Praca roczna z historii wczesnonowożytnej (w)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS1-1PRN |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.352
|
Nazwa przedmiotu: | Praca roczna z historii wczesnonowożytnej (w) |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe Historia I rok I stopniasem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie z podstawowymi zasadami pisania prac utrwalenie oraz rozwinięcie umiejętności zbierania materiałów na zadany temat, prezentacji stanu badań w ujęciu problemowym, wyciągania zeń wniosków badawczych, a także doskonalenie opisu i analizy źródeł |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki Nauki humanistyczne . Historia Rok studiów/semestr 1/ sem. letni Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Znajomość podstawowych zasad o praktyki pisania prac monograficznych. Konwersatorium - 15 godz. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: 51 godz., w tym (wg wskaźników ilościowych): Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 62,5 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 62,5 godz. |
Literatura: |
Markiewicz M. Historia polski 1495 -1795, Kraków 2004. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Wrocław 1998 - Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996 - Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998. - Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996. - Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995 - Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik Praktyczny, Warszawa, Łódź 1998. - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005 - Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. - Drozdowski M., My o nas i o innych. Szlachta Rzeczypospolitej wobec Kozaczyzny Zaporoskiej w latach 1648 -1659, Białystok 2015. - Geoffrey P., Globalny kryzys. Wojna, zmiany klimatyczne i katastrofa w XVII wieku, Oświęcim 2019 - Mahan A. T., Wpływ potęgi morskiej na historię 1660-1783, Oświęcim 2020 |
Efekty uczenia się: |
K _W02 Ma pogłębioną wiedzę o metodach i problemach badań wybranych dziedzin historii, takich jak historia polityczna, społeczna, gospodarcza, kultury, regionu, rodziny, gender history itp. K _W11 Zna różne metody badawcze i narzędzia warsztatu historyka właściwe dla badań nad wybraną epoką historyczną. K _W12 Posiada pogłębioną wiedzę pozwalającą na przeprowadzenie krytyki, analizy i interpretacji różnorodnych źródeł w badaniach historycznych K _U01 Samodzielnie zdobywa i pogłębia wiedzę oraz doskonali umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji K _U03 Formułuje tematy badawcze; stosuje metody i techniki badań w zakresie wybranej dziedziny historii. K _U06 Analizuje, interpretuje i wykorzystuje dla potrzeb własnych badań teksty historiograficzne, teksty źródłowe oraz inne nośniki pamięci. K _U07 Dobiera świadomie metody i narzędzia badawcze właściwe dla wybranej dziedziny historii, pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów. K _K02 Uznaje i szanuje odmienne od własnych teorie i poglądy oraz prowadzi polemikę z nimi w sposób etyczny i kulturalny. K _K05 Ma świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności warsztatowych i rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie fachowym, ogólno humanistycznym, jak też kompetencji personalnych i społecznych. K _K10 Wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena aktywności w trakcie zajęć- oddanie w terminie pracy na temat wybranego zagadnienia historii polski i powszechnej XVI –XVIII w. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.