Warsztaty komunikacji interpersonalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 350-HS2-1WKI |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty komunikacji interpersonalnej |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: |
2L stac.II st.studia historyczne - przedmioty specjalizacyjne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest rozwój kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnaj poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, umiejętności autoprezentacji, negocjacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menadżera, PWE - Stewart J. (red.) 2003 Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, - Tokarz M. (2006) Argumantacja Perswazja Manipulacja, Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk, GWP Literatura uzupełniająca: - Chełpa S., (2004) Witkowski T., Psychologia konfliktów, Moderator - Dawson, R. (2000) Sekrety skutecznego przekonywania, Warszawa: Jacek Santorski & Co. - Fisher, R., Ury, W., Patton, B. (2004) Dochodząc do TAK, Warszawa: PWE. - Griffin E. (2003) Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk, GWP - Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. - Rządca, R., Wujec, P. (2001) Negocjacje, Warszawa, PWE. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: B.1.W3. zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych; Absolwent potrafi: B.1.U2. obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania; B.1.U3. skutecznie i świadomie komunikować się; B.1.U4. porozumieć się w sytuacji konfliktowej; Jest gotów do: B.1.K2. wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena zostanie wystawiona na podstawie aktywności w trakcie zajęć oraz testu zaliczeniowego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.