Proseminarium - Prawo konstytucyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AN1-2PROKP |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium - Prawo konstytucyjne |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
3L niestac.I st.studia administracji-seminaria |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria licencjackie |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć w pierwszym roku seminarium są dyskusje nad wyborem tematu pracy licencjackiej, następnie jego wybór oraz przygotowanie planu pracy i bibliografii. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stajonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne Rok studiów - rok II/sem. IV Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 15 godzin seminarium Metody dydaktyczne - konsultacje, dyskusje Punkty ECTS - 2 Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godzin; przygotowanie do zajęć 25 godzin; udział w konsultacjach związanych z zajęciami 10 godzin. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003. 2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006. 3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997. Literatura uzupełniająca: 1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999. 2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993. 3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002. 4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej - KA6_WK1; W zakresie umiejętności absolwent potrafi: - wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: – właściwy dobór źródeł pranych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji - KA6_UW1; - brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracją publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich - KA6_UK2; W zakresie kompetencji absolwent jest gotów do: - zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej - KA6_KK3. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocenie podlega pisemna i ustna prezentacja założeń (w tym metodologicznych) przyszłej pracy licencjackiej, głównie w drodze prezentacji planu oraz bibliografii. Obecność na zajęciach. W sem. letnim aktywność internetowa polegająca na przesyłaniu planów, bibliografii oraz przygotowanych odpowiedzi na pytania na obronę w formie maila. Zaliczenie na podstawie ustalonego tematu oraz planu pracy dyplomowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.