Formy ekspresji muzycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-AS1-3ALC |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Formy ekspresji muzycznej |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3 rok 1st. AKzA stac. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu rozwój zainteresowań muzycznych studentów, ich umiejętności związanych z aktywnością opartą na formach wychowania muzycznego |
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Burowska Z., Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole. WSiP 1980 • Cukierówna, Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. PZWS • Dasiewicz, Kąpska, Rytmika w kl. I-III • Gloton R., Twórcza aktywność dziecka. WSiP 1985 • Przychodzińska M., Słuchanie muzyki w kl. I-III. WSiP 1990 • Tomkowska J. i Wiśniewsna J., Kanony są dobre na wszystko... Literatura uzupełniająca: • Komorowska M., Orkiestra dziecięca cz. I i II • Komorowska M., Zaproszenie do muzyki. WSiP 1989 • Marianowicz, Świrszczyńska, Kurtyna w górę • Smoleńska-Zielińska B., Przeżycie estetyczne muzyk. WSiP 1991 • Sobierajska H., Uczymy się śpiewać • Stadnicki A., Logorytmika i choreorytmika. Poradnik metodyczny. WSiP 1987 • C.Sachs - Historia instrumentów muzycznych • Cukierówna, Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. PZWS • Drobner M. - Instrumentoznawstwo i akustyka. PWM 1997 • Smoczyńska-Nachtman U., Kalendarz muzyczny w przedszkolu. WSiP 1988 • Smoczyńska-Nachtman U., Podajmy sobie ręce. WSiP 1989 • Smoczyńska-Nachtman U., Rozśpiewane przedszkole. WSiP 1982 • Smoczyńska-Nachtman U., Zabawy i ćwiczenia przy muzyce. COMUK Warszawa 1980 |
Efekty uczenia się: |
W01 – posiada wiedzę z zakresu form aktywności muzycznej, takich jak: śpiew, mowa, piosenka; gra na instrumentach; słuchanie muzyki; ruch z muzyką; tworzenie muzyki W02 - zna podstawowe wiadomości dotyczące organizacji koncertów muzyki klasycznej i rozrywkowej oraz imprez muzyczno – kulturalnych U01 – potrafi wykorzystać formy aktywności muzycznej do wzbogacania swoich występów artystycznych na forum grupy U02 - posiada umiejętność napisania scenariusza imprezy kulturalnej odbywającej się w placówkach oświatowych K01 – posiada umiejętność samooceny i krytycznej oceny pracy innych z grupy ćwiczeniowej K02 – rozumie potrzebę wyrażania swoich emocji poprzez aktywność muzyczną |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie prezentacji scenariusza zajęć z elementami ekspresji muzycznej, obecności i aktywności na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.