Zarządzanie kryzysowe i logistyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-WS1-3JB |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.003
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie kryzysowe i logistyka |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
3L stac.I st.studia bezpieczeństwa i prawa- przedmioty obowiązkowe BiP.Stacj. 3 rok 1 stopnia sem. Letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rolą i znaczeniem systemu zarządzania kryzysowego w bezpieczeństwie narodowym państwa, strukturą systemu zarządzania kryzysowego w Polsce, organizacją centrów zarządzania kryzysowego, składem i obowiązkami zespołów zarządzania kryzysowego, procesem planowania, organizowania, realizacji i kontrolowania działań przez osoby funkcyjne zespołów zarządzania kryzysowego, a także podstawami, rolą i znaczeniem logistyki w sytuacjach kryzysowych, w tym potrzebami logistycznymi ludności w sytuacjach kryzysowych, planowaniem i organizacją zabezpieczenia logistycznego sytuacji kryzysowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr - rok III/1 stopień; semestr II Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godz. wykład (w tym 3 godz. zdalnych synchronicznych i 12 godz. zdalnych asynchronicznych) Metody dydaktyczne - wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa, (w ramach wykładu w sali i zdalnie synchronicznie), dyskusja moderowana (w ramach konsultacji), metoda pokazu (w ramach zajęć zdalnych asynchronicznych). Punkty ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 30 godz. (w tym 3 godz. zdalnych synchronicznych i 12 godz. zdalnych asynchronicznych) przygotowanie do zajęć - 25 godz.; udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 31 godz.; egzamin - 1 godz. Razem: 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Zarządzanie kryzysowe. Podręcznik, red. W. Lidwa, Warszawa 2015; 2) Ł. Zwoliński, Zarządzanie kryzysowe a logistyka. Ujęcie praktyczne, Łódź 2020. Literatura uzupełniająca: 1) R. Grocki, Zarządzanie kryzysowe. Dobre praktyki, wyd. 2, Warszawa 2020; 2) G. Pietrek, System zarządzania kryzysowego. Diagnoza i kierunki doskonalenia, Warszawa 2018; 3) A. Szymonik, Logistyka w sytuacjach kryzysowych, „Logistyka” 2011, nr 3, s. 2715-2725; 4) E. Kochanek, Zarys logistyki stanów kryzysowych, „Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2013, nr 1, s 61-68; 5) K. Adamek, Zabezpieczenie logistyczne w sytuacjach kryzysowych, „Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa” 2010, nr 2, s. 111-114. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza, absolwent zna i rozumie: - wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczące prawa związanego z obszarem bezpieczeństwo (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania podmiotów związanych z zapewnieniem i ochroną bezpieczeństwa (KA6_WG3). Umiejętności, absolwent potrafi: - wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: – właściwy dobór źródeł pranych z zakresu prawa administracyjnego (aktów prawnych, dorobku doktryny i orzecznictwa organów i sądów działających w obszarze bezpieczeństwo) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji (KA6_UW1); - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu prawa regulującego obszar bezpieczeństwo (materialnego, ustrojowego i procesowego) powiązanej z funkcjonowaniem podmiotów związanych z zapewnieniem i ochroną bezpieczeństwa (KA6_UK1); - współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych w obszarach tematycznych powiązanych z funkcjonowaniem podmiotów (organów i sadów) realizujących zadania z obszaru bezpieczeństwo (KA6_UO2). Kompetencje społeczne, absolwent jest gotów do: - krytycznej oceny prezentowanych zagadnień problemowych dotyczących prawa związanego z obszarem bezpieczeństwo (materialnego, ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania podmiotów (organów i sądów) realizujących kompetencje z obszaru bezpieczeństwo (KA6_KK1). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć następuje na podstawie egzaminu końcowego w formie pytań testowych jednokrotnego wyboru, za które student może uzyskać 12 pkt. Pytania obejmują cały materiał z zajęć realizowanych w trybie bezpośredniego kontaktu oraz trybie e-zajęć. Dodatkowo za poprawne rozwiązanie zadań umieszczonych na platformie e-learningowej (materiał z e-zajęć) można otrzymać 6 pkt. Łącznie do zdobycia jest 18 pkt. Ocenianie: 10-11 pkt dst.; 12-13 pkt dst. z plusem.; 14-15 pkt db.; 16 pkt db. z plusem; 17-18 pkt bdb. