Podstawy psychologii ogólnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS2-1PPO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy psychologii ogólnej |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
2L stac.II st.studia historyczne - przedmioty specjalizacyjne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | - przedstawienie przedmiotu psychologii ogólnej i jej celów - zapoznanie z głównymi psychologicznymi koncepcjami człowieka - przedstawienie przebiegu i funkcji wybranych procesów psychicznych (uczenie się, emocje, motywacja, procesy poznawcze) - wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – przedmiot specjalizacyjny Dziedzina i dyscyplina nauki psychologia Rok studiów/semestr rok drugi, stopień drugi, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 15 godzin Metody dydaktyczne wykład, praca z tekstem, dyskusja na forum Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta - odsłuchanie wykładów 15 x 1h =15h - samodzielna lektura 7 x 1h =7h - lektura i aktywność na forum (eduPortal) 2h - przygotowanie do zaliczenia i wykonanie testu razem: 27h (odpowiada 1pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 17h (odpowiada 0,8pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 2h (odpowiada 0,1pkt ECTS) |
Literatura: |
P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie podstawowe pojęcia psychologii: procesy poznawcze, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia, psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu poznawczego (B.1.W1) Absolwent zna i rozumie proces uczenia się: modele uczenia się oparte na warunkowaniu klasycznym i sprawczym (B.1.W4) Absolwent potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów (B.1.U1) Absolwent potrafi identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań (B.1.U6) Absolwent jest gotów wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych (B.1.K2) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę - test. 51% punktów jest konieczne do uzyskania oceny dostatecznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.