Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proces decyzyjny w administracji samorządowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 370-AN2-2KD
Kod Erasmus / ISCED: 10.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Proces decyzyjny w administracji samorządowej
Jednostka: Wydział Prawa
Grupy: 2L niestac.II st.studia administracji-przedm.specjalizacyjne-specjalizacja administracja samorządowa
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe specjalistyczne

Założenia (opisowo):

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy przygotowującej studenta do analizowania uwarunkowań i przebiegu procesów decyzyjnych w administracji samorządowej.


Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy przygotowującej studenta do analizowania uwarunkowań i przebiegu procesów decyzyjnych w administracji samorządowej. Zaprezentowane zostaną cele, funkcje i reguły decydowania w administracji samorządowej. Student zostanie zapoznany z systemem zadań, rodzajów, form i narzędzi przydatnych w decyzyjnej działalności samorządu terytorialnego.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki

Forma studiów - niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy specjalistyczny

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne

Rok studiów/semestr - II rok/semestr III (II stopień)

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 7 godziny konwersatorium (w tym 3 godziny e-learningu synchronicznie)

Metody dydaktyczne - konwersatorium, konsultacje

Punkty ECTS - 2 pkt

Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 7 godz. (w tym 3 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 21 godz. Razem: 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS

Literatura:

Wykaz literatury podstawowej:

Habuda L. (red.), Administracja i polityka. Procesy decyzyjne w administracji publicznej, Wrocław 2000

Tyszka T., Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010

Rydlewski G., Decydowanie publiczne, Warszawa 2011

Knosala E., Zarys teorii decyzji w nauce administracji, Warszawa 2011

Wykaz literatury uzupełniającej:

Hausner J., Zarządzanie publiczne, Warszawa 2008.

Frączkiewicz-Wronka A. (red.), Zarządzanie publiczne - elementy teorii i praktyki, Kraków 2009

Efekty uczenia się:

WIEDZA, absolwent zna i rozumie:

KA7_WK1 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie dotyczącym prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej

UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi:

KA7_UW2 - wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez:

– dobór oraz stosowanie właściwych metod wykładni prawa administracyjnego i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych

KA7_UW4 - formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania administracji publicznej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do:

KA7_KO3 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

Metody i kryteria oceniania:

Konwersatorium: zaliczenie pisemne lub ustne na ocenę.

W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia końcowego lub egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wenclik
Prowadzący grup: Małgorzata Wenclik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe specjalistyczne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy przygotowującej studenta do analizowania uwarunkowań i przebiegu procesów decyzyjnych w administracji samorządowej. Zaprezentowane zostaną cele, funkcje i reguły decydowania w administracji samorządowej. Student zostanie zapoznany z systemem zadań, rodzajów, form i narzędzi przydatnych w decyzyjnej działalności samorządu terytorialnego.

Pełny opis:

Profil studiów - ogólnoakademicki

Forma studiów - niestacjonarne

Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy specjalistyczny

Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki prawne

Rok studiów/semestr - II rok/semestr III (II stopień)

Wymagania wstępne - brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 7 godziny konwersatorium (w tym 3 godziny e-learningu synchronicznie)

Metody dydaktyczne - konwersatorium, konsultacje

Punkty ECTS - 2 pkt

Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 7 godz. (w tym 3 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 21 godz. Razem: 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS

Literatura:

Wykaz literatury podstawowej:

Habuda L. (red.), Administracja i polityka. Procesy decyzyjne w administracji publicznej, Wrocław 2000

Tyszka T., Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010

Rydlewski G., Decydowanie publiczne, Warszawa 2011

Knosala E., Zarys teorii decyzji w nauce administracji, Warszawa 2011

Wykaz literatury uzupełniającej:

Hausner J., Zarządzanie publiczne, Warszawa 2008.

Frączkiewicz-Wronka A. (red.), Zarządzanie publiczne - elementy teorii i praktyki, Kraków 2009

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)