Metody terapeutyczne w muzyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-AN2-2BDL |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Metody terapeutyczne w muzyce |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. AKzA niestac |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest przyswojenie metod i technik wykorzystywanych w terapii z udziałem muzyki |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, specjalnościowy, M_7 Rok studiów /semestr: II rok, semestr 4 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Zaliczone następujące przedmioty: Muzykoterapia Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykłady – 10 godzin Ćwiczenia - 6 godzin Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Wykłady, ćwiczenia zaliczenie na ocenę Punkty ECTS 5 pkt. Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach – 10 godzin - udział w ćwiczeniach – 6 godzin - przygotowanie do zajęć – 35 godzin - udział w konsultacjach - 10 godzin - przygotowanie pracy zaliczeniowej – 35 godz. - pisanie eseju – 30 godzin Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 26 1 pkt. o charakterze praktycznym 100 4 pkt |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Natanson T. – Wstęp do nauki o muzykoterapii, Ossolineum, Wrocław 1979 2) Meyer L.B. – Emocja i znaczenie w muzyce 3) Janiszewski M. – Muzykoterapia aktywna, PWN, Warszawa – Łódź 1993 4) Lecourt E. – Muzykoterapia, czyli jak wykorzystywać siłę dźwięków. Videograf II Sp. z o.o., Chorzów 2008, Literatura uzupełniająca: 1) Stadnicka J. – Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową, WSiP, Warszawa 1998 2) Wierszyłowski J. – Psychologia muzyki, PWN, Warszawa 1979 3) Lissa Z. – Nowe szkice z estetyki muzycznej, PWM, Warszawa 1975 4) Kalinowska A.K., Kułak W. – Wpływ muzyki na organizm ludzki, Fizjoterapia 2010, 18, 4, 77-82 5) Resocjalizacja przez bębny: http://www.tvn24.pl/0,1676182,0,1,resocjalizacja-przez-bebny,wiadomosc.html 6) Resocjalizacja poprzez śpiew i zajęcia teatralne: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/2029020,34886,6541995.html |
Efekty uczenia się: |
Absolwent: KA7_WG6 - ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym KA7_WG7 - ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych KA7_WK1 - ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych KA7_UK1 - potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych KA7_UK2 - potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych KA7_UO2 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań KA7_UU1 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych KA7_KK1 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego KA7_KK3 - docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady, ćwiczenia zaliczenie na ocenę 51% punktów uzyskanych przez studenta z egzaminu czy z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.