Teoria i praktyka wystąpień publicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DN5-1XIBL |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Teoria i praktyka wystąpień publicznych |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
1 rok PiW NJ |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki , forma studiów: niestacjonarne, rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne, 1 rok PiW, sem. zimowy, jednolite studia magisterskie, wyklady 3 godz., ćwiczenia 5 godz., metody dydaktyczne - metody podające, zadania projektowe, praca zespołowa, dyskusja, konsultacje indywidualne ECTS 1p, udział w ćwiczeniach – 5 godz., udział w wykładzie - 3 godz. przygotowanie projektu zespołowego - 7 godz., przygotowanie do zaliczenia - 6 godz., udział w konsultacjach - 4 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 12 godz. - 0,5 p. ECTS, o charakterze praktycznym: 13 godz. - 0,5 p. ECTS. |
Literatura: |
Andrzejewski P. (red.), Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, czyli trudna sztuka budowania wizerunku, Forum, Poznań 2005. Detz J., Sztuka przemawiania, GWP, Gdańsk 2004. Grzesiak M., Psychologia nauczania, czyli jak skutecznie prowadzić szkolenia, zarządzać grupami i występować przed publicznością, Wydawnictwo Helion - Onepress, Gliwice 2017. Kordasiewicz S. , Ołdak T. (red.), Wystąpienia publiczne - kontakty z mediami, spotkania. Podręcznik dla osób reprezentujących instytucje i organizacje, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K. Komunikacja między ludźmi: motywacja, wiedza i umiejętności, przekł. Izdebski P., Jaworska A., Kobylińska D., (red. nauk), Jakubowska U., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. Pinker S., Piękny styl, przekł. Nowak-Młynikowska A., Smak Słowa, Sopot 2016. Źródła internetowe: Jak mówić wyraźnie, trening artykulacji i dykcji cz. 1 - Katarzyna Klimek https://www.youtube.com/watch?v=w1VSwHDwwk data dostępu: 10.09.2020 |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów (KA7_WK3); Student potrafi: poprawnie posługiwać się językiem polskim oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów (KA7_UK2); -posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu (KA7_UK3); Student jest gotów do: pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami dzieci lub uczniów i innymi członkami społeczności przedszkolnej, szkolnej i lokalnej (KA7_KO1). |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
Wykład, 3 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Butarewicz-Głowacka | |
Prowadzący grup: | Agata Butarewicz-Głowacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
Wykład, 3 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bożena Tołwińska | |
Prowadzący grup: | Bożena Tołwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.