Ewa, Janusz, Podręcznik do pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000. Domańska E., Mikrohistorie, Poznań 2005. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. Hartley J., Academic Writing and Publishing. A practical Handbook, Routledge 2008. Kamień J., Podręcznik Autora, Gdańsk 2015. Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka , Łódź 1978. Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005. Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004, s. 253-254 (hasło: “opracowania historyczne”). Materiał ćwiczeniowy: wybrane artykuły, sprawozdania naukowe i recenzje z “Przeglądu Historycznego”, „Przeszłości Demograficznej Polski”, “Odrodzenia i Reformacji w Polsce” |
|
Uwagi: |
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną może zajść konieczność prowadzenia zajęć online |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.