Lektorat języka obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 360-MS2-1LJO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.104
|
Nazwa przedmiotu: | Lektorat języka obcego |
Jednostka: | Wydział Matematyki |
Grupy: |
MF2 1 rok sem. zimowy Matematyka spec. finansowa - 2 stopień MT2 1 rok sem. zimowy Matematyka spec. teoretyczna - 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Wymagania (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI |
Założenia (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności posługiwania się literaturą naukową i specjalistyczną terminologią w opracowaniach pisemnych i wystąpieniach ustnych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii matematycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku studiów: Matematyka Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo Rok studiów/semestr I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 30 godz. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 15x2h = 30h Przygotowanie do zajęć 15x2h = 30h Dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach 15x1h = 15h Realizacja zadań projektowych: prezentacja 5x2h = 10h Przygotowanie do pisemnego zaliczenia 4h + 2h = 6h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h, 1 ECTS o charakterze praktycznym: 85 godzin odpowiada: 1 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Academic Vocabulary in Use, Cambridge. The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers. English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP. Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006) Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine Professional English in Use - Finance, Ian MacKenzie, Cambridge University Press; English for Mathematics, A. Kucharska-Raczunas, J. Maciejewska, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.linguahouse.com www.ted.talks.com czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, „Financial Times” |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: KA7_UK1: Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ stosując specjalistyczną terminologię właściwą dla matematyki umożliwiającą wypowiadanie się, w formie pisemnej i ustnej, na tematy ogólne i związane z matematyką. KA7_UK2: Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zadania projektowego, badawczego lub wybranego zagadnienia z zakresu matematyki, potrafi poprowadzić dyskusję na temat tej prezentacji. KA7_UK3: Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do czytania ze zrozumieniem literatury fachowej oraz porozumiewania się, w tym na tematy zawodowe. KA7_UK4: Potrafi opracować szczegółową dokumentację zadania projektowego lub badawczego, wyników realizacji eksperymentu, potrafi przygotować opracowanie omawiające te wyniki. KA7_UU1: Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, strony internetowe, bazy danych itp.), integrować je oraz dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągać wnioski i formułować oraz wyczerpująco uzasadniać opinie. KA7_UU2: Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się oraz samokształcenia. KA7_KR1: Rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z najnowszymi trendami rozwoju technologii informatycznych poprzez czasopisma naukowe i popularnonaukowe oraz witryny internetowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza sprawdzana jest w formie zadań pisemnych oraz na podstawie ustnych wypowiedzi z dziedziny specjalizacji studenta. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w formie ustnej. Warunki zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie na min. 50% wypowiedzi ustnej oraz prac pisemnych, - obecność i aktywny udział w zajęciach. Ogólna forma zaliczenia:zaliczenie na ocenę po 1 sem. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Górska, Anna Hlebowicz-Kozioł | |
Prowadzący grup: | Anna Hlebowicz-Kozioł | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii matematycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji. |
|
Pełny opis: |
Nazwa kierunku studiów: Matematyka Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki matematyczne Rok studiów/semestr I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 30 godz. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 15x2h = 30h Przygotowanie do zajęć 15x2h = 30h Dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach 15x1h = 15h Realizacja zadań projektowych: prezentacja 5x2h = 10h Przygotowanie do pisemnego zaliczenia 4h + 2h = 6h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h, 1 ECTS o charakterze praktycznym: 85 godzin odpowiada: 1 ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Academic Vocabulary in Use, Cambridge. The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers. English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP. Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006) Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine Professional English in Use - Finance, Ian MacKenzie, Cambridge University Press; English for Mathematics, A. Kucharska-Raczunas, J. Maciejewska, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.linguahouse.com www.ted.talks.com czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, „Financial Times” |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Bielenia, Piotr Doliński, Agnieszka Górska, Anna Hlebowicz-Kozioł | |
Prowadzący grup: | Piotr Doliński, Anna Hlebowicz-Kozioł | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Lektorat języka angielskiego I 390-FM1-1LJAI |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji zawodowej, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii matematycznej, rozumienia tekstów specjalistycznych i naukowych, umiejętności rozmowy z profesjonalistami z wybranej dziedziny oraz umiejętności prezentacji i autoprezentacji. |
|
Pełny opis: |
Nazwa kierunku studiów: Matematyka Poziom kształcenia: studia drugiego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu:przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo Rok studiów/semestr I rok/I semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć Liczba godzin: 30 godz. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia w sali Metody dydaktyczne: konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach (ćwiczeniach) 15x2h = 30h Przygotowanie do zajęć 15x2h = 30h Dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach 15x1h = 15h Realizacja zadań projektowych: prezentacja 5x2h = 10h Przygotowanie do pisemnego zaliczenia 4h + 2h = 6h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30h, 1 ECTS o charakterze praktycznym: 85 godzin odpowiada: 1 ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Academic Vocabulary in Use, Cambridge. The Complete Guide to TOEFL Test Bruce Rogers. English Vocabulary in Use, M. McCarthy, F. O’Dell ,Cambridge UP. Academic Writing, S. Bailey (Routledge, 2006) Cambridge Academic English B2, C1 Martin hewings, Craig Thaine Professional English in Use - Finance, Ian MacKenzie, Cambridge University Press; English for Mathematics, A. Kucharska-Raczunas, J. Maciejewska, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.linguahouse.com www.ted.talks.com czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, „Financial Times” |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.