Wojsko i wojna w literaturze i sztuce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS1-2WLS |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.351
|
Nazwa przedmiotu: | Wojsko i wojna w literaturze i sztuce |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty obowiązkowe Historia II rok I stopnia sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | celem przedmiotu jest ukazanie sposobu ukazywania wojny i armii – od czasów starożytnych po XX wieku. W ramach zajeć przyjrzymy się sposobowi ukazywania wojny w literaturze, obrazach i filmie. Zmianom w postrzeganiu wojny przez to jak była ona prezentowana |
Skrócony opis: |
celem przedmiotu jest ukazanie sposobu ukazywania wojny i armii – od czasów starożytnych po XX wieku. W ramach zajeć przyjrzymy się sposobowi ukazywania wojny w literaturze, sztuce czy filmie. Zmianom w postrzeganiu wojny przez to jak była ona prezentowana. Na zajęciach zajmiemy się różnymi dyskursami dotyczącymi prezentowania wojny |
Pełny opis: |
celem przedmiotu jest ukazanie sposobu ukazywania wojny i armii – od czasów starożytnych po XX wieku. W ramach zajeć przyjrzymy się sposobowi ukazywania wojny w literaturze, sztuce czy filmie. Zmianom w postrzeganiu wojny przez to jak była ona prezentowana Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne 1 stopnia Rodzaj przedmiotu specjalizacyjny Dziedzina i dyscyplina nauki nauki humanistyczne, historia Rok studiów/semestr II/ III Konwersatorium - 15 godz. Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 25h |
Literatura: |
A. Becker, Les Monuments aux morts. Mémoire de la Grande Guerre, Paris 1988 P. Burke, Naoczność. Materiały wizualne jako świadectwa historyczne, Kraków 2012. P. Gough, A Terrible Beauty: British Artists in the First World War. Bristol 2010 M. Janion, Płacz generała. Eseje o wojnie, Warszawa 2007. Ł. Jureńczyk (ed.), Wojna jako źródło inspiracji w kulturze i sztuce. Literatura. Propaganda. Tożsamość, Bydgoszcz 2017 J. Nowosadtko, M. Rogg: Mars und die Musen: das Wechselspiel von Militär, Krieg und Kunst in der Frühen Neuzeit. Münster 2008 Z. Żygulski jun., Bitwa pod Orszą - struktura obrazu, „Rocznik Historii Sztuki” 12 (1981), s. 85-132 |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1, KP6_WG2, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG6, KP6_WG7, KP6_WG8, KP6_WG9, KP6_WG10, KP6_WG12, KP6_WK2, KP6_WK3, KP6_WK5, KP6_WK6, KP6_UW1, KP6_UW3, KP6_UW4, KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UK1, KP6_UK3, KP6_UK5, KP6_UK6, KP6_UO1, KP6_UU1, KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KK3, KP6_KK4, KP6_KO1, KP6_KO2, KP6_KO3, KP6_KR1, KP6_KR2, KP6_KR3 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie zajęć, aktywność |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.