Konstruowanie narzędzi sprawdzajacych wiedzę i umiejetności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 360-MS2-2KN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie narzędzi sprawdzajacych wiedzę i umiejetności |
Jednostka: | Wydział Matematyki |
Grupy: |
Moduł spec. 2 rok sem. zimowy matematyka - 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | nadobowiązkowe |
Założenia (lista przedmiotów): | Dydaktyka matematyki 360-MS2-1DYD |
Założenia (opisowo): | Przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu student powinien znać podstawę programową przedmiotu matematyka, zagadnienia z zakresu dydaktyki matematyki oraz zagadnienia dotyczące oceniania osiągnięć ucznia (funkcje oceny, rodzaje oceniania itp.) |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest konstruowaniu narzędzi oceniania osiągnięć uczniów. Przedmiot ma charakter wybitnie ćwiczeniowy, aktywności studentów będą polegały na tworzeniu zadań różnych typów, testów, prac kontrolnych itp. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika Rok studiów/semestr: 2/3 Ćwiczenia 10 Metody dydaktyczne: Pogadanka dydaktyczna, metoda odwróconej lekcji, ćwiczenia, dyskusja, prezentacja Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach:10 przygotowanie do zajęć: 10 przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5 udział w konsultacjach: 1 Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 11 godz., 1/2 pkt. ECTS, o charakterze praktycznym: 25 godz., 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, WSiP Warszawa 2002 2. B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, WSiP Warszawa 1999 Literatura odatkowa: 1. Agnieszka Pfeiffer, Strategie oceniania różnych rodzajów aktywności dzieci starszych i młodzieży w edukacji matematycznej, wspierające kreatywność i samodzielność uczących się, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1008/MAT_3_2.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021 |
Efekty uczenia się: |
absolwent potrafi: KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym; KP7_UU1 - wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem; absolwent jest gotów do: KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Student jest oceniany w oparciu o obserwację jego aktywności podczas zajęć oraz przygotowanej pracy zaliczeniowej stanowiącej opracowanie koncepcji oceniania osiągnięć uczniów z wybranego działu matematyki wraz z narzędziami umożliwiającymi dokonanie tej oceny. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rybak | |
Prowadzący grup: | Anna Rybak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rybak | |
Prowadzący grup: | Anna Rybak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.