Język obcy - angielski cz.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DN5-1JAN1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - angielski cz.1 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW NJ |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
Pełny opis: |
Język obcy - angielski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JAN1 Przedmiot obowiązkowy. MK_1 ogólnouczelniany. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie; zaliczenie na ocenę liczba godzin 24 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie KA7_WK8, zagadnienie edukacji międzykulturowej; UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KA7_UW6 funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy w zakresie języka obcego na poziomie językowym B2 KA7_UK2 poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej (dzieci lub uczniów;) KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA7_KK4 autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami merytorycznymi KA7_KR1 posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka; sposób weryfikacji: -przygotowanie do zajęć i aktywne w nich uczestnictwo, udział w dyskusji i współpracy w grupie -prace pisemne -testów pisemnych w sali, -zadań z modułów nauczania online, |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są w formie blended learning: MIN 50% w formie stacjonarnej oraz do 50% z wykorzystaniem modułow do samodzielnej realizacji na platformie EDUPORTAL w oparciu o autorskie materiały specjalistyczne. Wiedza i umiejętnosći sprawdzane są w formie: - oceny bieżacego przygotowania do zajęć i aktywnego w nich uczestnictwa. - prac i testów pisemnych - realizacji modułów nauczania na platformie Warunki zaliczenia przedmiotu: -zaliczenie na min. 51% testów oraz prac pisemnych -zaliczenie na min 51% zadań na platformie EDUPORTAL -obecność na zajęciach i aktywne w nich uczestnictwo 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) Zaliczenie przedmiotu: zaliczenie na ocenę na koniec I semestru. weryfikacja efektów kształcenia odbywa się stacjonarneie Warunkiem dopuszczenia do końcowego zaliczenia ćwiczeń jest posiadanie przez studenta nie więcej 1 nieobecności na zajęciach. W przypadku opuszczenia przez studenta więcej niż 1 zajęć, student jest zobowiązany do odpracowania nieobecności poprzez odpowiedź ustną na dyżurze z zakresu materiału, który był opracowywany na przedmiotowych zajęciach lub przygotowanie opracowania artykułu specjalistycznego z dziedziny kierunku studiów (dł. ok 500 słów /opracowanie słownictwa, umiejętnosc streszczenia) Odrabianie nieobecności powinno nastąpić w terminie 2 tygodni od chwili ustania przyczyny nieobecności na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Barbara Rudziak | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Barbara Rudziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - angielski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JAN1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok sem I Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie ) Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 24 godziny, w tym 14 godzin w sali, 10 godzin zdalnych asynchronicznych Metody dydaktyczne:ćwiczenia, konsultacje,dyskusja, metoda problemowa, prace w grupie Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. zaliczenie na ocenę 24 godziny /1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami :12,5 godz. w tym: 0,5 ECTS Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 12,5 h = O,5 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
LEK
SO LEK
LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska | |
Prowadzący grup: | Wiesława Gierłachowska-Bałdyga, Marzena Lubaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym. Znajomość kultury państw z danego obszaru językowego. Przygotowanie merytoryczne i praktyczne do nauczania języka obcego (pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym). Przygotowanie doprowadzenia zajęć w języku obcym na podstawie przedmiotowej literatury z wykorzystaniem rymowanek, piosenek i zabaw dla dzieci w języku obcym. Samodzielne zdobywanie wiedzy i rozwijanie zawodowych umiejętności z wykorzystaniem różnych źródeł w języku obcym. |
|
Pełny opis: |
Język obcy - angielski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JAN1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok sem I Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie ) Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 24 godziny, w tym 14 godzin w sali, 10 godzin zdalnych asynchronicznych Metody dydaktyczne:ćwiczenia, konsultacje,dyskusja, metoda problemowa, prace w grupie Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. zaliczenie na ocenę 24 godziny /1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami :12,5 godz. w tym: 0,5 ECTS Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 12,5 h = O,5 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Latham-Koenig, C., Oxenden, C. (2020). English File Upper-Intermediate 4-th edition Student's Book. Oxford: Oxford University Press. Literatura uzupełniająca i specjalistyczna: Edward de Chazal, Sam McCarther, Oxford EAP, upper- intermediate, OUP, 2015. Wybrane artykuły z akredytowanych stron internetowych wydawców i serwisów informacyjnych: www.guardian.com www.bbc.com/news www.conversation.com www.independent.com www.onestopenglish.com linguahouse.com breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.