Język obcy - rosyjski cz.1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DN5-1JRO1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy - rosyjski cz.1 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW NJ |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Język obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 24 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Literatura podstawowa i uzupełniająca: 1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty uczenia się: |
KA7_WG7: Student rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci. KA7_WK8: Student rozumie zagadnienie edukacji międzykulturowej. KA7_UW6:Student potrafi funkcjonalnie posługiwać się pojęciami z zakresu wybranego obszaru wiedzy. KA7_UK2: Student potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim i obcym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów. KA7_UK4: Student potrafi efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym, w tym z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem, wykorzystując kompetencje międzykulturowe i glottodydaktyczne. KA7_KK1: Student jest gotów do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 24 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LEK
SO LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Kosior | |
Prowadzący grup: | Danuta Kosior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym i rozwijanie przede wszystkim sprawności mówienia na tematy związane z dziedziną nauk pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
ęzyk obcy - rosyjski cz. 1 Jednostka - Wydział Nauk o Edukacji Kierunek - Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna Jednolite studia magisterskie Profil ogólnoakademicki Studia niestacjonarne Kod przedmiotu - 380-DN5-1JRO1 Przedmiot obowiązkowy. MK_6 Kompetencje merytoryczne nauczyciela przedszkola i klas I - III. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne I rok/I semestr Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2. Liczba godzin: 24 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia (w sali i zdalnie w czasie rzeczywistym) Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 1 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 25 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 24 godz., udział w konsultacjach: 1 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 25 h = 1 pkt ECTS |
|
Literatura: |
1. H. Dąbrowska, M. Zybert, Новые встречи. Język rosyjski, cz. 2. Zakres podstawowy. Kurs dla początkujących, Warszawa 2012. 2. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego, Wydawnictwo REA 2005. 3. M. Cieplicka, D. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko... część 1, WAGROS Poznań 2010. 4. J.Dobrowolski, 300 ćwiczeń z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004. 5. S.Orzechowska, Ćwiczenia z ortografii rosyjskiej z zasadami pisowni, Wrocław 1994. 6. С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова, Толковый словарь русского языка, Москва 2003. 7. Słownik rosyjsko-polski, polsko-rosyjski (z gramatyką języka rosyjskiego), Wydawnictwo Literat, Toruń 2016. 8. Fidyk M., Skup – Stundis T.: Nowe repetytorium z języka rosyjskiego. Część I. Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2007. 9.Milczarek W.: Język rosyjski od A do Z. Repetytorium – gramatyka, ćwiczenia, przykłady odmian. Wydawnictwo ”KRAM”. Warszawa, 1999. 10. Wierieszczagina I.: Давайте поговорим... – teksty z życia codziennego. WSiP,Warszawa,1999. 11. Materiały z Internetu opracowane przez prowadzącego zajęcia. |
|
Uwagi: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testu oraz wypowiedzi ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.