Marketing społeczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-KS1-1MAS |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.001
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing społeczny |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
3L stac.I st.studia kryminologia - przedmioty fakultatywne KRYM.Stacj. 1 rok 1 stopnia sem. Zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom podstawowej wiedzy na temat marketingu społecznego, jego najważniejszych założeń i zagadnień teoretycznych oraz szczegółowe pokazanie licznych zastosowań praktycznych w rozwiązywaniu problemów społecznych. |
Pełny opis: |
Profil studiów – ogólnoakademicki. Forma studiów – stacjonarne. Rodzaj przedmiotu – do wyboru. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr – rok I/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin wykładu (w tym 6 godz. zdalnych synchronicznych). Metody dydaktyczne – wykład, dyskusja, analiza przypadków, konsultacje. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 10 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Anita Tkocz, Rola marketingu społecznego w kształtowaniu zmian społecznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 458, 2016 2. Anna Czubała, Koncepcja i formy marketingu społecznego przedsiębiorstw; Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, t. 22, nr 1, czerwiec 2013 3. Marta Karwacka, Marketing społeczny w służbie biznesu i społeczeństwa; Kultura i Edukacja nr 2, 22-36, 2007 4. Michał Szyszka, Marketing społeczny jako narzędzie wzmacniania działań i perspektywa innowacji w polityce społecznej; Innowacyjna Polityka Społeczna (pp.274-294), 2015 5. Jacek Kamiński, Jak bardzo społeczny jest marketing społeczny (cz. 1); Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej 6. Anna Wójciuk, Reklama komercyjna i reklama społeczna – różnice i podobieństwa; Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów UJ Nauki Społeczne, nr 16 (1/2017), s. 27–43 7. Dorota Teneta-Skwiercz, Marketing społecznie zaangażowany jako źródło sukcesów współczesnego przedsiębiorstwa; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Zeszyty Naukowe 2011 (172) |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności, absolwent potrafi: KP6_UW2 - formułować i rozwiązywać złożone oraz nietypowe problemy związane z procesami prawno-społeczno-polityczno-ekonomicznymi KP6_UK2 - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu kryminologii lub innych nauk społecznych lub humanistycznych KP6_UU1 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie KP6_UU2 - samodzielnie uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności, a także rozwijać je interdyscyplinarnie Sposoby weryfikacji efektów uczenia się: przygotowanie projektu kampanii społecznej w formie prezentacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie w formie ustnej odpowiedzi. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioleta Hryniewicka-Filipkowska | |
Prowadzący grup: | Wioleta Hryniewicka-Filipkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom podstawowej wiedzy na temat marketingu społecznego, jego najważniejszych założeń i zagadnień teoretycznych oraz szczegółowe pokazanie licznych zastosowań praktycznych w rozwiązywaniu problemów społecznych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów – ogólnoakademicki. Forma studiów – stacjonarne. Rodzaj przedmiotu – do wyboru. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr – rok I/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin wykładu (w tym 7 godz. zdalnych synchronicznych) Metody dydaktyczne – wykład, dyskusja, analiza przypadków, konsultacje. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 10 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
K. Andresen, Marketing Robin Hooda, Warszawa 2007. R.B. Cialdini,, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2004. Marketing wartości społecznych, red. W. Domachowski, Poznań 2003. P. Kotler, Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007 A. Limański, I. Drabik, Marketing w organizacja non-profit, Warszawa 2007, Propaganda dobrych serc czyli Pierwszy tom o reklamie społecznej, red. D. Maison, P. Wasilewski, Kraków 2008, Szlachetna propaganda dobroci, czyli Drugi tom o reklamie społecznej, red. P. Wasilewski, D. Maison, A. Stafiej-Bartosik, Kraków 2007. M. Rojek-Nowosielska, Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wrocław 2006. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioleta Hryniewicka-Filipkowska | |
Prowadzący grup: | Wioleta Hryniewicka-Filipkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom podstawowej wiedzy na temat marketingu społecznego, jego najważniejszych założeń i zagadnień teoretycznych oraz szczegółowe pokazanie licznych zastosowań praktycznych w rozwiązywaniu problemów społecznych. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów – ogólnoakademicki. Forma studiów – stacjonarne. Rodzaj przedmiotu – do wyboru. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr – rok I/sem. I. Wymagania wstępne – brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 15 godzin wykładu (w tym 6 godz. zdalnych synchronicznych) Metody dydaktyczne – wykład, dyskusja, analiza przypadków, konsultacje. Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 10 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt. ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz., co odpowiada 1 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Anita Tkocz, Rola marketingu społecznego w kształtowaniu zmian społecznych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 458, 2016 2. Anna Czubała, Koncepcja i formy marketingu społecznego przedsiębiorstw; Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, t. 22, nr 1, czerwiec 2013 3. Marta Karwacka, Marketing społeczny w służbie biznesu i społeczeństwa; Kultura i Edukacja nr 2, 22-36, 2007 4. Michał Szyszka, Marketing społeczny jako narzędzie wzmacniania działań i perspektywa innowacji w polityce społecznej; Innowacyjna Polityka Społeczna (pp.274-294), 2015 5. Jacek Kamiński, Jak bardzo społeczny jest marketing społeczny (cz. 1); Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej 6. Anna Wójciuk, Reklama komercyjna i reklama społeczna – różnice i podobieństwa; Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów UJ Nauki Społeczne, nr 16 (1/2017), s. 27–43 7. Dorota Teneta-Skwiercz, Marketing społecznie zaangażowany jako źródło sukcesów współczesnego przedsiębiorstwa; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Zeszyty Naukowe 2011 (172) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.