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szczygielski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Szczygielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rolą i znaczeniem systemu zarządzania kryzysowego w bezpieczeństwie narodowym państwa, strukturą systemu zarządzania kryzysowego w Polsce, organizacją centrów zarządzania kryzysowego, składem i obowiązkami zespołów zarządzania kryzysowego, procesem planowania, organizowania, realizacji i kontrolowania działań przez osoby funkcyjne zespołów zarządzania kryzysowego, a także podstawami, rolą i znaczeniem logistyki w sytuacjach kryzysowych, w tym potrzebami logistycznymi ludności w sytuacjach kryzysowych, planowaniem i organizacją zabezpieczenia logistycznego sytuacji kryzysowej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr - rok III/1 stopień; semestr II Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godz. wykład (w tym 3 godz. zdalnych synchronicznych i 12 godz. zdalnych asynchronicznych) Metody dydaktyczne - wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa, (w ramach wykładu w sali i zdalnie synchronicznie), dyskusja moderowana (w ramach konsultacji), metoda pokazu (w ramach zajęć zdalnych asynchronicznych). Punkty ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 30 godz. (w tym 3 godz. zdalnych synchronicznych i 12 godz. zdalnych asynchronicznych) przygotowanie do zajęć - 25 godz.; udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 31 godz.; egzamin - 1 godz. Razem: 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Zarządzanie kryzysowe. Podręcznik, red. W. Lidwa, Warszawa 2015; 2) Ł. Zwoliński, Zarządzanie kryzysowe a logistyka. Ujęcie praktyczne, Łódź 2020. Literatura uzupełniająca: 1) R. Grocki, Zarządzanie kryzysowe. Dobre praktyki, wyd. 2, Warszawa 2020; 2) G. Pietrek, System zarządzania kryzysowego. Diagnoza i kierunki doskonalenia, Warszawa 2018; 3) A. Szymonik, Logistyka w sytuacjach kryzysowych, „Logistyka” 2011, nr 3, s. 2715-2725; 4) E. Kochanek, Zarys logistyki stanów kryzysowych, „Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2013, nr 1, s 61-68; 5) K. Adamek, Zabezpieczenie logistyczne w sytuacjach kryzysowych, „Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa” 2010, nr 2, s. 111-114. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szczygielski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Szczygielski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rolą i znaczeniem systemu zarządzania kryzysowego w bezpieczeństwie narodowym państwa, strukturą systemu zarządzania kryzysowego w Polsce, organizacją centrów zarządzania kryzysowego, składem i obowiązkami zespołów zarządzania kryzysowego, procesem planowania, organizowania, realizacji i kontrolowania działań przez osoby funkcyjne zespołów zarządzania kryzysowego, a także podstawami, rolą i znaczeniem logistyki w sytuacjach kryzysowych, w tym potrzebami logistycznymi ludności w sytuacjach kryzysowych, planowaniem i organizacją zabezpieczenia logistycznego sytuacji kryzysowej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne Rok studiów/semestr - rok III/1 stopień; semestr II Wymagania wstępne - brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 30 godz. wykład (w tym 10 godz. zdalnych asynchronicznych) Metody dydaktyczne - wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa, (w ramach wykładu w sali i zdalnie synchronicznie), dyskusja moderowana (w ramach konsultacji), metoda pokazu (w ramach zajęć zdalnych asynchronicznych). Punkty ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach - 30 godz. (w tym 10 godz. zdalnych asynchronicznych) przygotowanie do zajęć - 25 godz.; udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 29 godz.; egzamin - 1 godz. Razem: 75 godz., co odpowiada 3 pkt ECTS Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 50 godz., co odpowiada 2 pkt ECTS; nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 godz., co odpowiada 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Zarządzanie kryzysowe. Podręcznik, red. W. Lidwa, Warszawa 2015; 2) Ł. Zwoliński, Zarządzanie kryzysowe a logistyka. Ujęcie praktyczne, Łódź 2020. Literatura uzupełniająca: 1) R. Grocki, Zarządzanie kryzysowe. Dobre praktyki, wyd. 2, Warszawa 2020; 2) G. Pietrek, System zarządzania kryzysowego. Diagnoza i kierunki doskonalenia, Warszawa 2018; 3) A. Szymonik, Logistyka w sytuacjach kryzysowych, „Logistyka” 2011, nr 3, s. 2715-2725; 4) E. Kochanek, Zarys logistyki stanów kryzysowych, „Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2013, nr 1, s 61-68; 5) K. Adamek, Zabezpieczenie logistyczne w sytuacjach kryzysowych, „Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa” 2010, nr 2, s. 111-114. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.