Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium - Prawo administracyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 370-AN1-3SEMPAD
Kod Erasmus / ISCED: 10.003 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium - Prawo administracyjne
Jednostka: Wydział Prawa
Grupy: 3L niestac.I st.studia administracji-seminaria
Administracja Niestacjonarna 3 rok 1 stopnia sem. letni
Administracja Niestacjonarna 3 rok 1 stopnia sem. Zimowy
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria licencjackie

Założenia (opisowo):

Seminarium obejmuje analizę węzłowych problemów z zakresu prawa administracyjnego. Seminarium ma wprowadzić do umiejętności przygotowania pracy dyplomowej. Opracowanie pytań na egzamin.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem seminarium jest przygotowanie do napisania pracy naukowej odpowiadającej standardom pracy licencjackiej oraz do jej obrony i złożenia z wynikiem pozytywnym obrony pracy. Rolą promotora jest wskazanie metodyki i poprawnych zasad pisania tego typu prac.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki.

Forma studiów – niestacjonarne.

Rodzaj przedmiotu seminarium.

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.

Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4.

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 70 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 30 godz., łącznie 100 godz., co odpowiada 4 pkt ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godz., co odpowiada 2,5 pkt ECTS.

Literatura:

1. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003.

2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006.

3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997.

Literatura uzupełniająca:

1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań

naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.

2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.

3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002.

4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000

Efekty uczenia się:

KP6_WK1 student zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania administracji publicznej

KP6_UW1 student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

– właściwy dobór źródeł prawnych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa sądowo administracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji

KP6_UK2 student potrafi brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z administracją publiczną i regulowanych przez prawo administracyjne – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich

KP6_KK3 student potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej

Metody i kryteria oceniania:

- ocena prac indywidualnych przygotowanych jako e-lerning

- ocena aktywności na seminanrium

- ocena terminowości przygotowania kolejnych rozdziałów pracy

Obserwacja ciągła podczas zajęć, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych, zaliczenie na ocenę po przedstawieniu problemu naukowego w formie pisemnej (lub przesłanej elektronicznie) oraz uzasadnieniu wyboru tematu pracy licencjackiej).Ocena merytorycznej i technicznej poprawności przygotowania pracy dyplomowej. W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Daniluk
Prowadzący grup: Agnieszka Daniluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem seminarium jest przygotowanie do napisania pracy naukowej odpowiadającej standardom pracy magisterskiej oraz do jej obrony i złożenia z wynikiem pozytywnym egzaminu magisterskiego.Rolą promotora jest wskazanie metodyki i poprawnych zasad pisania tego typu prac.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki.

Forma studiów – niestacjonarne.

Rodzaj przedmiotu seminarium.

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.

Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4.

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 95 godz., łącznie 225 godz., co odpowiada 9 pkt ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 125 godzin, co odpowiada 5,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz., co odpowiada 4,0 pkt ECTS.

Literatura:

J. Hausner, Zarzadzanie publivczne, Warszawa 2008

J. Boć (red.) Administrcaja publiczna, Warszawa 20041. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003.

2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006.

3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997.

Literatura uzupełniająca:

1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań

naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.

2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.

3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002.

4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wenclik
Prowadzący grup: Małgorzata Wenclik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem seminarium jest przygotowanie do napisania pracy naukowej odpowiadającej standardom pracy magisterskiej oraz do jej obrony i złożenia z wynikiem pozytywnym egzaminu magisterskiego.Rolą promotora jest wskazanie metodyki i poprawnych zasad pisania tego typu prac.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki.

Forma studiów – niestacjonarne.

Rodzaj przedmiotu seminarium.

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.

Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4.

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 95 godz., łącznie 225 godz., co odpowiada 9 pkt ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 125 godzin, co odpowiada 5,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz., co odpowiada 4,0 pkt ECTS.

Literatura:

J. Hausner, Zarzadzanie publivczne, Warszawa 2008

J. Boć (red.) Administrcaja publiczna, Warszawa 20041. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003.

2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006.

3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997.

Literatura uzupełniająca:

1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań

naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.

2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.

3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002.

4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem seminarium jest przygotowanie do napisania pracy naukowej odpowiadającej standardom pracy magisterskiej oraz do jej obrony i złożenia z wynikiem pozytywnym egzaminu magisterskiego.Rolą promotora jest wskazanie metodyki i poprawnych zasad pisania tego typu prac.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki.

Forma studiów – niestacjonarne.

Rodzaj przedmiotu seminarium.

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne.

Rok studiów/sem. - rok 2/sem. 3 i 4.

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godz. (w tym 15 godz. e-learningu, asynchronicznie 6 godz. ).

Bilans nakładu pracy studenta udział w seminariach 30 godz. - całość prowadzona w formie zajęć bezpośrednich lub zdalnych w czasie rzeczywistym w zależności od sytuacji pandemicznej) przygotowanie do zajęć 100 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 95 godz., łącznie 225 godz., co odpowiada 9 pkt ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 125 godzin, co odpowiada 5,0 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100 godz., co odpowiada 4,0 pkt ECTS.

Literatura:

J. Hausner, Zarzadzanie publivczne, Warszawa 2008

J. Boć (red.) Administrcaja publiczna, Warszawa 20041. J. Boć: Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2003.

2. Pułło: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2006.

3. J. Apanowicz: Zarys metodologii prac dyplomowych i magisterskich z organizacji i zarządzania, Gdynia 1997.

Literatura uzupełniająca:

1.J. Mąjchrzak: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań

naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Poznań 1999.

2. E. Niedzielska: Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.

3. Prace licencjackie i magisterskie, pod red. E. Ruśkowskiego, Siedlce 2002.

4. J. Jura, J. Roszczypała: Metodyka przygotowania prac dyplomowych licencjackich i magisterskich, Warszawa 2000

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0 (2024-02-26)