Finansowanie kultury w realiach UE
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-AS1-3BBI |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Finansowanie kultury w realiach UE |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3 rok 1st. AKzA stac. sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wzbogacenie wiedzy studenta na temat możliwości finansowania działalności w obszarze kultury środkami zewnętrznymi w szczególności pochodzącymi z funduszy Unii Europejskiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: MK_7a Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ekonomicznych / finanse Rok studiów /semestr: III / 5 Wymagania wstępne: wiedza ogólna o UE Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: - prezentacje, studia przypadku, dyskusja, zadania. ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta - Udział w wykładach – 15 godz. - Samodzielne studia literaturowe studenta – 35 godz. Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., 0,3 ECTS, - o charakterze praktycznym 0 godz., 0 ECTS. |
Literatura: |
Literatura: 1. Barański, R. Finansowanie działalności kulturalnej, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2014. 2. Kopeć K.D., Finansowanie kultury w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, Wydawnictwo LIBRON - Filip Lohner, cop., Kraków2014. 3. www.funduszeeuropejskie.gov.pl i inne oficjalne portale programów operacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
1. KA6_WG7 - student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach 2. KA6_WK7 - student ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych 3. KA6_UW3 - student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogiczne 4. KA6_KO3 - student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: test i/lub prezentacje, aktywność na zajęciach. Kryteria oceniania: zaliczenie na ocenę. Test - system punktowy: 50-60%=3.0, 61-70%=3.5; 71-80%=4.0; 81-90%=4.5; 91-100%=5.0 ) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.