Proseminarium - Prawo administracyjne
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 370-AN2-1PROPAD |
| Kod Erasmus / ISCED: |
10.001
|
| Nazwa przedmiotu: | Proseminarium - Prawo administracyjne |
| Jednostka: | Wydział Prawa |
| Grupy: |
2L niestac.II st. studia administracji-seminaria magisterskie Administracja Niestacjonarna 1 rok 2 stopnia sem. Letni |
| Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | proseminaria magisterskie |
| Założenia (opisowo): | Celem głównym jest przekazanie studentowi wiedzy z zakresu metodologii pracy naukowej, w tym w szczególności poszczególnych metod badawczych stosowanych w pracy dyplomowej, konstrukcji pracy dyplomowej wraz z jej aspektami formalnymi, a także wybór tematu i przygotowanie planu pracy magisterskiej Założenia: seminarzysta uzyskuje kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw społecznych, które są niezbędne do samodzielnego pisania pracy oraz prowadzenia badań z zakresu prawa administracyjnego. Cele przedmiotu - zdobycie/uzyskanie przez seminarzystę: 1. pogłębionej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego, 2. specjalistycznej wiedzy na temat wybranego z pomocą opiekuna naukowego obszaru badawczego, 3. umiejętności w zakresie zastosowania właściwych kryteriów wyboru problematyki badawczej, 4. umiejętności wyboru oraz określenia adekwatnych metod prowadzenia badań naukowych w odniesieniu do różnych problemów badawczych, 5. umiejętności właściwego planowania oraz realizacji prac naukowo-badawczych, a także radzenia sobie z rozwiązywaniem pojawiających się w tych procesach problemów praktycznych, 6. świadomości odnośnie niezbędności ciągłego i systematycznego samokształcenia w zakresie wybranej dyscypliny. |
| Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
| Skrócony opis: |
Podstawowym celem przedmiotu jest przekazanie studentowi wiedzy z zakresu metodologii pracy naukowej, w tym w szczególności poszczególnych metod badawczych stosowanych w pracy dyplomowej, konstrukcji pracy dyplomowej wraz z jej aspektami formalnymi, a także wybór tematu i przygotowanie planu pracy magisterskiej |
| Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki (studia II stopnia) Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy, proseminaria magisterskie Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok I /sem. 2 Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych - 15 godzin zajęć seminaryjnych. Metody dydaktyczne - zajęcia o charakterze seminaryjnym. Punkty ECTS - 4. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach - 15 godz., przygotowanie do zajęć - 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 35 godz. Razem: 100 godzin , co odpowiada 4 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz., co odpowiada 1,2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godz., co odpowiada 2,8 pkt. ECTS. Założenia: seminarzysta uzyskuje kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw społecznych, które są niezbędne do samodzielnego pisania pracy oraz prowadzenia badań z zakresu prawa administracyjnego. Cele przedmiotu - zdobycie/uzyskanie przez seminarzystę: 1. pogłębionej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego, 2. specjalistycznej wiedzy na temat wybranego z pomocą opiekuna naukowego obszaru badawczego, 3. umiejętności w zakresie zastosowania właściwych kryteriów wyboru problematyki badawczej, 4. umiejętności wyboru oraz określenia adekwatnych metod prowadzenia badań naukowych w odniesieniu do różnych problemów badawczych, |
| Literatura: |
Literatura podstawowa: J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001 L. Kozieł, Z. Muszyński, Kompendium wiedzy o technice przygotowania pracy dyplomowej, Toruń 2008 J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999 S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003 B. Wierzbicki (red.), Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001 K. Wożniak, O pisaniu prac magisterskich. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998 K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Warszawa 2002 R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. E. Ruśkowski, Prace licencjackie i magisterskie z finansów publicznych i prawa podatkowego, Siedlce 2002 E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2013, S. Biernat, Prywatyzacja zadań publicznych. Problematyka prawna, Warszawa-Kraków 1994, J. Jagielski, Kontrola administracji publicznej, Warszawa 1999, W. Jakimowicz, Wykładnia w prawie administracyjnym, Zakamycze 2006 r., Z. Leoński, Zarys prawa administracyjnego, Warszawa 2004, J. S. Langrod, Instytucje prawa administracyjnego. Zarys części ogólnej. Reprint – Zakamycze 2003 r., M. Mincer, Uznanie administracyjne, Toruń 1983, S. Wykrętowicz [red.], Samorząd w Polsce. Istota, formy, zadania, Poznań 2001 J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2008, K. Ziemski, Akt administracyjny indywidualny, Poznań 2007 |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza: - zna i rozumie główne tendencje rozwojowe prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) - KP7_WG5, - zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej - KP7_WK1, Sposoby weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć Umiejętności: - potrafi ukierunkowywać innych w zakresie samodzielnego planowania i realizowania własnego uczenia się przez całe życie - KP7_UU2, Sposoby weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć Kompetencje społeczne: - jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracji publicznej - KP7_KK3, Sposoby weryfikacji: ocena aktywności w trakcie zajęć |
| Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: prezentacja przez prowadzącego poszczególnych zagadnień; dyskusja, w tym dyskusja panelowa; prezentacje przedstawiane przez seminarzystów; konsultacje seminaryjne oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznnej. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę. W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEM
|
| Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Artur Modrzejewski | |
| Prowadzący grup: | Artur Modrzejewski | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N PROSEM
|
| Typ zajęć: |
Proseminarium, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Dominik Kościuk | |
| Prowadzący grup: | Dominik Kościuk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
| Rodzaj przedmiotu: | proseminaria magisterskie |
|
| Skrócony opis: |
Podstawowym celem przedmiotu jest przekazanie studentowi wiedzy z zakresu metodologii pracy naukowej, w tym w szczególności poszczególnych metod badawczych stosowanych w pracy dyplomowej, konstrukcji pracy dyplomowej wraz z jej aspektami formalnymi, a także wybór tematu i przygotowanie planu pracy magisterskiej |
|
| Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki (studia II stopnia) Forma studiów – niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu – obowiązkowy, proseminaria magisterskie Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok I /sem. 2 Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych - 15 godzin zajęć seminaryjnych. Metody dydaktyczne - zajęcia o charakterze seminaryjnym. Punkty ECTS - 4. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach - 15 godz., przygotowanie do zajęć - 50 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 35 godz. Razem: 100 godzin , co odpowiada 4 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz., co odpowiada 1,2 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godz., co odpowiada 2,8 pkt. ECTS. Założenia: seminarzysta uzyskuje kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw społecznych, które są niezbędne do samodzielnego pisania pracy oraz prowadzenia badań z zakresu prawa administracyjnego. Cele przedmiotu - zdobycie/uzyskanie przez seminarzystę: 1. pogłębionej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego, 2. specjalistycznej wiedzy na temat wybranego z pomocą opiekuna naukowego obszaru badawczego, 3. umiejętności w zakresie zastosowania właściwych kryteriów wyboru problematyki badawczej, 4. umiejętności wyboru oraz określenia adekwatnych metod prowadzenia badań naukowych w odniesieniu do różnych problemów badawczych, |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 2001 L. Kozieł, Z. Muszyński, Kompendium wiedzy o technice przygotowania pracy dyplomowej, Toruń 2008 J. Majchrzak, T. Mendel, Metoda pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999 S. Urban, W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2003 B. Wierzbicki (red.), Praca magisterska - od irytacji do satysfakcji, Białystok 2001 K. Wożniak, O pisaniu prac magisterskich. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998 K. Wójcik, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich). Warszawa 2002 R. Zenderowski, Praca magisterska. Jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2004. E. Ruśkowski, Prace licencjackie i magisterskie z finansów publicznych i prawa podatkowego, Siedlce 2002 E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2013, S. Biernat, Prywatyzacja zadań publicznych. Problematyka prawna, Warszawa-Kraków 1994, J. Jagielski, Kontrola administracji publicznej, Warszawa 1999, W. Jakimowicz, Wykładnia w prawie administracyjnym, Zakamycze 2006 r., Z. Leoński, Zarys prawa administracyjnego, Warszawa 2004, J. S. Langrod, Instytucje prawa administracyjnego. Zarys części ogólnej. Reprint – Zakamycze 2003 r., M. Mincer, Uznanie administracyjne, Toruń 1983, S. Wykrętowicz [red.], Samorząd w Polsce. Istota, formy, zadania, Poznań 2001 J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2008, K. Ziemski, Akt administracyjny indywidualny, Poznań 2007 |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Proseminarium, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Dominik Kościuk | |
| Prowadzący grup: | Dominik Kościuk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
