Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat języka obcego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 360-MS2-1LJO
Kod Erasmus / ISCED: 09.104 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Lektorat języka obcego
Jednostka: Wydział Matematyki
Grupy: MF2 1 rok sem. zimowy Matematyka spec. finansowa - 2 stopień
MT2 1 rok sem. zimowy Matematyka spec. teoretyczna - 2 stopień
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe lektoraty

Wymagania (lista przedmiotów):

Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI
Lektorat języka angielskiego II 390-FM1-1LJAII

Założenia (lista przedmiotów):

Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI
Lektorat języka angielskiego II 390-FM1-1LJAII

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności posługiwania się literaturą naukową i specjalistyczną terminologią w opracowaniach pisemnych i wystąpieniach ustnych.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii matematycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji.

Pełny opis:

Nazwa kierunku studiów: Matematyka

Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo

Rok studiów/semestr I rok/I semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 30 godz.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali

Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 15x2h = 30h

Przygotowanie do zajęć 15x2h = 30h

Dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach 15x1h = 15h

Realizacja zadań projektowych: prezentacja 5x2h = 10h

Przygotowanie do pisemnego zaliczenia 4h + 2h = 6h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h, 1 ECTS

o charakterze praktycznym: 85 godzin odpowiada: 1 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Academic Vocabulary in Use, Cambridge.

The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers.

English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP.

Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006)

Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine

Professional English in Use - Finance, Ian MacKenzie, Cambridge University Press;

English for Mathematics, A. Kucharska-Raczunas, J. Maciejewska, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)

www.linguahouse.com

www.ted.talks.com

czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, „Financial Times”

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu:

KA7_UK1:

Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ stosując specjalistyczną terminologię właściwą dla matematyki umożliwiającą wypowiadanie się, w formie pisemnej i ustnej, na tematy ogólne i związane z matematyką.

KA7_UK2:

Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zadania projektowego, badawczego lub wybranego zagadnienia z zakresu matematyki, potrafi poprowadzić dyskusję na temat tej prezentacji.

KA7_UK3:

Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem literatury fachowej oraz porozumiewania się, w tym na tematy zawodowe.

KA7_UK4:

Potrafi opracować szczegółową dokumentację zadania projektowego lub badawczego, wyników realizacji eksperymentu, potrafi przygotować opracowanie omawiające te wyniki.

KA7_UU1:

Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, strony internetowe, bazy danych itp.), integrować je oraz dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągać wnioski i formułować oraz wyczerpująco uzasadniać opinie.

KA7_UU2:

Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się oraz samokształcenia.

KA7_KR1:

Rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z najnowszymi trendami rozwoju technologii informatycznych poprzez czasopisma naukowe i popularnonaukowe oraz witryny internetowe.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza sprawdzana jest w formie zadań pisemnych oraz na podstawie ustnych wypowiedzi z dziedziny specjalizacji studenta. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w formie ustnej.

Warunki zaliczenia przedmiotu:

- zaliczenie na min. 50% wypowiedzi ustnej oraz prac pisemnych,

- obecność i aktywny udział w zajęciach.

Ogólna forma zaliczenia:zaliczenie na ocenę po 1 sem.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Górska, Anna Hlebowicz-Kozioł
Prowadzący grup: Anna Hlebowicz-Kozioł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe lektoraty

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii matematycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji.

Pełny opis:

Nazwa kierunku studiów: Matematyka

Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne

Rok studiów/semestr I rok/I semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 30 godz.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali

Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 15x2h = 30h

Przygotowanie do zajęć 15x2h = 30h

Dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach 15x1h = 15h

Realizacja zadań projektowych: prezentacja 5x2h = 10h

Przygotowanie do pisemnego zaliczenia 4h + 2h = 6h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h, 1 ECTS

o charakterze praktycznym: 85 godzin odpowiada: 1 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Academic Vocabulary in Use, Cambridge.

The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers.

English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP.

Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006)

Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine

Professional English in Use - Finance, Ian MacKenzie, Cambridge University Press;

English for Mathematics, A. Kucharska-Raczunas, J. Maciejewska, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)

www.linguahouse.com

www.ted.talks.com

czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, „Financial Times”

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Bielenia, Piotr Doliński, Agnieszka Górska, Anna Hlebowicz-Kozioł
Prowadzący grup: Piotr Doliński, Anna Hlebowicz-Kozioł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

lektoraty
obowiązkowe

Wymagania (lista przedmiotów):

Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI
Lektorat języka angielskiego II 390-FM1-1LJAII

Założenia (lista przedmiotów):

Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI
Lektorat języka angielskiego II 390-FM1-1LJAII

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii matematycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji.

Pełny opis:

Nazwa kierunku studiów: Matematyka

Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany

Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo

Rok studiów/semestr I rok/I semestr

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 30 godz.

Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali

Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych.

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 15x2h = 30h

Przygotowanie do zajęć 15x2h = 30h

Dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach 15x1h = 15h

Realizacja zadań projektowych: prezentacja 5x2h = 10h

Przygotowanie do pisemnego zaliczenia 4h + 2h = 6h

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h, 1 ECTS

o charakterze praktycznym: 85 godzin odpowiada: 1 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Academic Vocabulary in Use, Cambridge.

The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers.

English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP.

Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006)

Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine

Professional English in Use - Finance, Ian MacKenzie, Cambridge University Press;

English for Mathematics, A. Kucharska-Raczunas, J. Maciejewska, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers)

www.linguahouse.com

www.ted.talks.com

czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, „Financial Times”

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)